• La directora general de Turisme reafirma que aquest no és el model català i malmet la qualitat i la competitivitat de Catalunya com a destinació turística
Per tal de preservar els alts estàndards de qualitat de la destinació turística catalana, la Generalitat de Catalunya serà contundent amb aquells establiments que menystenen els recursos turístics i fan una activitat oposada al model competitiu i sostenible definit en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya. Així ho ha anunciat la directora general de Turisme, Marian Muro, en l’Entrevista del canal 3/24 d’aquest diumenge. Muro ha estat contundent a l’hora d’afirmar que "expulsarem de tots els clubs i promocions de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) totes les empreses que ofereixin ofertes turístiques “tipus Saloufest i Karibean Spring Break". Així mateix ha recordat que quan els operadors estrangers munten aquests viatges és perquè algunes empreses els dóna cobertura i ha emplaçat al sector a reflexionar sobre la necessitat de lluitar també contra aquest model turístic i "expulsar de gremis i associacions els que l’ofereixen".
Les propostes que alguns turoperadors estan fent per atreure joves estrangers a la costa catalana amb el reclam de viure una estada de ‘disbauxa d’alcohol, drogues i sexe fora de control’ estan prohibides a Catalunya i perjudiquen la destinació catalana. Muro ha estat contundent en afirmar que "aquest no és el nostre model i davant d’aquestes iniciatives l’administració vigilarà que es compleix la normativa amb inspeccions als hotels". A més "a les empreses i equipaments que contribueixin a aquest tipus d’iniciatives les expulsarem de tots els nostres canals de promoció. No té sentit que posem en valor uns actius de qualitat en el servei i que empreses que tenen distintius i certificacions que atorga l’ACT emparin aquestes ofertes".
La directora de turisme ha contraposat aquest model turístic a extingir al que ofereixen la majoria del sector. Catalunya "cada vegada té més turistes que deixen més diners i fa més despesa". S’ha incrementat la qualitat del turisme que arriba al nostre país gràcies a l’esforç fet pel sector i per les administracions oferint producte de qualitat. "Catalunya està en una posició molt competitiva" ha recordat.
I aquest model de qualitat s’ha mostrat aquest cap de setmana al Saló B-Travel. Per a Muro "el saló ha canviat molt i ha donat una volta" al que era en els inicis. Ara "és un aparador d’una barbaritat d’ofertes experiencials que té Catalunya". Enoturisme, gastronomia, turisme esportiu, cultural, són ofertes que permeten desestacionalitzar el turisme i equilibrar-lo territorialment.
Preguntada si Barcelona té un excés de turistes. Muro s’ha mostrat partidària de “regular els fluxos” d’aquells equipaments més visitats que creen una pressió sobre la zona i descentralitzar el turisme ampliant l’atracció a altres zones i portant més turistes fora de Barcelona. Tot i això, per ella, l’oferta turística de la capital catalana és molt atractiva i té "una planta hotelera molt equilibrada i de qualitat".
Marian Muro creu també que "el turista, quan viatja, s’adapta" i és per això que s’ha mostrat convençuda que "es pot trobar un equilibri entre la demanda dels visitants i el respecte dels drets dels ciutadans i els interessos dels nostres comerciants".
Finalment la directora ha defensat la intenció del Govern català de regular l’economia col·laborativa. "Hem d’exigir igualtat de condicions" per totes les tipologies d’ofertes turístiques i no hem de permetre que "les plataformes digitals donin cobertura a les ofertes il·legals". Muro ha recordat que la Generalitat ha fet una campanya molt forta que ha permès regular el 58% dels habitatges turístics, 280.000 places, que actuaven en l’economia submergida.
Les propostes que alguns turoperadors estan fent per atreure joves estrangers a la costa catalana amb el reclam de viure una estada de ‘disbauxa d’alcohol, drogues i sexe fora de control’ estan prohibides a Catalunya i perjudiquen la destinació catalana. Muro ha estat contundent en afirmar que "aquest no és el nostre model i davant d’aquestes iniciatives l’administració vigilarà que es compleix la normativa amb inspeccions als hotels". A més "a les empreses i equipaments que contribueixin a aquest tipus d’iniciatives les expulsarem de tots els nostres canals de promoció. No té sentit que posem en valor uns actius de qualitat en el servei i que empreses que tenen distintius i certificacions que atorga l’ACT emparin aquestes ofertes".
La directora de turisme ha contraposat aquest model turístic a extingir al que ofereixen la majoria del sector. Catalunya "cada vegada té més turistes que deixen més diners i fa més despesa". S’ha incrementat la qualitat del turisme que arriba al nostre país gràcies a l’esforç fet pel sector i per les administracions oferint producte de qualitat. "Catalunya està en una posició molt competitiva" ha recordat.
I aquest model de qualitat s’ha mostrat aquest cap de setmana al Saló B-Travel. Per a Muro "el saló ha canviat molt i ha donat una volta" al que era en els inicis. Ara "és un aparador d’una barbaritat d’ofertes experiencials que té Catalunya". Enoturisme, gastronomia, turisme esportiu, cultural, són ofertes que permeten desestacionalitzar el turisme i equilibrar-lo territorialment.
Preguntada si Barcelona té un excés de turistes. Muro s’ha mostrat partidària de “regular els fluxos” d’aquells equipaments més visitats que creen una pressió sobre la zona i descentralitzar el turisme ampliant l’atracció a altres zones i portant més turistes fora de Barcelona. Tot i això, per ella, l’oferta turística de la capital catalana és molt atractiva i té "una planta hotelera molt equilibrada i de qualitat".
Marian Muro creu també que "el turista, quan viatja, s’adapta" i és per això que s’ha mostrat convençuda que "es pot trobar un equilibri entre la demanda dels visitants i el respecte dels drets dels ciutadans i els interessos dels nostres comerciants".
Finalment la directora ha defensat la intenció del Govern català de regular l’economia col·laborativa. "Hem d’exigir igualtat de condicions" per totes les tipologies d’ofertes turístiques i no hem de permetre que "les plataformes digitals donin cobertura a les ofertes il·legals". Muro ha recordat que la Generalitat ha fet una campanya molt forta que ha permès regular el 58% dels habitatges turístics, 280.000 places, que actuaven en l’economia submergida.