Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Ruiz: "L'avaluació a Catalunya no preveu cap rànquing i no permetrem que la Lomce condicioni les polítiques educatives que fem fa anys"

 
  • Així ho ha expressat la titular d’Ensenyament en seu parlamentària aquest matí, en què també ha destacat que la “Lomce vol millorar el sistema de manera enganyosa”
 
  • Sobre la reunió de la setmana passada amb el Ministre Méndez de Vigo, Ruiz ha recordat que li va traslladar que Catalunya “no introduirà les previsions de la Lomce sinó que mantindrà les de la LEC”
 
 
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha afirmat que “l’avaluació de Catalunya no preveu cap rànquing, mai l’ha vist des del 2001, té en compte el context, i no permetrem que la Lomce condicioni les polítiques educatives que fem fa anys”. Així ho ha expressat la titular d’Ensenyament en seu parlamentària aquest matí, en resposta a una pregunta oral de la diputada Ramona Barrufet de Junts pel Sí.  Sobre la reunió de la setmana passada amb el Ministre Méndez de Vigo, Ruiz ha recordat que li va traslladar que Catalunya “no introduirà les previsions de la Lomce sinó que mantindrà les de la LEC”.
 
Meritxell Ruiz ha destacat que la “Lomce vol millorar el sistema de manera enganyosa, perquè pretén condicionar un títol d’una educació obligatòria amb una revàlida, i no té en compte tota l’avaluació contínua i, a més a més, provoca el desprestigi de l’FP amb els dos itineraris que pretén implantar”. Ha afegit que “la diferència entre l’avaluació que proposa la Lomce i la que proposa LEC, i abans fins i tot perquè a Catalunya fem proves des del 2001, és que l’avaluació a la LEC vol millorar sistema”.
 
En aquest sentit, la consellera d’Ensenyament ha subratllat durant la seva intervenció que “la LEC pretén que l’avaluació serveixi per avaluar i millorar les polítiques educatives”. Meritxell Ruiz ha exposat que més de 20.000 docents han rebut formació en el marc del programa l’Impuls de la Lectura i 6.000 més en relació al nou programa Ara Escric.
 
Ruiz també ha recordat, en relació al Reial Decret 1058/2015, pel qual es regulen les proves d’avaluació final de Primària establertes en la llei d’educació de l’Estat, “tenim un recurs al Tribunal Constitucional perquè estem convençuts que és inconstitucional, perquè permet la tria de la llengua per part dels pares; no té sentit que hi hagi un projecte lingüístic del centre i hagi de triar el pare, i no estem d’acord tampoc amb els continguts”.
 
 
20 d’abril de 2016
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia