Presentació de l'acord de col·laboració
Presentació de l'acord de col·laboració

 

  • La il·lustradora vigatana és l’encarregada de donar vida a la nova imatge dels segells de Turisme Familiar que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT)

 

  • Aquest projecte estratègic, promou les destinacions amb equipaments i serveis adaptats a les famílies amb nens, tot garantint la seva especialització en aquest segment
   
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha realitzat un acord de col·laboració amb Pilarín Bayés per a la creació de la nova imatge de Turisme Familiar, la marca que dona una major visibilitat a les destinacions que volen atraure el públic familiar.
 
La nova imatge substituirà l’actual distintiu de Turisme Familiar per incorporar un relat més ric que representi una destinació plural amb presència de diferents demarcacions del territori i personatges propers i atractius pel seu públic.
 
L’elecció de la il·lustradora Pilarín Bayés ha estat fruit de la cerca d’una figura que combinés els valors dels que està impregnat el Pla estratègic de turisme. D’una banda, es tracta d’una personalitat que coneix exhaustivament el territori i, al mateix temps, és reconeguda i popular arreu de Catalunya. La seva llarga trajectòria com a dibuixant enfocada al públic infantil, Bayés ha estat escollida per elaborar aquest distintiu. Igualment, donarà vida a diverses mascotes i escenaris per crear un univers infantil reconegut al mercat i fàcilment identificable a l’estranger.
 
L’ACT comptarà amb la col·laboració de la il·lustradora també per a la realització de diverses activitats adreçades tant al públic final català com també al sector professional turístic. Ja s’ha realitzat la primera reunió de treball que fa efectiu l’inici d’aquesta cooperació.
 
Aquest segell es posarà a disposició tant de les destinacions com d’empreses privades per tal que l’activitat del turisme familiar consolidi la seva presència al llarg del territori. D’aquesta manera, el públic que demanda aquest tipus d’oferta turística podrà identificar de manera senzilla i amb totes les garanties els adherits que aposten per especialitzar-se en aquest segment del sector.
 
 
Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme
 
Natura i muntanya en família, Platja en família i Equipaments de turisme familiar són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi, conjunt de municipis o equipaments tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
 
Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
 
Actualment a Catalunya hi ha 5 destinacions amb el segell Natura i muntanya en família: les Valls d’Àneu, la Vall d’en Bas-Les Preses, la Vall de Boí i Berga, als Pirineus; i Muntanyes de Prades, a la Costa Daurada. I 19 destinacions certificades amb el segell Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Lloret de Mar, Roses, Torroella de Montgrí-l’Estartit, Castell-Platja d’Aro, Sant Pere Pescador i Sant Feliu de Guíxols, a la Costa Brava; Calella, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, Vilanova i la Geltrú i Castelldefels, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, Salou, Vila-Seca/la Pineda Platja i el Vendrell, a la Costa Daurada.
 
A més, 5 destinacions més es troben actualment en procés de certificació: els Ports, la Vall de Camprodon, Sort-Rialp-Port Ainé, Alp-la Molina-Masella, i la Vall de Ribes-Vall de Núria.
 
Aquestes certificacions suposen unes 600 empreses adherides als segells Turisme Familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, restaurants, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.
 
Turisme familiar, un segment clau
 
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels nostres visitants pertanyen a aquest segment. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar.
 
Enguany, a més d’aquesta col·laboració els esforços promocionals es centren en diverses campanyes publicitàries (online i offline) principalment en els mercats d’Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Itàlia; una trobada comercial amb agències de viatges en el marc del Buy Catalunya; la participació en diferents fires i esdeveniments especialitzats; diversos viatges de familiarització i premsa; i la renovació d’elements de marxandatge i catàlegs.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat