Sala de premsa

event_note Nota de premsa

MODA

Les desfilades de Xavi Grados i Pau Esteve obren la quarta jornada del 080 Barcelona Fashion


  • Al matí, també les firmes de moda Antonio Miro i Torras han presentat les seves col·leccions per a la temporada primavera - estiu 2017. A la tarda, la passarel·la 080 Barcelona Fashion acollirà les propostes d’Oscarleon, Garcia Madrid i Naulover. Clourà la passarel·la Brain & Beast.
 
  • En el marc de les activitats paral·leles del 080, la startup Smartzer, que ajuda a les empreses a monetitzar la seva inversió en vídeo, ha estat el projecte guanyador de la segona edició del 080 Barcelona Fashion Ideas Contest, organitzat per la passarel·la 080 i Seed&Click.
 
 
Les desfilades dels joves dissenyadors Xavi Grados i Pau Esteve han obert aquest matí la quarta jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. També, aquest matí, les firmes de moda Antonio Miro i Torras han presentat les seves col•leccions per a la temporada primavera- estiu 2017.
 
L’encarregat d’obrir la jornada d’avui del 080 Barcelona Fashion ha estat el dissenyador Xavi Grados que ha presentat la col·lecció “RALL”, per a la primavera-estiu 2017. La proposta està inspirada en el paisatge costaner català i en les sensacions que aquest entorn provoca, on els pobles de pescadors prenen el protagonisme. El mar determina la paleta central; tonalitats blaves comparteixen espai amb colors torrats i sorra. Una lluita entre terra i aigua, on el blanc és el nexe d’unió. El tricot a través de diferents textures, volums i desagullats es reafirma com a identitat de la marca. Els materials 100% naturals com el cotó o el bambú, doten la col·lecció d'una frescor totalment estival. Amb la col·laboració de l'artista Nuriatoll en els estampats, les peces de Grados cobren vida gràcies a les seves il·lustracions.
 
Així mateix, Pau Esteve ha presentat “SWEAT, live hard”, una proposta que segueix la premissa de la marca: crear peces que no limitin els qui les porten.  El creador ha treballat específicament en dissenys que permetin una bona mobilitat a l’hora de ballar, com a representació de les llibertats d’expressió. Ha apostat per l’absència de teixit en zones específiques o les escletxes entre teixits per tal de permetre que els dissenys siguin insinuants, per a gent sense complexes que vulgui expressar les seves llibertats mitjançant el moviment i la moda.
 
Ha agafat el relleu a la passarel·la, la firma Antonio Miro. De la mà del director de disseny, Albert Villagrasa, la marca  ha retornat a les passarel·les  amb la col·lecció “Arquitectura del color”, una proposta per a home i dona que busca la convivència entre colors, la recerca d’equilibris i contrastos per assolir una singularitat centrada en el joc de les seves combinacions. La col·lecció és concep com si es tractés d’una obra arquitectònica. Juga amb colors, estructures, textures i matisos, i maximitza l’atenció en els petits detalls. Paleta de colors fresca i amb molta llum. Una obra marcada per la qualitat dels materials i dels acabats, i pels talls nets. La proposta respira el refinament i l’originalitat que defineixen la firma,  s’apropa també al públic més jove, apostant però per la convivència de modernitat i tradició.
 
La proposta “ Cuba” per a la primavera-estiu 2017 de Torras ha tancat la jornada matinal de la 080. La col•lecció està inspirada en l'arquitectura cubana de l'època de Batistai proposa un etern estiu de colors que un cop foren vius, però que el pas del temps els ha donat l' empremta de la nostàlgia. Les peces són de línies pures, figures geomètriques, simetries i asimetries, i incorporen combinacions de materials nobles, com la seda o el lli, amb la pell i el punt.
 
A la tarda, la passarel·la 080 Barcelona Fashion acollirà les propostes d’Oscarleon (16.30h), Garcia Madrid (18.00h) i Naulover (19.30h). Clourà la passarel·la Brain & Beast (21.00h).
 
 
Activitats paral·leles: Smartzer, projecte guanyador de la 2a edició del 080 Fashion Investor Day
 
 
Dins les activitats paral·leles, avui s’ha celebrat la  2a edició del 080 Fashion Investor Day, el fòrum internacional de la moda que impulsen conjuntament el 080 i la xarxa d’inversors Sedd&Click. El projecte Smartzer, que ajuda a les empreses a monetitzar la seva inversió en vídeo, ha estat el guanyador d’aquesta segona edició d’aquesta iniciativa que té per objectiu impulsar iniciatives emprenedores, fomentar la inversió, les transaccions comercials i la innovació en la indústria de la moda.
 
Aquesta acció aposta pel foment de la indústria 4.0, projectes empresarials de base tecnològica amb aplicació o vinculats al sector de la moda.
 
Smartzer (Londres), presenta una plataforma online a través de la qual les empreses de moda poden generar i crear el seu video comercial i inserir-lo en la seva pròpia web. D’aquesta manera, presenten els seus productes donant a l’usuari un experiència online, fet que revertirà satisfactòriament en la decisió final de compra. La cap d’operacions de Smartzer, Sophie Samuelson, ha destacat  que aquesta iniciativa  “impulsa i permet a les empreses de nova creació tenir continuïtat i mantenir-se en el mercat i no morir en l’intent”. També ha agraït el premi, que destinarà" a millorar la usabilitat de la plataforma" . En l'acte de lliurament de premis, ha estat present la directora general de Comerç, Monserrat Vilalta.
 
En aquesta fase final, les startups han presentat els seus projecte en format “elevator pitch” davant un jurat d’experts, inversors i públic. A banda del finançament que pugui aconseguir durant la jornada del fòrum d’inversió, el guanyador ha estat distingit amb un premi valorat el 100.000 euros consistent en:
 
·         Per part de de l’agència de creativitat Mc Cann, una campanya de publicitat, que inclou la definició de l’estratègia de comunicació i el desenvolupament del concepte creatiu i “claim” de la marca.
 
·         Per part del bufet d’advocats internacional Baker & McKenzie, un pack de 10h d’assessorament en las àrees que cobreix el bufet (mercantil, fiscal, laboral, propietat intel·lectual, contenciós, protecció de dades, etc.).
 
·         Per part del grup editorial Grupo Zeta: Difusió del projecte amb entrevistes, notes de premsa en diferents mitjans del Grupo Zeta, segons estratègia del pla de comunicació acordat.
 
·         Per part de WGSN (companyia global de predicció), s’atorga al guanyador del concurs una subscripció a WGSN.
 
Així mateix, el Smartzer ha guanyat com a premis suplementaris; 3 mesos a l'espai de coworking i accés a l'Enterpreneurship Ecosystem d'ESADECREAPOLIS, per part d’ESADECREAPOLIS, i entrades per a l’edició d4YFN 2017 pels finalistes + 1 slot de presentació del seu projecte al Pitching Area pel projecte guanyador, per part de 4YFN, el programa del Mobile World Capital Barcelona (MWCB) adreçat a startups tecnològiques.
 
Les 4 altres startups que han participat són Bookalook (Londres), que ha obtingut el premi Xarxes Socials,  Costalamel (Barcelona),Sheekr(Barcelona), i Vogo Fashion (Montpeller), tots ells també projectes empresarials  de base tecnològica i  que aposten per socialitzar, personalitzar i enriquir l’experiència del consumidor “fashionista”, ja sigui en el procés de compra o com a espectador d’una desfilada de moda en viu.
 
La jornada d’avui del 080 Fashion Investor Day s’ha completat amb la taula rodona “What´s next & beyond for the fashion industry”, i ha comptat amb la participació d’experts com Oliver Marcheteau (Vestiaire Collective), Isabel Mesa (WGSN), Myriam Serrano (Woman Madame Figaro), Enric Jové (McCann), Nic Olivé (Please), i Diego de Vicente (Moddo) entre d’altres. (De 10 a 14h. Sala de Conferències INEFC)
 
 
L’Open Area 080: la cultura de la moda, per a tots els públics
 
Aquesta edició del 080 Barcelona Fashion compta amb una àmplia oferta de propostes i continguts, amb l’objectiu d’apropar el món i la cultura de la moda i el disseny al gran públic: acollirà el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, el plató del 080 TV Channel, les diferents exposicions, el Fashion Market (amb prop d’una trentena de pop-ups i presència de les escoles de disseny), l’espai chill out, o una variada oferta de delicatessen en el campament de Food Trucks ubicat a les instal·lacions exteriors de l’INEFC.  Així mateix, l’Open Àrea acollull diverses exposicions com la mostra “Roche Bobois Meets Spanish Designers”; l’exposició Fashion Art a càrrec del Fashion Art Institute; la mostra de tesines de les escoles de disseny; el Panell de Tendències 080 “Diàlegs entre la indústria tèxtil i els nous dissenyadors” de TEXFOR, o l’exposició “Body&Mind” de l’escultor Juanma Noguera.
 
Patrocinadors i sponsors de la 18ª edició del 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta divuitena edició, el certamen torna a comptar amb el suport del patrocinador principal MORITZ, que es posiciona una vegada més al costat de la moda catalana. També són patrocinadors Redken, com a perruquer oficial, MINI BARCELONA PREMIUM, concessionari oficial MINI, la D.O. Ribera del Duero, com a vi oficial, el cava oficial torna a ser Codorniu, Solán de Cabras, com a aigua oficial, la firma de joieria Alex&Ani, Movistar, com a partner tecnològic, La Roca Village, i Rowenta com a planxat oficial de la passarel·la.
 
Són firmes col·laboradores MAC Cosmetics, el maquillatge oficial, CND Beauty, com manicurista oficial, així com Atrezzo, Lyle & Scott i BCN Brand.
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 
 
 
 
 
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia