La Bisbal d’Empordà i Santa Coloma de Farners comptaran amb una de les quinze oficines territorials que l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) obrirà aquest 2017, en el marc del seu desplegament territorial. La voluntat del Govern és implantar un nou model territorial de l’ATC, basat en una xarxa d’oficines pròpies preparades per prestar els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya.
El secretari d’Hisenda, Lluís Salvadó, ha anunciat que l’executiu vol desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l’actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana. Aquestes funcions són: la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració -com ara sancions de trànsit o deutes amb els ajuntaments-, i la gestió directa i completa dels impostos cedits -transmissions patrimonials (ITP) i actes jurídics documentats (AJD), i successions i donacions (SD)-, que actualment liquiden, a part de l’ATC, els registradors de la propietat.
Els municipis que disposaran d’una d’aquestes catorze noves oficines de l’ATC, a banda de Santa Coloma de Farners, són: Barcelona (per cobrir l’àrea del Barcelonès Nord), Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Tortosa, Mataró, Manresa, la Bisbal d’Empordà, Vic, Figueres, Reus i la Seu d’Urgell.
A La Bisbal d’Empordà, l’Agència Tributària de Catalunya ha iniciat els tràmits per contractar, mitjançant el procediment d’adjudicació directa, el lloguer d’un local d’entre 250 i 350 m2, que estigui situat dins la trama urbana, tingui una bona accessibilitat i disposi d’espais adequats per poder-hi instal·lar oficines administratives i d’atenció al públic. L’Agència ocuparà aquest espai en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a 10, per un preu màxim de 4,5 euros/m2/mes.
Pel que fa a l’oficina que se situarà a la capital de la comarca de la Selva, l’ATC ha iniciat els tràmits per contractar, mitjançant el procediment d’adjudicació directa, el lloguer d’un local que doni resposta a les necessitats del servei tant pel que fa a l’espai _ la previsió és que hi aculli 10 treballadors_, com al fet que estigui situat dins de la trama urbana i sigui de fàcil accés per als contribuents. L’Agència ha rebut una oferta i actualment està estudiant la documentació presentada per comprovar si reuneix tots els requisits.



