Sala de premsa

event_note Nota de premsa

MODA

Les firmes de moda infantil Boboli i CND by CÓNDOR donen el tret de sortida a la 19a edició del 080 Barcelona Fashion

 
  • La firma Boboli, ha obert al Teatre Nacional de Catalunya aquesta edició de la passarel·la 080, amb la col·lecció “Boboli Arilines”. Ha tancat la jornada matinal, la marca de moda infantil CND by CÓNDOR amb la proposta “Art Gallery”. A la tarda, serà el torn de Blame (16:00h), Miquel Suay (17:30h), i la firma TCN, que tancarà la primera jornada de la passarel·la 080  Barcelona Fashion(19:00h).
 
  • El dissenyador Pierre Cardin, ha ofert aquest migdia una roda de premsa multitudinària, per presentar als mitjans de comunicació la seva producció musical Dorian Gray: la bellesa no té pietat”, el muntatge musical que aquest vespre donarà el tret de sortida oficial aquest vespre a aquesta edició del certamen.
 
  • Aquest vespre, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà l’acte inaugural d’aquesta 19a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins al 3 de febrer al TNC. En l’acte,  el president estarà acompanyat el conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget.
 
Les propostes de les firmes de moda infantil  Boboli i CND by CÓNDOR, han obert aquest matí la jornada inaugural de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra fins el proper divendres 3 de febrer al Teatre Nacional de Catalunya.
 
Bóboli ha presentat la col·lecció “Boboli Arilines”, per aquesta temporada primavera/estiu 2017, un recorregut per tots els països del món: línies marineres par anar a la Costa Brava  de colors blaus, roses i grisos, sense deixar els motius florals i un toc de denim. Per viatjar fins a a Cuba,  proposa els estampats més coloristes; i els frescos per camuflar-se a la selva tropical. També la col·lecció s’inspira en Kènia amb propostes de prints més ètnics, i finalment, marxa fins a Palm Beach, per apostar pels teixits més frescos, monocroms amb centelleigs en taronja i pistatxo.
 
Ha pres el relleu a la passarel.la, CND by CÓNDOR que ha presentat per a la temporada tardor/hivern 2017/18, la col•lecció “Art Gallery”. Amb una presentació que ha comptat amb la col·laboració de la pastisseria Escrivà i on la posada en escena s'ha pogut gaudir amb tots els sentits, la proposta  de la firma s'inspira en diferents tendències i moviments artístics: com el pop-art, l’art nouveau, el naïf, el grafit, en l’art abstracte i l’ impressionisme. La marca ha presentat una col·lecció per a nenes i nenes de línies senzilles i teixits naturals i elegants, d’estructures confortables i fàcils de portar. Colors càlids de tardor i secs matisats hivernals que conviden a la barreja amb els colors clàssics de la firma en una harmonia que vol fer somiar.
 
A la tarda, serà el torn dels guanyadors de la passada edició: la firma Blame, Premi Nacional al Disseny Emergent, presentarà “ Panóptic ”a les 16h. i Miquel Suay, Premi Nacional a la Millor Col•lecció, a les 17.30h. presentarà “23º 51’ 10””.  La firma TCN tancarà la primera jornada de la passarel•la a les 19h.
 
 
Pierre Cardin: “En la moda actual no hi ha creació sinó confusió”
 
La presentació del muntatge musical “Dorian Gray: la bellesa no té pietat”, una producció pel dissenyador Pierre Cardin centrarà la vetllada inaugural d’aquesta edició, que presidirà  aquest vespre el president de la Generalitat, Carles Puigdemont.
 
En una trobada amb els mitjans de comunicació aquest migdia, on ha estat arropat pel repartiment de l’obra i al costat  del seu nebot i director artístic, Rodrigo Basilicati, Pierre Cardin ha parlat sobre la moda i el teatre, i les experiències acumulades al llarg de 70 anys de carrera professional. Pel que fa a la seva faceta de dissenyador, Cardin ha reconegut que “li dec tot a la moda”, tot i que ha confessat que la seva primera inclinació en el món artístic va ser vinculat al cinema i al teatre.
 
El veterà creador ha assenyalat que “sense la moda no hi hauria el concepte de temps, ja que la moda és consubstancial al pas del temps”. Així mateix, ha lamentat que “en la moda actual no hi ha creació sinó total confusió”,  i ha afegit que “és molt trist que estiguem instal·lats actualment en la “moda de la pobresa’”. D’altra banda, a preguntes dels periodistes sobre què pensava com a dissenyador de les similituds d’estil entre Melania Trump i Jacqueline Kennedy, Cardin no ha volgut entrar en valoracions tot i que ha explicat que “vaig conèixer Jackie i a la seva germana a Capri quan encara no era primera dama, i sens dubte he de dir que és una icona d’estil, que forma part d’una època en la que hi havia llibertat i creativitat en la moda”.  
 
Pel que fa a la seva vinculació amb el món de l’escena, Cardin ha explicat que “des de fa 55 anys estic al món del teatre, dirigint l’espai Pierre Cardin de la placa de la Concòrdia de Paris, un dels teatres més bells de la ciutat”. Cardin ha recordat la seva amistat amb figueres com Jean Cocteau, o Jeanne Moreau, amb qui ha reconegut que va tenir “un idil·li”, i que el van introduir al món del teatre i del cinema. Segons el dissenyador que “el teatre és un reflex de la vida i després la vida s’emmiralla en ell”. Sobre l’obra, Cardin ha reconegut que “la bellesa és cruel quan s’arriba a una edat” tot i que ha assegurat entre somriures que ell no té problemes amb la seva edat.
 
A través de text i música, aquesta obra de Daniele Martini parla de la bellesa i les obsessions d’una icona que podria ser actual. La narració comença en el moment en què Dorian ha complert trenta-vuit anys i, encara que el seu aspecte s’ha mantingut immutable, la seva ànima, atrapada en el quadre que té amagat fa anys, mostra senyals monstruoses de fets inconfessables. Cada una d’aquestes marques té una història i una emoció que Dorian reviu a mesura que reflexiona sobre la vida, a partir d’afrontar la seva pròpia bellesa.
 
En aproximadament una hora i mitja, les quinze àries de la partitura s’encadenen en una interpretació i intensos plans de llum. L’acció estètica es desenvolupa en un context escenogràfic abstracte i sòlid, en sinergia amb l’aportació dels vídeos que transporten l’acció escènica de la perspectiva del protagonista a una dimensió fantàstica.
 
La direcció artística i les escenes de l’espectacle estan signades per Rodrigo Basilicati, sota la direcció original de Wayne Fowkes i d’Emanuele Gamba i el vestuari de Pierre Cardin. L’intèrpret del novel·lesc personatge de Wilde és Federico Marignetti, acompanyat a escena per Thibault Servière. Completen el repartiment artístic Daniele Falangone, responsable d’arranjaments i so; Sara Caliumi dissenyadora de vídeo, i Paolo Bonapace,  dissenyador d’il·luminació.
 
 
DORIAN GRAY. La bellezza non ha pietà
Producció: Pierre Cardin
Director artístic i d’escena: Rodrigo Basilicati
Direcció: Emanuele Gamba
Intèrprets: Federico Marignetti i Thibault Servière
Autor de text i música: Daniele Martini
Posada en escena original: Wayne Fowkes
Arranjaments i so: Daniele Falangone
Disseny de vídeo: Sara Caliumi
Disseny d’il·luminació: Paolo Bonapace
Vestuari: Pierre Cardin
Producció delegada España (Catalunya): Testamento PCT
Coordinació tècnica delegada España (Catalunya): David Pascual
 
 
Acte Inaugural de de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Abans de l’inici de l’obra, prevista a les 20.00h., tindrà lloc a la Sala Gran del TNC l’acte inaugural de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion, que estarà presidit pel president de la Generalitat Carles Puigdemont.
 
La presentació anirà a càrrec del director de la passarel•la, Miquel Rodríguez, que donarà pas a la intervenció del conseller Baiget. A continuació, es farà un reconeixement al dissenyador Pierre Cardin, que també dirigirà unes paraules als assistents. El president Puigdemont clourà l’acte amb la seva intervenció. També assistiran a l'acte els consellers de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs; de Cultura, Santi Vila, i d’Interior, Jordi Jané.
 
 
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
 
A més de les desfilades, la 19a edició del 080 Barcelona Fashion comptarà amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda. Adjuntem calendari d’activitats
 
L’Open Area 080: la moda oberta a tots els públics
 
Amb la intenció d’apropar el món de la moda a tots els públics, el 080 Barcelona Fashion torna a instal•lar l’Open Àrea, la zona oberta del certamen, que en aquesta edició s’ubica al vestíbul del TNC i a una carpa exterior. L’Open Area acollirà el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, el plató del 080 TV Channel, les diferents exposicions, i el 080 Fashion Market, entre d’altres continguts. A més, els visitants de l’Open Area podran seguir les desfilades en directe a través de pantalles gegants instal·lades en aquest espai. 
 
Com és habitual a l’Open Area s’instal•la també el 080 Fashion Market, amb més d’una vintena de botigues efímeres (pop-ups) on els visitants poden comprar roba i complement de moda. També es pot visitar l’exposició de tesines de les escoles de moda, i la mostra fotogràfica NEO2 Photo Shoot Exhibition amb els fotoreportatges realitzats pels estudiants de fotografia i de disseny de moda que van participar al concurs organitzat pe NEO2 en la passada edició de la 080. És una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que poden accedir-hi descarregant la invitació a través del web del 080, on obtindran un codi QR.
 
 
Seguiment del 080 Barcelona Fashion: al 080 TV Channel
 
Una edició més, el canal oficial del certamen, el 080 TV Channel, emetrà per Internet a través del web www.080barcelonafashion.cat, amb una programació contínua que es complementarà amb la retransmissió en directe de totes les desfilades.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 19a edició del 080 Barcelona Fashion
 
El certamen torna a comptar amb el suport de firmes i marques com a sponsors i col·laboradors. A més de Moritz, que reitera el suport i compromís amb el certamen i amb la moda com sponsor principal, el 080 Barcelona Fashion compta amb 9 patrocinadors-sponsors, i amb 5 firmes col·laboradores. A banda de Moritz, també són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar, Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Són firmes col•laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Brigite Bijou (complements), Solan de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand  (uniformes).
 
 
Més info al web: www.080barcelonafashion.cat
 
I a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
1
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia