Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Balanç de les incidències viàries més destacades del cap de setmana del 16 al 18 de desembre

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que aquest cap de setmana, des de les 15.00 h del divendres 16 de desembre fins a les 20.00 h d’avui diumenge dia 18, no s’ha registrat cap víctima mortal per sinistre de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunya.
 
Pel que fa a la mobilitat d’aquesta tarda, els problemes viaris més destacats s’han localitzat en aquests trams i vies en direcció a la capital catalana:
 
- Retencions de 7 km a la C-58 des de Ripollet fins a l’entrada a Barcelona. Per descongestionar aquesta autopista s’ha obert el carril bus-VAO per a tots els vehicles en sentit sud independentment del nombre d’ocupants (excepte camions de 7,5 tones o més). Hi ha hagut un accident a la B-20 en sentit Llobregat que ha complicat la circulació a causa de la restricció d’un carril.
- 6 km a la B-23 a Esplugues de Llobregat. En aquest tram, un accident ha provocat el tall d’un carril en sentit nord.
- 3 km a la C-55 a Manresa en sentit sud per un accident amb una motocicleta implicada. El motorista ha resultat ferit menys greu segons el SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques).
-Retencions de 2,5 km a l’AP-7 a Castellbisbal com a conseqüència d’un accident sense ferits que ha provocat el tall de 2 carrils.
-3 km a la C-33 a Montcada i Reixac i 2  km a la C-58 a la mateixa localitat.
-2,5 km a la B-20/Pota Nord a Santa Coloma de Gramenet.
També s’han registrat trams d’aturades a la Ronda Litoral i a la Ronda de Dalt en ambdós sentits de la marxa.
 
Per minimitzar les afectacions viàries de la tornada d’avui diumenge cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, s’han disposat mesures especials d’ordenació i regulació del trànsit a la C-16 a Berga i a Cercs, a la C-55 a Castellgalí i a la C-17 a Ripoll.
 
Aquest matí, unes obres a la C-17 a Montcada i Reixac han provocat el tall d’un carril i aturades de 0,5 km en sentit nord i també s’han registrat cues d’1,5 km a la B-23 a Esplugues de Llobregat i a la C-58 a Montcada i Reixac d’entrada a Barcelona. A més, l’N-240 ha estat tallada durant una mitja hora a Juneda (les Garrigues) arran d’una manifestació. També cal destacar que a primera hora del matí l’AP-7 a Vilablareix ha patit restriccions de trànsit a causa d’un accident entre dos vehicles i a la C-17 a la Garriga la calçada ha estat tallada en sentit sud per un turisme accidentat.
 
D’altra banda, amb motiu de la celebració de la 32a cursa ciclista del Gall Dindi, hi ha hagut restriccions de circulació a les carreteres BV-2113 i a la BV-2112 a Sant Pere de Ribes.
 
Dissabte al matí  hi va haver aturades de fins a 9 km a l’N-145 a la Farga de Moles en direcció Andorra i diverses incidències viàries que van complicar la circulació:
 
-Un accident entre dos cotxes i una bicicleta va provocar el tall de la C-55 a Esparreguera. El sinistre va causar 5 afectats segons el SEM; 2 persones ferides de gravetat i 3 ferits lleus; un d’ells el ciclista. En aquesta mateixa via també es va registrar un accident amb un turisme implicat a Collbató que va causar el tall de la calçada en els dos sentits.
-Una sortida de via d’un vehicle a la C-17 a Aiguafreda va causar el tall d’un carril en direcció Vic i cues de 0,5 km.
-Una manifestació va obligar a restringir la circulació a la C-26 a les Llosses.
-Un accident amb un vehicle implicat va fer que se circulés amb pas alternatiu a la C-31 a Sitges.
-Un accident a l’AP-7 al Papiol va provocar cues de 2 km en sentit Girona i el tall de 2 carrils.
 
Durant la tarda, la C-12 va estar restringida a Tortosa com a conseqüència d’una manifestació i a la C-58 es van tallar 3 carrils a Barcelona en direcció Ripollet arran d’un atropellament i 1 al tram de Sant Quirze del Vallès en sentit sud, també per un accident.
 
Convé destacar que l’SCT coordina amb Mossos d’Esquadra i Policies Locals una campanya preventiva de controls de drogoalcoholèmia des del passat dimecres 14 i fins al divendres 23 de desembre, en carretera i zones urbanes. Aquests controls policials intensius coincideixen amb els dinars  i sopars d’empresa que s’organitzen durant aquests dies per celebrar les festes de Nadal i en els quals convé insistir que el consum d’alcohol i drogues i la conducció són totalment incompatibles.
 
L'SCT demana als conductors que en el que resta de cap de setmana mantinguin l’atenció en els desplaçaments i recorda la importància d’utilitzar sempre els elements de seguretat passiva; de no manipular el telèfon mòbil ni altres dispositius electrònics al volant; de circular amb les condicions físiques idònies, de respectar els límits de velocitat, i de no combinar l’alcohol o les drogues amb la conducció.   
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia