Direcció General de Comunicació

El Govern cedeix a Adif un tram de via d'FGC per construir els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona

El Govern cedeix a Adif un tram de via d'FGC per construir els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona

L'ens estatal adaptarà la via de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a tres amples diferents

query_builder   30 agost 2016 15:32

event_note Nota de premsa

El Govern cedeix a Adif un tram de via d'FGC per construir els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona

L'ens estatal adaptarà la via de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a tres amples diferents

  • Es garanteix que els combois d’FGC podran seguir-hi circulant de manera gratuïta
 
El Govern ha aprovat cedir un tram de via de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), que l’inclourà en la Xarxa Ferroviària d’Interès Estatal (XFIG). La cessió forma part del conveni per a la construcció del nou accés ferroviari sud al Port de Barcelona que es va signar el passat 14 de juny.
 
El tram cedit abasta 3,37 quilòmetres del ramal de mercaderies de l’operador català, concretament entre el nou accés viari al municipi de Cornellà de Llobregat des de la ronda Litoral fins passat el pont d’accés a Mercabarna. Actualment, per aquesta infraestructura circulen trens procedents de la fàbrica de SEAT o de les mines de potassa del Bages, per exemple. Un cop cedida la via, l’Adif l’adaptarà a tres amples diferents i els trens d’FGC hi podran passar sense cap cost.
 
Primera fase del nou accés
 
La primera fase del nou accés ferroviari per a mercaderies consistirà en una via única que discorrerà pel marge esquerre del riu Llobregat, aprofitant parcialment aquest tram de la via d’FGC. La seva cessió permetrà un estalvi d’uns 100 milions respecte del projecte inicial. La primera fase de l’accés ferroviari també inclourà una terminal d’expedició i recepció de trens i un nou ramal de connexió amb la terminal de Can Tunis. 
 
La construcció de l’accés ferroviari sud al Port de Barcelona té un cost de 149,8 milions d’euros, dels quals l’Adif n’aportarà 77,2 i l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB), 72,6.

 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia