El delegat del Govern a Tarragona, Òscar Peris, i la coordinadora territorial de l’ICD a Tarragona, Lídia Bargas, han presidit l’acte que ha tingut lloc aquest matí a la Delegació del Govern a Tarragona i que ha servit per donar a conèixer les estratègies del Govern i el treball en coordinació per avançar en l’eradicació de la violència masclista.

Durant l’acte els assistents han pogut conèixer la tasca que realitzen als SIADS de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp. Dues experiències positives que han servit per fer visible la tasca que realitzen aquests serveis d’atenció i informació adreçats a dones. La coordinadora territorial de l’ICD, Lídia Bargas, ha destacat que "tot i la disminució del nombre de morts cal seguir treballant fins no registrar-ne cap". Bargas també ha anunciat que amb els pressupostos del 2017 es crearà un Observatori per la Igualtat de Gènere, que té per objectiu "fer visible la violència masclista".
Els exemples de Reus i el Baix Camp
La coordinadora del SIAD de l’ajuntament de Reus, Marta Palacios, ha parlat del programa Xarxa de Centres per la Igualtat. Aquest programa és fruit de la col·laboració del SIAD de Reus, la Representació Territorial de Joventut i els IES de Reus, i té com a objectiu sensibilitzar als joves cap a una mirada crítica envers les relacions abusives i les conductes violentes, crear vincles entre els joves i les professionals especialitzades per poder treballar amb la perspectiva de gènere i els estereotips sexistes, aprendre a identificar actituds i conductes sexistes, fomentar actituds igualitàries en les relacions de parella entre els joves i promoure la reflexió davant els comportaments abusius en les relacions de parella.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Riudecols, Anna Aragonès, ha destacat l'organització del Servei de Psicologia Itinerant que ofereix el SIAD del Consell Comarcal del Baix Camp i els beneficis que ha aportat a les dones de la comarca.
“Les institucions tenim un paper, i segurament un paper important, però sempre tenint en compte que els canvis, per a ser duradors, per a ser consistents, han de ser assumits per la ciutadania. La feina més important que heu de fer –que hem de fer- és sobretot fora d’aquí. Que no quedi ningú per sensibilitzar, per convèncer, per a convertir, a la seva escala, en activista contra la violència envers les dones”, ha assenyalat el Delegat del Govern, Òscar Peris, en la seva intervenció.
L’acte ha finalitzat amb la lectura del manifest institucional a càrrec de les tècniques dels SIADS del Camp de Tarragona.

#Rebobina
D’altra banda, l’ICD va presentar ahir la campanya de Rebobina, canviem el fil de la història, una iniciativa de sensibilització que demana la complicitat de tota la ciutadania per afrontar i superar la violència masclista. L’acció de rebobinar està estretament lligada a la voluntat de tornar a escoltar o mirar i a la necessitat de cercar nous elements per entendre i interpretar allò que hem escoltat o que hem vist. Amb aquesta campanya rebobinem amb l’objectiu de cercar més elements que ens permetin comprendre i interpretar el com i el perquè és imprescindible si com a societat volem eradicar la violència masclista.
És per tant una campanya de compromís de les instàncies polítiques envers la ciutadania i envers els professionals i les professionals de tots els àmbits, perquè quan rebobinem tinguem sempre al nostre abast les eines i els recursos per poder afrontar la violència masclista i canviar el fil de la història. I és, per tant, també una campanya que reclama la complicitat de tota la ciutadania, perquè quan identifiquem una situació de Violència Masclista no podem mirar cap a un altre lloc, cal afrontar -la.
La imatge gràfica de la campanya representa una cinta de casset que simbolitza el concepte de rebobinar que es vol transmetre i que es divulgarà a través de cartells que es distribuiran pel territori i diaris. Rebobina, canviem el fil de la història també consta de dos vídeos: el vídeo Davant la violència masclista, fem pinya que mostra la colla castellera Els Marrecs de Salt aixecant un pilar contra la violència masclista, i un altre vídeo que és una versió adaptada del vídeo #DesactivaelControl, amb l’objectiu d’arribar als i les joves i alertar-los contra el control en les relacions afectives de parella i que forma part del programa Estimar no fa mal. Viu l’amor lliure de violència, de prevenció de relacions abusives de parella entre adolescents.



