·         El #SomGastronomia Tour és una gira que s’organitza per promocionar, en un format innovador, el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya als mercats de França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Suècia i Itàlia.
 
·         El de Milà es realitzarà davant una seixantena de mitjans de comunicació italians que viuran una experiència gastronòmica de la mà del col·lectiu de cuina “Cuina de l’Empordanet”.
 
·         Aquesta acció promocional està organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i compta en cada país amb la col·laboració d’un Patronat de Turisme i un col·lectiu de cuina diferent.
 
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, assistirà al #SomGastronomia Tour, que tindrà lloc demà a Milà (Itàlia). L’acompanyaran el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, i el delegat del Govern de la Generalitat a Itàlia, Luca Bellizzi.
 
Emmarcat en les accions promocionals de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, el #SomGastronomia Tour consistirà en una presentació de l’oferta enogastronòmica de Catalunya davant d’una seixantena de mitjans de comunicació italians. L’acció està organitzada per l’Agència Catalana de Turisme, i compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el col·lectiu de cuina “Cuina de l’Empordanet”.
 
La presentació començarà amb una “passejada” per una reproducció d’un mercat d’alimentació català, on els assistents podran aprendre quins són els productes autòctons de la Costa Brava i de Catalunya, i les similituds i diferències amb la manera de cuinar-los a Itàlia. Posteriorment, un representant del col·lectiu de cuina “Cuina de l’Empordanet” realitzarà un taller de cuina on els participants podran aprendre a preparar algunes receptes de la cuina catalana.
 
La segona part de la presentació es durà a terme en una cuina, on un cuiner del col·lectiu “Cuina de l’Empordanet” realitzaran un showcooking, que serà dinamitzat per Marco Bolasco, un reconegut periodista italià especialitzat en gastronomia.
 
Finalment els assistents passaran a una sala on es durà a terme una presentació de l’oferta enogastronòmica de Catalunya. L’acte finalitzarà amb la degustació de les receptes elaborades per “Cuina de l’Empordanet”. Els assistents tornaran a casa amb un petit obsequi: un receptari de cuina catalana amb receptes tradicionals.
 
El #SomGastronomia Tour de Milà és el segon dels sis que hi ha previst realitzar al llarg de l’any, i que tenen com a objectiu promocionar el turisme enogastronòmic català en els mercats de França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Suècia i Itàlia. Tots ells estan organitzats per l’Agència Catalana de Turisme i compten amb la col·laboració d’un Patronat de Turisme diferent, ja que cadascun d’ells se centra en la cuina d’un territori en concret de Catalunya. A cada acció s’hi vincula un col·lectiu de cuina representatiu de la zona, ja que aquests són els millors ambaixadors de l’ús dels productes autòctons i de les receptes de la cuina catalana.
 
Així, el primer #SomGastronomia Tour va tenir lloc a Estocolm (Suècia) el passat 11 d’abril, de la mà del col·lectiu de cuina “Terra i Taula”, i va comptar amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Tarragona. L’1 de juny a Madrid (Espanya) serà el torn del col·lectiu “Osona Cuina”, amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona. El 7 de juny, Berlín (Alemanya) acollirà l’expertesa del col·lectiu “Barceloneta Cuina”, de la mà de Turisme de Barcelona. I finalment tancarà a Bordeus (França), el col·lectiu “Noguera Cuina” amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Lleida. Cal destacar que el 7 de novembre, en el marc del sopar de la World Travel Market a Londres (Regne Unit), es realitzarà també un #SomGastronomia Tour.
 
2016: Any de la Gastronomia i l’Enoturisme
 
Aquest any Catalunya ha rebut la distinció de “Regió Europea de la Gastronomia 2016”. En el marc d’aquesta celebració, l’Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com Any de la Gastronomia i l’Enoturisme i, per aquesta raó, el patrimoni enogastronòmic de Catalunya tindrà una importància cabdal en les accions promocionals que realitzi l’ACT.
 
L’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme se celebra amb l’objectiu de promocionar el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya des de tres vessants: reivindicar la gastronomia com a element identitari de la destinació catalana; posicionar Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència als mercats internacionals; i donar a conèixer entre el públic català l’enorme varietat i qualitat del turisme enogastronòmic de Catalunya.
 
Per tal d’aconseguir aquests objectius, l’ACT durà a terme més de 150 accions, a les quals destinarà dos milions d’euros de pressupost, el més elevat dedicat mai a un any temàtic.
 
Els mercats prioritaris són: França, Regne Unit, Alemanya i Espanya; en un segon nivell: Benelux, Països Nòrdics, Itàlia i els EUA, i, en un tercer nivell, el Sud-est asiàtic, Sud-amèrica, Xina i Rússia.
 
Cal destacar que la gastronomia i l’enoturisme es revelen com dos dels productes claus per aconseguir alguns del objectius establerts en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.  En ser productes transversals que es troben presents a la pràctica totalitat del territori, ajuden a atraure turistes per totes les comarques de Catalunya i per tant ajuden a redistribuir el PIB turístic. A més, com és una oferta disponible tot l’any, contribueixen a la desestacionalització del turisme i també dels ingressos que aquest genera. Finalment, es tracta d’un producte que atrau un turisme de qualitat que genera normalment una despesa elevada.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom