President

President Puigdemont: "En el cas de Reus hi ha hagut un error claríssim de la companyia, que no ha comunicat a l'Ajuntament que tallaria el subministrament elèctric"

query_builder   15 novembre 2016 19:48

• El cap de l’Executiu recorda que per llei “els ajuntaments tenen l’última paraula abans d’autoritzar un tall” dels serveis bàsics, ja que són els que saben “si afecta o no una família vulnerable”
El president atenent els mitjan
El president atenent els mitjans de comunicació. Autor: Jordi Bedmar
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha lamentat aquesta tarda “l’error claríssim” de la companyia de subministrament elèctric que “va ometre comunicar a l’Ajuntament de Reus” que tallaria la llum a la veïna de 81 anys que dilluns va morir a casa seva pel foc provocat per una espelma. “La comunicació a l’Ajuntament és un requisit indispensable per saber si aquell tall afecta o no una família vulnerable, perquè si no es poden produir tot tipus d’errors i en aquest cas amb conseqüències letals”, ha denunciat.

En declaracions als mitjans abans d’inaugurar l’Smart City Expo World Congress, el president Puigdemont ha recordat que les companyies estan obligades per llei a notificar prèviament als ajuntaments la intenció de procedir a un tall de subministrament en qualsevol dels serveis bàsics, ja que aquest és un dels aspectes de la Llei d’emergència social que no està recorregut pel Tribunal Constitucional i que, per tant, es manté vigent. “Els ajuntaments tenen l’última paraula abans d’autoritzar un tall de subministrament”, ha recordat, i ha lamentat que “si en el cas de Reus s’hagués produït aquesta comunicació, avui no estaríem lamentant la mort d’aquesta persona”. “Tristament un fet luctuós ens ha donat la raó”, ha insistit.
El Govern a les xarxes
undefined