Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Ruiz destaca l'aposta de Catalunya per una formació professional integral i contínua al llarg de la vida

 
 
  • L’acord permetrà que deu alumnes de cicles formatius d’activitats comercials i gestió de vendes i espais comercials d’arreu de Catalunya puguin cursar la modalitat dual través d’una beca formativa
 
  • També preveu un procés de reconeixement acadèmic de l’experiència laboral per als treballadors d’AKÍ a través dels centres participants
 
 
AKÍ
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha destacat que “Catalunya té un element important que ens fa diferents, que és la llei d’FP que integra els dos sistemes de formació, la formació professional inicial dels nostres alumnes i la formació per a l’ocupació, que vol donar resposta a les necessitats del mercat laboral”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions en el marc del conveni que ha signat avui el Departament amb l’empresa AKÍ per promoure l’FP dual en el sector del comerç i, d’aquesta manera, millorar la qualificació professional de les persones d’aquest àmbit.
 
Ruiz ha ressaltat que aquesta integració dels dos sistemes de formació afavoreix “l’aprenentatge al llarg de la vida” i que la situació actual exigeix “estar en permanent aprenentatge”. També ha explicat els diferents objectius d’aquesta integració: “que serveixi per detectar les necessitats del mercat laboral i donar resposta, per  detectar els sectors estratègics de futur i formar la gent per a aquests sectors, i crear sinèrgies entre el món econòmic i el món educatiu”. “Des del govern som molt conscients que la millor política social és donar bona formació als alumnes: no hi ha res millor que tenir ciutadans preparats perquè siguin competitius per poder fer la seva feina”, ha conclòs la consellera Ruiz.
 
La consellera ha signat el conveni conjuntament amb el director regional d’AKÍ Bricolaje España, Onofre Burgos. A la signatura, que ha tingut lloc aquesta tarda a la botiga d’AKÍ de Granollers, també hi han assistit el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons i la directora dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental, Carmina Pinya.
 
Així doncs, a través del conveni signat entre Ensenyament i AKÍ s’oferirà una desena de places per fer formació dual a alumnes que cursen actualment els cicles formatius de grau mitjà d’Activitats comercials i de grau superior de Gestió de vendes i espais comercials en vuit instituts d’arreu de Catalunya. Aquests alumnes primer duran a terme formació a l’empresa i seguidament realitzaran l'estada de forma remunerada mitjançant una beca formativa en vuit botigues d’AKÍ. L’alumnat que finalitzi aquest itinerari formatiu obtindrà, a banda del títol d’FP corresponent, un diploma del projecte formatiu desenvolupat.
 
Aquests són els centres i les botigues que participen en el conveni:
 
Centre educatiu
Botigues d’AKÍ
Nombre d’alumnes
 
Institut Thos i Codina
 
Cabrera de Mar
 
1
 
Institut Joaquim Mir
 
Vilanova i la Geltrú
2
 
Institut de Vic
 
Vic i Roda de Ter
 
2
 
Institut Carles de Vallbona
 
Granollers
1
 
Institut de Vilafant
 
Figueres
1
Institut Guillem Catà
Manresa
1
 
Institut de Sant Feliu de Guíxols
 
Platja d’Aro
1
Institut Andreu Nin
El Vendrell
1
 
 
A més a més, l’acord, que serà vigent fins a la finalització del curs 2019-2020, preveu un procés de reconeixement acadèmic de l’experiència laboral i de la formació contínua per als treballadors d’AKÍ, que es gestionarà a través dels vuit instituts participants. També contempla que Ensenyament promogui en aquests centres una oferta de formació professional per a col·lectius singulars proposats per l’empresa, i que faciliti a la plantilla d’AKÍ l’accés als cicles formatius, mitjançant la matriculació sencera, per mòduls o unitats formatives soltes, amb l’objectiu que puguin obtenir la titulació o certificació corresponent.
 
La companyia AKÍ Bricolaje España, empresa líder en l’àmbit del bricolatge, va obrir la primera botiga l’any 1988 al centre comercial Baricentro de Barberà del Vallès (Barcelona). Actualment ja disposa de 38 botigues en 12 comunitats autònomes, 8 d’elles a Catalunya, on l’any 2015 ha obert la seva primera botiga urbana, concretament a la població de Granollers, establiment en què s’ha signat avui el conveni.
 
Potenciació de l’FP Dual
 
L’FP dual es va posar en marxa el curs 2012-2013 amb un total de 590 alumnes, 25 centres i 118 empreses i entitats vinculades. Ensenyament continua ampliant l’oferta de cicles formatius en formació dual, que actualment ofereix en 152 centres docents i per a 94 títols diferents, de grau mitjà o superior i que cursen 5.075 alumnes. L’FP dual permet als alumnes rebre formació al centre docent i a l’empresa, i alhora suposa una estada retribuïda de l’alumne a l’empresa que permet l’aprenentatge de la professió en un context real de treball.
 
Pel que fa a la modalitat dual en els dos cicles implicats en aquest conveni, el grau mitjà d’Activitats comercials i el superior de Gestió de vendes i espais comercials, a data d’avui l’ofereixen un total de 26 centres catalans, amb la col·laboració de 108 empreses i entitats.
 
24 de maig de 2016
1
Imatges
Imatges
AKÍ
2039
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia