·     Del 14 al 16 de juliol, l’Agència Catalana de Turisme, amb el suport d’ACCIÓ, recrea un mercat català a Southbank que compta amb venda de productes gastronòmics d’empreses catalanes, mostres gastronòmiques, maridatges de vins i cava i showcookings.
 
·     Avui divendres es farà una presentació de Catalunya i de la gastronomia i vins catalans davant una vintena d’operadors turístics i mitjans de comunicació anglesos.
 
·     Entre gener i maig del 2017, més de 700.000 turistes anglesos van visitar Catalunya (un 11,8% més que el mateix període de l’any anterior), i van generar uns ingressos de més de 518 milions d’euros (un 16,2% més que el mateix període del 2016).
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme i amb el suport d’ACCIÓ, organitza del 14 al 16 de juliol una acció al centre de Londres (Regne Unit) per promocionar Catalunya a través de la gastronomia i vins i caves catalans. L’esdeveniment, batejat amb el nom de “Taste of Catalonia”, recrea a la zona de Southbank un típic mercat català amb productes agroalimentaris d’empreses catalanes i vins i caves de les 12 denominacions d’origen de Catalunya.
 
El tret de sortida es dóna avui a la tarda, amb un esdeveniment exclusiu que compta amb l’assistència d’una vintena d’operadors turístics i mitjans de comunicació anglesos. Els participants en aquesta sessió inaugural tindran l’oportunitat d’assistir a una sessió de tast de vins i maridatge oferta per la sommelier Laura Masramon, i posteriorment participaran en una sessió de networking amb mostra de productes gastronòmics dels Pirineus oferta pel xef Xesc Rovira, del restaurant Cal Xesc de Gombrèn, guardonat amb una estrella Michelin.
 
Durant tot el cap de setmana, s’oferiran al públic diversos tastos de vins i caves conduits per la sommelier Laura Masramon i maridats amb productes de la gastronomia pirinenca, així com showcookings oferts pel xef Xesc Rovira. A més, els tastos de productes de pirinencs aniran acompanyats d’una presentació de la destinació Pirineus. La participació en aquestes activitats es gratuïta i qualsevol persona s’hi pot inscriure en el mateix mercat o bé a través del Facebook anglès del Catalunya Experience.
 
En el mercat hi són presents els següents productors agroalimentaris d’empreses catalanes que, al marge d’informar sobre els seus productes, poden vendre directament al públic final:
 
  1. Agromigjorn (oli d’oliva i xocolata)
  2. Cal Mossèn (pa de coca)
  3. Can Moragues (melmelades i conserves artesanals i ecològiques)  
  4. Can Pistraques (carn ecològica curada i de porc)
  5. Caviaroli (oli d’oliva en perles)
  6. The Foreign Outpost (cafè fred en ampolla i fulles de te)
  7. International de Embutidos (frankfurts, salsitxes i hamburgueses artesanals)
  8. Urdet (productes diversos realitzats amb trufes)
  9. Vichy Catalan (vichy i còctels sense alcohol)
 
El mercat compta amb mostradors de l’Agència Catalana de Turisme, amb espais diferenciats per promocionar els Pirineus i l’Enoturisme de Catalunya, així com mostradors del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la Diputació de Barcelona, on es facilita informació turística als visitants que s’acostin a aquest esdeveniment al carrer.
 
Regne Unit, un mercat de gran importància per a Catalunya
 
El Regne Unit és un mercat madur però de gran importància per a Catalunya. Entre gener i maig del 2017, més de 700.000 turistes anglesos van visitar la destinació catalana (un 11,8% més que el mateix període de l’any anterior), i van generar uns ingressos de més de 518 milions d’euros (un 16,2% més que el mateix període del 2016).
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat