Sala de premsa

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

L'empresa catalana Joid'art inicia la seva expansió al Canadà amb un distribuïdor local que té més de 350 botigues a tot el país

  • La joieria artesanal, fundada l’any 1981 a Santa Coloma de Farners per tres artesans, compta actualment amb una plantilla 35 treballadors i una cartera de 250 clients a nivell internacional.
 
  • L’acord de distribució de Joid’art amb el mercat canadenc ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Mont-real.
 
  • La joiera és un dels sectors de l’economia canadenca amb les previsions de creixement més elevades fins el 2020.
L’empresa catalana dedicada al disseny i comercialització de joieria contemporània Joid’art ha signat un acord amb un distribuïdor del Canadà per introduir els seus productes en aquest país. Amb el suport d’ACCIÓ a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Mont-real, Joid’art ha trobat un distribuïdor de joieria artesana que compta amb 350 botigues al Canadà.
 
La firma catalana, que produeix i realitza tot el muntatge de les seves peces a Catalunya, va començar a exportar-les l’any 2005 a Bèlgica i França. Actualment ha ampliat la seva presència a l’exterior i ja compta amb 250 clients a Alemanya, Itàlia, Portugal, Anglaterra, Bulgària, Eslovènia, Països Baixos, Japó, Austràlia, Rússia i Estats Units.
 
Segons la cap d’exportacions de la marca, Esther Beyret, volíem començar a exportar als Estats Units, però ACCIÓ ens va orientar per definir l’estratègia d’expansió internacional a Amèrica i vam veure que Canadà era la millor opció per entrar al continent”. Beyret explica que les joies de Joid’art es caracteritzen “per estar creades per autors de diferents àmbits vinculats a les arts plàstiques, com l’escultura, la il·lustració, l’arquitectura o el disseny, entre d’altres”, i que aquest fet ha estat “decisiuper entrar al Canadà, amb un consumidor “amb una alta sensibilitat artística i que sobretot valora el disseny” en aquest tipus de producte.
 
Fundada per Jaume Julià l’any 1981 a Santa Coloma de Farners, Joid’art comptava inicialment amb un equip de tres artesans. Actualment té una plantilla de 35 treballadors i una cadena de vuit botigues monomarca a Catalunya i les Illes Balears.
 
El creixement del sector de la joiera al Canadà
 
Amb una població de 35,1 milions d’habitants, el Canadà va registrar el 2015 un creixement econòmic de l’1,2%. Es preveu que la joieria sigui un dels sectors de l’economia canadenca que creixi més fins el 2020, assolint una taxa de creixement de volum de negoci superior a l’11%.
 
Pel que fa a les exportacions catalanes al Canadà, l’any 2015 van assolir un volum de 220 milions d’euros, una xifra que suposa un augment del 17,9%. Actualment concentra 660 empreses catalanes exportadores regulars, és a dir, companyies que han venut al Canadà els darrers quatre anys de manera consecutiva.
 
 
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
 
 
 
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia