Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Disset municipis participen en la campanya de dinamització de locals buits 'Aixequem les persianes' impulsada per la Generalitat

  • Aquesta és la quarta edició de la campanya, que compta enguany amb 145 locals situats en municipis que desenvolupen Plans de millora de barris
  • La campanya comença demà, dissabte, 15 d’octubre, amb una jornada de portes obertes als locals i diverses activitats complementàries
Presentació campanya
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Carles Sala, ha presentat avui la quarta edició de la campanya “Aixequem les persianes”, que té com a objectiu dinamitzar i donar una nova vida als locals buits dels barris de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins del Pla de barris que impulsa la Generalitat.
 
La campanya es durà a terme als municipis de Balaguer, Besalú, Castelldefels, Cervera, el Vendrell, la Bisbal d’Empordà, l’Arboç, Llagostera, Manresa, Mollerussa, Montornès del Vallès, Móra d’Ebre, Roda de Ter, Solsona, Tortosa, Viladecans i Vilanova del Camí. L’objectiu és donar visibilitat als locals tancats per tal que possibles nous comerciants els visitin i hi acabin instal·lant els seus negocis. La dinamització comercial dels nuclis antics és una actuació prioritària entre els municipis que impulsen plans de millora de barris.
 
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana ha destacat la importància de campanyes com aquesta que aposten pel reciclatge urbà. “La creació de noves llars a Catalunya en els propers 15 anys se centrarà en la recuperació i reciclatge d’habitatge que ja està construït. La campanya ‘Aixequem les persianes’ va en aquesta línia de donar vida a locals ja existents, ben situats, en nuclis estratègics, i que necessiten un impuls. Això és reciclatge urbà i és cap on anem”, ha remarcat Carles Sala.
 
La campanya, que enguany arriba a la quarta edició, comença demà, dissabte, 15 d’octubre, amb una jornada festiva en què s’obriran les portes de tots els locals adherits, que aquest any són 145. Aquesta xifra representa un increment del 9,6% respecte als 131 que hi van participar l’any passat. En la major part dels casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d’art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
 
Els resultats de les edicions anteriors han estat molt positius, segons valoren els ajuntaments implicats, i han servit perquè alguns propietaris hagin arranjat els locals i s’hagi donat més visibilitat a zones i espais que havien quedat arraconats. Així ho han explicat el tècnic de comerç de l’Ajuntament de Tortosa, Joan Baiges, i la tècnica del Pla de Barris de l’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà, Sònia Blanco, que han destacat que un dels punts forts de la campanya és que cada municipi pot adaptar-la a les seves necessitats.
 
L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupen un pla de barris. L’any 2012 es va posar en marxa la Subxarxa de Locals Buits per treballar en aquest camp i fomentar-ne la reobertura, sota l’impuls del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.
 
L’acte de presentació de la campanya ha clos amb la ponència “La dinamització comercial en municipis petits. Un model de cooperació empresarial basat en la innovació”, a càrrec de Marta Julià, presidenta de la Federació de Comerç de la Selva, i Montserrat Pujolràs, tècnica gerent de la Federació de Comerç de la Selva.
1
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia