• Meritxell Ruiz: “A Catalunya hem iniciat un debat sobre el futur model educatiu perquè tenim la convicció que l’educació és el gran tresor dels ciutadans que ha de permetre assolir una excel·lència al servei del progrés social
fp
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha afirmat davant del Senat que un pacte educatiu a nivell estatal ha de respectar escrupolosament les competències estatutàries i el model lingüístic. Així ho ha afirmat durant la seva intervenció davant del ministre d’Educació, Íñigo Méndez de Vigo, els senadors i la resta de consellers autonòmics en la Comissió general de comunitats autònomes del Senat.
 
Meritxell Ruiz ha recordat que la Lomce es va aprovar per majoria absoluta i que no va tenir el consens de la comunitat educativa: “És una llei que ha generat un conflicte permament, sense majoria i sense consens,  i per tant ara es veuen obligats a modificar-la. És una norma feta des de la ideologia i no pas des de la pedagogia”. Alhora, la titular d’Ensenyament ha recordat que Catalunya està vivint el debat participatiu Ara és demà, sobre els pilars del futur sistema  educatiu: “A Catalunya hem iniciat un debat sobre el model educatiu perquè tenim la convicció que l’educació és el gran tresor dels ciutadans, que ha de permetre assolir una excel·lència al servei del progrés social”.
 
La consellera ha repassat els principals aspectes que defineixen el model educatiu català, com són el model d’aprenentatge i l’avaluació competencials, el plurilingüisme i l’autonomia dels centres. Alhora, ha destacat que Catalunya s’emmarca en els objectius d’Europa 2020, i ha recordat que la llei estatal és “segregadora, expulsa als joves del sistema educatiu i té un plantejament negatiu de l’avaluació, que és excloent. Degrada la formació professional i no té en compte els reptes europeus quan parla d’estàndards d’aprenentatges”.
 
Meritxell Ruiz ha recordat que Catalunya va elaborar la Llei d’educació amb consens social i polític. Un consens que la consellera ha recordat que també disposa el model d’immersió lingüística, atès que la “ diversitat lingüística és una riquesa, és un model propi d’una societat oberta i pluricultural. L’estratègia del plurilingüisme té per objectiu desplegar un model propi a partir de la immersió lingüística”. Ha assegurat també que la LEC ha ofert “un marc estable que ha generat un procés de transformació, alineat amb l’OCDE en aspectes com les competències bàsiques, el lideratge pedagògic, l’autonomia escolar,  l’escola inclusiva,i el Servei d’Educació de Catalunya que formen part de l’estratègia de canvi i de qualitat del sistema”
 
Podeu veure la intervenció de la consellera al Senat al següent enllaç web: http://www.senado.es/web/actividadparlamentaria/actualidad/video/index.html?s=12_S011014_007_01
 
27 de març de 2017
 
 
 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 146