Les oficines de La Bisbal, Palamós, Begur, Calonge i Platja d’Aro oferiran servei de finestreta única als contribuents d’aquestes poblacions

A partir del setembre, l’ATC atendrà als contribuents del Baix Empordà des d’uns espais cedits pel Consell Comarcal a la Bisbal
El secretari d’Hisenda de la Generalitat i president de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), Lluís Salvadó, i el president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Català, han signat aquest dilluns un conveni de col·laboració en matèria tributària segons el qual el Consell Comarcal s’integrarà a la xarxa Tributs de Catalunya. Així, les oficines de La Bisbal d’Empordà, Palamós, Begur, Calonge i Platja d’Aro actuaran com a finestreta única i punt d’assistència tributària, on els ciutadans d’aquestes poblacions podran obtenir atenció bàsica i presentar declaracions.
Oficines del Consell Comarcal del Baix Empordà que actuaran com a finestreta única tributària
|
Adreça
|
Població
|
|
|
Oficines centrals
|
c. Tarongers, 12
|
La Bisbal d’Empordà
|
|
Oficines de Palamós
|
c. Notaries, 22
|
Palamós
|
|
Oficina de Begur
|
c. Ventura Sabater, 4
|
Begur
|
|
Oficina de Calonge
|
av. Puigcerver, 14 (Hotel
d’Entitats)
|
Calonge
|
|
Oficina de Platja d’Aro
|
x. Verdaguer, 13B
|
Platja d’Aro
|
L’acord també preveu que el Consell Comarcal cedirà uns espais de les seves oficines centrals a l’ATC perquè aquesta pugui prestar els seus serveis als contribuents del Baix Empordà a partir de l’1 de setembre, mentre no estigui operativa l’oficina territorial de La Bisbal. L’ATC ha contractat el lloguer d’un local de 342 m2 a la carretera de Cruïlles 18-20, per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a 10, pel qual pagarà 18.472 euros anuals. Es preveu que les obres d’adequació d’aquests espais no estaran enllestides fins passat el mes de setembre.
En aquesta oficina compartida del Consell Comarcal, a més de les funcions bàsiques d’atenció al contribuent que ja es presten a les finestretes úniques, també es donarà servei de cita prèvia. El conveni d’avui obre la porta a signar nous acords o incloure alguna addenda que estableixi les actuacions de recaptació executiva i que desenvolupi les aplicacions informàtiques que siguin necessàries per aplicar degudament els tributs.
La signatura d’aquest conveni s’emmarca en la voluntat del Govern d’acostar i fer més eficients els serveis que l’ATC ofereix al ciutadà, gràcies a una presència més intensa en el territori i comptant amb la plena cooperació de les administracions locals. A més, vol desenvolupar totes les seves competències en matèria de gestió tributària, d’acord amb la legislació vigent.
4 oficines pròpies, 2 de compartides i 9 finestretes úniques a Girona
En total, l’Agència Tributària de Catalunya disposarà d’una xarxa de 4 oficines pròpies, 2 de compartides i 9 finestretes úniques que donaran servei als ciutadans gironins. Les oficines territorials estan situades a Girona, Figueres, Santa Coloma de Farners i La Bisbal d’Empordà, i s’hi podran fer tots els tràmits que es fan a qualsevol de les quatre delegacions de l’ATC. Paral·lelament, l’Agència també comptarà amb les dues oficines compartides d’Olot i de Ripoll, i provisionalment, amb la de La Bisbal, a part de les 9 finestretes úniques de la xarxa Tributs de Catalunya distribuïdes per tot el territori: Cassà de la Selva, Figueres, Girona (2), La Bisbal d’Empordà, Puigcerdà, Roses, Salt i Tossa de Mar.



