Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Bombers de la Generalitat ha organitzat una jornada tècnica sobre accidents amb múltiples víctimes en el transport col·lectiu

Exercici de rescat
·         Amb aquesta jornada formativa, prevista des de principis d’any, s’han posat a prova les maniobres de rescat i l’operativitat de tot el personal d’emergències implicat en un accident amb múltiples víctimes
 
·         Han participat unes 150 persones entre figurants i operatius de Bombers de la Generalitat i Bombers de l’Ajuntament de Barcelona, personal de la Creu Roja, el SEM, els Mossos d’Esquadra, la Policia Local i professionals de l’àmbit hospitalari i del sector de l’automoció
 
·         El director general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments, Juli Gendrau, ha fet la cloenda on ha destacat la importància d’aquest tipus de jornades formatives, aprofitant també per felicitar a les persones que l’han fet possible
 
Avui, al Campus Motor de Castellolí, la Regió d’Emergències Metropolitana Sud dels Bombers de la Generalitat i la Creu Roja han organitzat una jornada tècnica i operativa sobre accidents amb múltiples víctimes en el transport col·lectiu. A banda dels operatius de bombers, en aquesta jornada hi han participat també personal del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), de la Creu Roja, dels Mossos d’Esquadra, de la Policia Local, professionals de l’àmbit hospitalari i del sector de l’automoció. En total, així, hi han assistit 60 Bombers de la Generalitat, una desena de Bombers de l’Ajuntament de Barcelona i una trentena d’observadors.
 
La jornada, que està prevista dins del programa de formació dels Bombers des de principis d’any, ha començat aquest matí amb tot un seguit de tallers, on els participants han treballat diferents aspectes relacionats amb les tasques operatives que requereix un accident de trànsit amb múltiples víctimes, com ara l’estabilització i l’elevació posterior del vehicle sinistrat, la gestió de l’espai interior, per facilitar el treball dels equips en el salvament de les víctimes; les maniobres amb les eines de tall, el rescat en alçada i la manipulació de ferits, entre d’altres.
 
A la tarda, a partir de les 15.00 hores, s’ha realitzat un exercici pràctic amb un autocar accidentat com a escenari simulat on hi havia 45 figurants. En l’exercici, els equips d’emergències han hagut de rescatar els ocupants de l’interior de l’autocar, donant-los assistència sanitària, i evacuar-los a zona segura per ser valorats pels serveis sanitaris. En el balanç final d’afectats hi ha hagut dues víctimes mortals, 8 ferits molt greus, 6 ferits menys greus i 17 ferits lleus. Els considerats ferits més greus, han estat evacuats a les instal·lacions de 4DHealth d’Igualada, des d’on s’han retransmès en directe les tasques d’atenció als ferits per als participants de la jornada, ubicats a Campus Motor.
 
Amb aquesta jornada, s’han posat a prova les maniobres de rescat i l’operativitat de tot el personal d’emergències implicat en un accident amb múltiples víctimes, amb l’objectiu de millorar i ampliar els coneixements en aquest tipus d’intervencions. La sessió ha comptat amb la col·laboració d’AUTOREC, que ha posat a disposició dels Bombers el vehicle amb què s’ha treballat; Transports Municipals de Barcelona, que ha facilitat els 2 autobusos d’on s’ha fet l’excarceració de les víctimes, i la Fundació RACC, que ha possibilitat el trasllat dels autobusos fins a les instal·lacions de Campus Motor.
 
Un cop finalitzat l'exercici de la tarda, a les mateixes instal·lacions del Campus Motor, els assistents han realitzat un brifing per tal d'avaluar la jornada, on també ha assistit el director general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments, Juli Gendrau, acompanyat del subdirector general operatiu dels Bombers de la Generalitat, Albert Vilanova, i del cap de la Regió d’Emergències Metropolitana Sud, Joan Rovira.
 
El director Gendrau, durant l’acte de cloenda, ha felicitat a les persones que han fet possible la jornada formativa d'avui i ha agraït la col·laboració a tots els participants. Així mateix, ha posat en valor la tasca duta a terme pel centre 4DHealth, "les instal·lacions del qual hem pogut conèixer avui gràcies a la seva participació en la jornada", ha dit.
 
Segons Gendrau, la jornada i, en especial l'exercici d'aquesta tarda posa de relleu com d'importants són els materials i les eines de què han de disposar els Bombers de la Generalitat, i ha recordat el ferm compromís del Govern per millorar-les.
 
Cerdanyola del Vallès, 29 d’abril de 2016
18.30 hores
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia