Direcció General de Comunicació

Nomenaments

Nomenaments

query_builder   13 juny 2017 15:29

event_note Nota de premsa

Nomenaments

Departament de la Presidència
 
Núria Balada Cardona, presidenta de l’Institut Català de les Dones
 
Nascuda a Barcelona l’any 1978.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu i Fabra. També té un màster en Alta Funció Directiva per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
 
Ha treballat en l’àmbit privat com a advocada especialista en dret societari, hipotecari i del sector bancari. Des del 2005, membre de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona.
 
Des del 2011 és directora executiva de l’Institut Català de les Dones i vicepresidenta del Consell Nacional de Dones de Catalunya. Ha participat en l’elaboració del Pla de Polítiques de Dones del Govern de la Generalitat (2008-2011 i 2012-2015), en el Programa d’intervenció integral contra la violència masclista (2012-2015) i en l’elaboració de la Llei d’igualtat efectiva de dones i homes del 2015 entre d’altres.
 
A nivell polític va militar a la Joventut Nacionalista de Catalunya i a   Convergència Democràtica de Catalunya fins la seva dissolució. Actualment és presidenta del Partit Demòcrata Català a Gràcia.
 
Núria Ramon i Pérez, directora executiva de l’Institut Català de les Dones
 
Nascuda a Sabadell l’any 1988.
 
Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster  en Integració Social i Igualtat d'Oportunitats del Programa de Formació E-learning de Divulgación Dinámica i  màster en Psicologia Clínica Infanto-Juvenil, Associació Espanyola de Psicologia Cognitiu-Conductual (AEPCCC)
 
Des de setembre de 2014 és directora  de la Fundació ACSAR (Associació Catalana de Solidaritat i Ajuda als Refugiats). Del desembre de 2013  al febrer de 2015 va formar part de  l’equip de prevenció de trastorns de la conducta alimentària de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia (ACAB).
 
En l’àmbit associatiu i de voluntariat ha estat presidenta del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (2014-2016) (CNJC); membre del Secretariat del CNJC referent de les àrees de Gènere, Interculturalitat i Immigració, Salut i Educació.(2012-2014); voluntària a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia (ACAB), d’atenció, assessorament i acompanyament a persones amb trastorns alimentaris (2013-2015) i coordinadora general de l’entitat Dona – Joves Nacionalistes per a la Igualtat (2013-2017).
 
Militant del Partit Democràta (PDeCAT) des del Congrés Fundacional de juliol de 2016 on exerceix la coordinació del Subàmbit d’Igualtat.
 
Francesc Esteve i Balagué, director del Gabinet Jurídic de la Generalitat
 
Nascut a Martorell l’any 1970.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (UB), diplomatura de postgrau en Dret Urbanístic i en Gestió i Dret Local.
 
Des de juny de 2015 ha estat secretari general del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.
 
Entre 1995 i fins al 2008 va ser secretari dels ajuntaments de Monistrol de Montserrat, Castellcir, Sallent, i les Franqueses del Vallès.
 
Entre 2009 i 2011 ha estat gerent i cap de Gabinet de l’Alcaldia de l’Ajuntament de Premià de Mar. Entre 2011 i 2015 ha estat coordinador general de l’Ajuntament de Mataró.
 
Secretari i tresorer de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), ha estat membre de la comissió d’experts per a la redacció de la Llei de governs i finances locals de Catalunya. Col•labora amb l’Associació Catalana de Municipis i Comarques i forma part del Patronat de la Fundació Pi i Sunyer, d’Estudis autonòmics i locals.
 
Maria Mercè Darnaculleta i Gardella, membre de la Comissió Jurídica Assessora
 
Nascuda a Girona l’any 1971.
 
Professora titular de dret administratiu de la Universitat de Girona. Ha estat degana de la Facultat de Dret de la UdG. Premi extraordinari de doctorat.
 
Experta en dret administratiu de la regulació pública de l’activitat econòmica, dret de les infraestructures, dret sancionador i dret del medi ambient. Ha estat investigadora visitant a les Universitats de Heidelberg, Konstanz i München, i pertany a diversos grups de recerca i xarxes acadèmiques internacionals.
 
Premi Vilaseca i Marcet de l’Institut d’Estudis Autonòmics (2009) per un treball sobre la gestió de les infraestructures aeroportuàries, i menció especial en el premi Enric Prat de la Riba (2005). Ha estat becària de l’Alexander von Humboldt Stiftung.
 
 
Margarida Gil i Domènech, membre del Consell de Garanties Estatutàries
 
Nascuda a Vandellós al 1963.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Té el títol de Dret Civil Català per la Càtedra Duran i Bas de la UB. Té un màster en Direcció Pública per ESADE (URL) i posseeix els diplomes en Funció Gerencial en les Administracions Públiques per ESADE (URL); a de Dret Internacional per la Universitat del País Basc i el Certificat Deutsch als Fremdsprache del Goethe Institut.
 
Ha estat cap dels Serveis Jurídics de l’Associació Catalana de Municipis (1987-1989); membre del Consell de Direcció de l’Institut Català del Consum (1988-1989); membre de la Comissió legislativa del Consell Assessor del Consum (1988-1989); assessora Jurídica a l’Ajuntament de Calafell (1989-1991).2011 fins a l’actualitat); membre de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa (des de 2011 fins a l’actualitat); membre de la Comissió d’Ètica en la Contractació Pública (des de 2014 fins a abril del 2017); membre de la Comissió Interdepartamental de la Transparència (des de 2015 fins a l'actualitat i membre de la Comissió Interdepartamental d’Acció Exterior i Relacions amb la Unió Europea (des de 2015 fins a l'actualitat).
 
Ha fet diverses publicacions en l'àmbit del Codi de Legislació Sectorial de Catalunya, dels informes Pi i Sunyer sobre CCAA, sobre l'aplicació del dret de la competència a Catalunya i sobre la Llei de Costes i la seva incidència en les competències dels municipis. Ha participat com a ponent i ha impartit diverses conferències en l'àmbit del dret públic, transparència, dret d'accés i mediació, entre d'altres. Ha dirigit i coordinat jornades especialitzades en matèria de simplificació administrativa, contractació pública i diversos seminaris d'estudi i pràctica jurídica, entre d'altres.
 
Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
 
Meritxell Masó i Carbó, secretària general del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
 
Nascuda a Girona el 18 d’agost de 1965.

Llicenciada en Dret i màster en Direcció Pública- Executive Master in Public Administration-EMPA (ESADE). Màster en Dret Públic i Organització Administrativa (UPF). Diplomada en Desenvolupament Directiu (ESADE); diploma universitari de Postgrau en Administració Pública (UPF).

Des de gener de 2013 i fins a l’actualitat ha estat secretària d’Administració i Funció Pública. Entre 2015 i 2016 va ser directora de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Entre 2011 i 2013 va ser directora de Serveis del Departament d'Interior. Fins al 2010 va ser cap del Servei de Gestió Administrativa de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Prèviament va ser responsable de Coordinació Administrativa del Servei Català de Trànsit; secretària executiva de l’Institut Català de Seguretat Viària i responsable de Relacions Institucionals de la Secretaria General de Joventut.

En l’àmbit docent, és professora associada de la Universitat Politècnica de Catalunya, en el Departament d’Organització d’Empreses, i directora del “Máster en Gestión Pública” de la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC, Perú). També ha estat formadora de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya així com d'altres institucions i organismes.
 
Ha estat vicepresidenta de l’Associació Catalana de Gestió Pública.
 
Ester Obach i Medrano, secretària d’Administració i Funció Pública
 
Nascuda a Barcelona el 1963.
 
És llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona i màster en Direcció Pública per ESADE.
 
És funcionària de la Generalitat de Catalunya des del 1992. Des de l’any 2016 ha estat directora general de Modernització i Innovació de l’Administració al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge i anteriorment havia exercit diversos càrrecs en el Departament de la Presidència, entre els quals subdirectora general d’Afers Interdepartamentals (2000-2001) i responsable de Seguiment i Avaluació (2004-2012). També ha estat directora general d’Organització de l’Administració (2001-2004) al Departament de Governació i Relacions Institucionals i directora general de Política i Promoció Econòmica del Departament d’Economia i Coneixement.
 
Departament d’Empresa i Coneixement
 
Àngels Chacón, directora general d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement
 
Nascuda a Igualada l’any 1968.
 
És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i té formació especialitzada en Comerç Exterior. Des de l’any 2015 és tinenta d’alcalde i regidora de Dinamització Econòmica, Coneixement, Internacionalització i Interior de l’Ajuntament d’Igualada. També és coordinadora del Projecte URBACT Retailink sobre la innovació en l’oferta comercial a les ciutats mitjanes. A banda d’aquesta activitat, des de l’any 2008 ocupa el càrrec de directora executiva del Centre de Simulació 4D Health per a la innovació en la seguretat del pacient.       
 
Prèviament, entre el 2011 i el 2015 va ser tinenta d’alcalde i regidora de Dinamització Econòmica, Comerç i Turisme de l’Ajuntament d’Igualada. En aquests mateixos anys també va ser coordinadora del Projecte URBACT 3D Cities sobre creixement econòmic i innovació en l’àmbit de la salut.
 
Els anys previs al 2011, Chacón va desenvolupar la seva trajectòria professional en empreses del sector privat del sector paperer i també va ser la gerent de la Unió Empresarial de l’Anoia des del 2008 fins al 2011.
 
Joan Romero, conseller delegat d’ACCIÓ
 
Nascut a Barcelona l’any 1972.
 
Llicenciat en Economia per la Universitat de Barcelona, màster en Direcció d’Operacions, i Diplomatura DAF en Direcció d’Operacions i Innovació per ESADE. Ha estat professor d’Economia Mundial i Espanyola a la Universitat de Barcelona.
 
Va treballar en el sector bancari i en el sector de la consultoria estratègica abans d’incorporar-se al Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat de Catalunya, del qual va ser el director de Planificació. Amb la constitució d’ACCIÓ com a agència del Govern de la Generalitat de Catalunya per impulsar la competitivitat empresarial a través de la innovació i la internacionalització, ocupà el càrrec de secretari executiu de l’organització i posteriorment el de director executiu.
 
Ha participat en l’elaboració de diversos plans de suport a l’empresa, entre els quals destaquen els diversos Plans de Recerca i Innovació de Catalunya, el Pacte Nacional per a la Recerca i la Innovació, els diferents Plans estratègics que han impulsat CIDEM i ACCIÓ en els darrers 15 anys i el Pacte Nacional per la Indústria. També ha dirigit els Informes Anuals de l’R+D i la Innovació a Catalunya, el Baròmetre de la Innovació a Catalunya i ha col·laborat en diferents anàlisis de la situació competitiva de Catalunya des d’una perspectiva internacional, destacant Reviews of Regional Innovation – Catalonia de l’OCDE i el Catalonia in World Competitiveness  de l’IMD.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia