
- El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha lliurat aquest matí el Fashion Tribute del 080 a Margherita Maccapani Missoni, convidada d’honor d’aquesta edició de la passarel·la en representació de la seva mare, la dissenyadora Àngela Missoni. El conseller ha destacat que amb aquest tribut es vol reconèixer “els valors de Missoni com a empresa familiar, a més de la seva capacitat de renovació i d’adaptació als nous temps”.
- En el marc de la xerrada “The Missoni Family. Born into fashion”, Margherita Maccapani Missoni ha destacat la creativitat i l’emprenedoria com a qualitats i fortaleses que defineixen la seva mare, a més “ d’estar present al carrer, si no hi ets no existeixes”.
- En el marc de la passarel·la, al matí han obert la tercera jornada del 080, Aubergin i Pilar del Campo. També, aquest matí, Colmillo de Morsa i Escorpion han presentat les seves col·leccions. A la tarda serà el torn de Maria Gema Sach i Brain&Beast.
- La firma Custo Barcelona dins la programació de les 080 Barcelona Fashion Nights, tancarà la passarel·la d’avui per donar pas a la celebració de la 20a edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, que vindrà de la mà de Zalando.
La presència internacional en aquesta 20a edició del 080 Barcelona Fashion ha vingut avui de la mà de la prestigiosa firma de punt italiana, Missoni. El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha lliurat aquest matí el Fashion Tribute del 080 a Margherita Maccapani Missoni convidada d’honor d’aquesta edició de la passarel·la en representació de la seva mare, la dissenyadora Àngela Missoni, directora creativa de la prestigiosa firma de punt italiana pel seu paper i aportació a la moda a nivell internacional.
Prèviament, Margherita Maccapani Missoni -tercera generació de la casa Missoni i actualment al capdavant de la seva firma de moda infantil- ha protagonitzat “The Missoni Family. Born into fashion”, una xerrada íntima amb Lisa Lovatt-Smith, ex directora de Vogue UK, i amiga de la família Missoni.
En aquest marc, Margherita ha parlat sobre la seva mare, Àngela Missoni, la trajectòria de l’empresa familiar, alhora que també sobre com veu el futur del sector de la moda, per ella “ha d’estar unit a la sostenibilitat, no només ecològica. La moda no pot donar l’esquena al món, a d’estar connectada a la realitat social”. En relació a l’èxit de Missoni, ha destacat que l’empresa amb la incoporació de la seva mare com a directora creativa “ va renovar-se i es va modernitzar”. També ha volgut destacar la creativitat i l’emprenedoria com a qualitats i fortaleses que defineixen la seva mare, a més però “ d’estar present al carrer, saber que passa”, i és que segons Missoni “ si no hi ets, no existeixes”.
En el lliurament del Fashion Tribute del 080, el conseller Jordi Baiget ha destacat que amb aquest tribut es vol reconèixer “els valors de Missoni com a empresa familiar, a més també per la seva capacitat de renovació i d’adaptació als nous temps”. El consller baiget ha assenyalat que “ és especialemnt important que siguis tu, Margherita, qui reculll aquest premi perquè representes el futur generacional”.
Tercera jornada a la passarel·la 080 Barcelona
La tercera jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, l’han obert les propostes d’Aubergin i Pilar del Campo. També, aquest matí, Colmillo de Morsa i Escorpion han presentat les seves col·leccions.
“Essaouira” és la proposta que ha presnetat Aubergin per a primavera-estiu 2018, que pren com a font d’inspiració el colorit món de la cultura marroquina, concretament el poble mariner d’”Essaouira”. Un total de 24 looks formen la col·lecció: 17 per dona i 7 per home, entre els quals destaquen 6 peces unisex. Els estampats s’han dissenyat a partir de l’arquitectura mocàrab, amb formes vegetals i geomètriques, textures de parets rugoses i ratlles verticals procedents dels vestits tradicionals, les gel·labes. Peces desestructurades, sastreria masculina, barreja de materials tradicionals i tècnics, juntament amb colors neutres i saturats, composen la col·lecció.
Per la seva banda, la creadora, Pilar del Campo ha presentat la col·lecció “Noveau” per a la primavera-estiu 2018 de Pilar del Campo. La proposta està inspirada en el canvi sofert, sobretot en el món de les arts, entre els segles XIX i XX, a causa del moviment de l’Art Nouveau, i més específicament del Modernisme català. “Nouveau” se centra pràcticament en un look urbà, en què la part estètica té una importància vital. Els volums, les formes ondulades i, per descomptat, la natura, són alguns dels conceptes que defineixen la col·lecció.
En el seu debut a la passarel·la 080 Barcelona Fashion, Colmillo de Morsa ha presentat “Preludis”. La sensibilitat romàntica de Chopin i la relació amb l'escriptora George Sand són el punt de partida de la col·lecció. S’inspira en la seva estada en un hivern a Mallorca, viatjant a través de de les peces a aquest paratge, tan evocador com la seva música. Ratlles marineres que es colen en teixits amb estampats i brodats. Cotó, lli, viscosa, seda o transparències per a una col·lecció que vesteix tant l’home com la dona i que ha comptat amb la col·laboració de dos marques de calçat Mint&Rose i BCN Brand.
Ha tancat la jornada de matí, la firma de moda Escorpion Studio Barcelona que s’endinsa en el món oníric dels boscos encantats a “Wonderland”, una proposta per a la tardor-hivern 2017/2018. Una història de conte i de misteri que ens presenta una dona que es mou sense por entre dos mons, el de la llum i el de la foscor. Les transparències juguen amb el tul, jacquards i textures sorprenents. Un conjunt de colors de tardor, des dels crus, els grisos, els negres i els verds, fins a una sensació de colors vius, com els taronges, els blaus, els vermells i els grocs, que acompanyen una col·lecció màgica “ready to buy”.
A la tarda, la passarel·la 080 Barcelona Fashion acollirà les propostes de Maria Roch (16.00h), Gema Sach (17.30h) i Brain&Beast ( 19.00h). La firma Custo Barcelona sent fidel a la seva cita amb la 080 Barcelona Fashion, i en aquesta edició commemorativa de les 20 edicions, ho ha volgut fer de manera especial, dins la programació de les 080 Barcelona Fashion Nights. Custo presentarà “Light Years Cruise” la seva proposta per a la tardor-hivern 2017-18 (20.30h).
Finalitzada la desfilada de Custo Barcelona tindrà lloc la celebració de la 20a edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, una celebració que vindrà de la mà de Zalando, la principal plataforma de moda online del món.
Patrocinadors i sponsors de la 20a edició del 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició, Zalando esdevé main sponsor al costat de Moritz com a patrocinadors principals del certamen. Una de les novetats en patrocini, és la incorporació de la plataforma de moda online, que ha volgut mostrar el seu suport als joves dissenyadors i promocionar la moda ready to buy. Zalando serà present amb un photobooth al village, i a la 080 Barcelona Fashion Anniversary party by Zalando.
També són sponsors Redken (perruqueria oficial), Royal Bliss (tònica oficial), La Roca Village, Gramona (vi i cava oficial), Las 2 vacas de Danone, Movistar (que a més de partner tecnològic, comptarà amb un stand a l’Open Area del Movistar Barcelona Fashion Film Festival), Redbull i Nissan (cotxe oficial). Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicurista oficial), Bijou Brigitte (complements), BCN Brand (uniformes) Solan de Cabras, Rowenta (planxat oficial) i Sony (que instal·larà les pantalles per seguir les desfilades des de l’exterior de la passarel·la).
Més informació al web www.080barcelonafashion i a les xarxes:
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion



