El carnet millora l’APP per promoure l’accés a programes de l’administració com la Garantia Juvenil, a més dels avantatges i descomptes habituals

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa; el director territorial de Barcelona de CaixaBank, Jordi Nicolau, i el director general de l’Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch, han presentat avui a l’Oficina Jove de Treball de la Direcció General de Joventut, a Barcelona, les novetats del Carnet Jove per aquest 2016, així com la seva reorientació.
Enguany el Carnet Jove arriba al seu 30è any d’implantació a Catalunya amb uns 529.000 titulars, una xifra que supera el rècord històric de l’any anterior i que suposa el 10% de tots els carnets joves expedits a Europa. Segons ha destacat la consellera Bassa, aquesta important penetració entre la joventut catalana (4 de cada 10 joves el tenen) permet convertir el Carnet Jove amb una eina potent per fomentar i donar avantatges als joves en els àmbits de la cultura, l’aprenentatge d’idiomes o el turisme –tal com ha fet tradicionalment-, “però també ho és per fer del Carnet Jove una important porta d’entrada als serveis de la Generalitat, per tal que nois i noies puguin accedir a la informació sobre beques, formació, treball, habitatge, cohesió social, gènere o salut”.
Per a fer-ho, ha detallat, tant l’aplicació mòbil del carnet –accessible des de Google Play i des de l’APP Store- com la correspondència en línia que reben els titulars comptaran amb apartats específics que promouran l’accés a diferents programes de l’administració per a joves, com són la Garantia Juvenil o l’Erasmus +, i enllaçaran a espais d’assessorament pels joves a l’hora d’orientar la seva carrera laboral o la seva trajectòria acadèmica, com és la Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil.
Així mateix, ha afegit la consellera, des de l’APP i la resta d’eines de divulgació del Carnet Jove, es promourà la participació juvenil entre els titulars del carnet, amb diferents propostes provinents de l’àmbit de l’associacionisme i de les entitats juvenils.
El Carnet Jove facilita avantatges i descomptes en àmbits com la cultura, el turisme, la mobilitat, la salut, la formació, els esports, la tecnologia o el lleure. Si fins ara estava adreçat als joves catalans d’entre 14 i 29 anys, durant la presentació s’ha donat a conèixer que aquesta franja d’edat s’amplia aquest 2016 a les persones entre 12 i 30 anys, amb la voluntat d’adequar-se als canvis socials.
El Carnet Jove està gestionat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, mitjançant l’Agència Catalana de la Joventut, i compta amb el suport de CaixaBank, que el distribueix en exclusiva.
4 de cada 10 joves el tenen
Actualment el Carnet Jove té un índex de penetració del 43%, un percentatge que ha augmentat quatre punts respecte de l’any passat. D’entre els joves de 18 a 25 anys, a més, més de la meitat de joves el tenen (53%). L’Alt Pirineu i Aran i les Terres de l’Ebre són els territoris amb més predomini del Carnet Jove, amb un 48,4% de penetració cadascun.
Altres dades estadístiques indiquen que les noies superen els nois en 7 punts entre els titulars del Carnet Jove, i que la meitat són carnets financers.
El Carnet Jove és el servei de titularitat pública més utilitzat per part dels joves catalans i, actualment, compta amb la col·laboració de 3.553 empreses i institucions, el nombre més alt fins ara. El seu preu és de 7,90 euros anuals.
Millores del Pack jove virtual i el web
Entre les novetats d’aquest 2016 que s’han presentat aquest matí també hi ha les millores introduïdes en la navegabilitat, disseny, cerca i temps de resposta del Pack jove virtual, accessible a través del mòbil, la tauleta o l’ordinador. Així mateix, el web del Carnet Jove, renovat el 2015, incorpora millores en la interactivitat i fiabilitat.
El Pack jove virtual és el servei del Carnet Jove més valorat i utilitzat pels titulars, i inclou un total de 157 vals de descompte que estan valorats en més 2.500 euros. D’aquests, 80 vals són 2x1, 34 són descomptes del 50%, 12 són vals de gratuïtat, 10 de tarifes especials, 13 de tarifes reduïdes i 8 d'altres descomptes.
Aquests avantatges inclouen àmbits com ara la pràctica de l’esquí, l’assistència a teatres, museus i esdeveniments esportius, l’allotjament turístic o el transport. Amb aquesta novetat, els joves podran fer ús del Pack virtual.
Els titulars poden fer ús d’aquest servei des del 2015 a través de l’aplicació mòbil del Carnet Jove, disponible gratuïtament a través de Google Play, Apple Store i del web del carnet. El Pack Jove Virtual pretén facilitar i incrementar l’ús d’aquest servei i del Carnet Jove en general.
Els descomptes del Pack Jove s’afegeixen als més de 8.000 avantatges permanents i temporals dels quals podran gaudir els titulars aquest any. Els diferents àmbits dels avantatges són: turisme i mobilitat (15,7%), formació (15,3%), tecnologia (11,8%), salut (11,5%), esports (11,3%), cultura (6,7%), i lleure (3,9%), mentre que el 23,8% restant d’avantatges corresponen a d’altres àmbits.
L’APP del Carnet Jove també inclou des del 2014 un servei de geolocalització que permet conèixer a l’usuari els avantatges i ofertes de què disposa a prop. El 2015, més de 70.000 usuaris van fer ús d’aquesta de l’aplicació mòbil del Carnet Jove.
ImaginBank
El passat mes de gener, l’entitat va llançar imaginBank, el primer banc mobile only que es posa en marxa a Espanya i el primer del món en el qual l’operativa es realitza exclusivament a través d’apps per mòbils i per xarxes socials.
ImaginBank s’erigeix com la nova proposta de valor per a joves clients de CaixaBank, el qual recull tot el know how d’un programa d’èxit com LKXA, però que amplia a nivell d’avantatges financeres amb la comissió 0 (sense límit d’edat) en targeta, compte, transferències nacionals i internacionals... i també amb l’àmplia oferta no financera, de gran qualitat pel col·lectiu.
Actualment, CaixaBank té 1,6 milions de clients amb edats entre els 14 i els 25 anys i la quota de mercat en aquest segment se situa en un 33,4%, el que suposa que 1 de cada 3 joves d’aquesta franja d‘edat a Espanya són clients de l’entitat. Actualment CaixaBank té una quota del 57,9% de penetració a Catalunya, segons estudi publicat per la consultora FRS-Inmark.



