· El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i del mateix Cesc Gay, han presentat avui els nous espots.
· El rodatge dels cinc anuncis s’ha fet a localitats de Paisatges Barcelona, Terres de l’Ebre, Pirineus, Costa Brava i Costa Barcelona.
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, i del director Cesc Gay, han presentat avui a la Filmoteca de Catalunya la nova campanya de promoció turística de Catalunya.
El prestigiós director català signa els cinc espots que centren la campanya, basada en les experiències que es poden viure arreu del territori. Si l’any passat la campanya presentava l'eslògan "Catalunya és casa teva", enguany l’Agència Catalana de Turisme vol donar un pas més i transmetre també les emocions que suposa viure experiències singulars i autèntiques al país.
Cesc Gay és autor de films amb un llenguatge cinematogràfic molt personal i una profunda mirada sobre els personatges que retrata, com ara En la Ciudad, Una pistola en cada mano i Truman, pel qual ha rebut enguany nombrosos guardons, entre ells sis premis Gaudí i cinc Goya, inclòs el de Millor director. El 2015, Gay va debutar en el teatre amb l’obra Els veïns de dalt.
L’acte, conduït pel periodista Xavier Graset, també ha comptat amb la presència d’alguns dels actors i participants del rodatge. Aquesta és una campanya de projecció internacional de Catalunya i té tot el suport del departament de Presidència. Aquest acte de presentació, a més, ha comptat amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya del departament de Cultura.
Cinc petites històries, cinc experiències turístiques
Amb l’objectiu d’incentivar la prescripció entre els turistes potencials i la fidelització entre aquells turistes que ja coneixen la destinació catalana, cada espot recull, sota la mirada personal de Cesc Gay, una petita història que serveix de fil conductor per mostrar els protagonistes vivint algunes de les moltes experiències turístiques singulars que ofereix Catalunya.
Les experiències que protagonitzen els espots són: pescaturisme a Palamós (Costa Brava), enoturisme al Bages (Paisatges Barcelona), turisme familiar a l’Ametlla de Mar (Terres de l’Ebre), taller de castellers a Vilafranca del Penedès (Costa Barcelona) i turisme actiu i d’aventura al Pallars Sobirà (Pirineus).
Cesc Gay presenta cinc petites històries amb què descobrirem els secrets d’alguns dels racons més inspiradors de Catalunya. El barranc reflecteix com un grup d’amics viuen i gaudeixen de la natura de manera activa. La Lola plasma com la inspiració apareix quan les coses es miren des d’un altre punt de vista, com per exemple mar endins. La pinya reflecteix que hi ha un lloc on és possible tocar el cel, de la mà dels castellers. O, a La Cala, un dia a la platja en família es pot convertir en una jornada memorable i plena de diversió. L’última de les històries, L’amfitrió, fa palès que no hi ha res millor que viure una gran experiència compartint-la amb aquelles persones que estimes i acompanyats per un amfitrió molt especial.
Una de les curiositats de la campanya és que la protagonista d’un dels espots és una influencer amb més de 530.000 seguidors a les seves xarxes socials. La seva participació suposa un bon element per difondre aquesta campanya de promoció turística.
Els cinc espots es poden veure al web escasateva.catalunya.com, on el visitant també trobarà tota la informació per fer realitat aquestes i moltes altres experiències. Cal destacar que les propostes que es veuen als anuncis són indexables, és a dir, aquestes mateixes o d’altres similars es poden reservar i comprar directament des de la visualització dels espots.
Campanya estiu-tardor 2016 “Catalunya és casa teva”
Amb una inversió de 2,3 milions d’euros, la campanya, en els seus formats de televisió, premsa, publicitat exterior i digital, s’activa a partir del 15 de juny per reforçar els mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu, amb un èmfasi especial al Regne Unit.
Mercats prioritaris
|
Catalunya, Espanya (sobretot àmbit urbà) i Europa (especialment el Regne Unit)
|
|
Mitjans gràfics
|
Premsa generalista i comarcal i revistes de viatges de públic final (àmbit català)
|
|
Espots
|
TV i internet:
|
5 espots d’1’10”
5 versions teaser de 20”
|
Premsa:
|
5 models d’anuncis diferents en una primera fase que aniran ampliant-se amb nous productes i noves destinacions al llarg de 2016 en funció de l’època de l’any.
|
|
Localitzacions
|
5 localitzacions (Pallars Sobirà, Palamós, el Bages, Vilafranca del Penedès i l’Ametlla de Mar) i 5 experiències turístiques diferents (turisme actiu i d’aventura, pescaturisme, enoturisme, turisme en família i taller de castellers)
|
|
Presència on line
|
Xarxes socials, premsa digital i cercadors i portals d’oci i viatges
|
|
Altres accions
|
Publicitat exterior a autobusos
|
|
Durada de la campanya
|
Estiu-tardor 2016
|
|
Agència de Publicitat
|
Charles
|