- L'equipament dedica una retrospectiva a l’autor de films de culte com ‘Millenium mambo’, ‘The Assassin’ o ‘El mestre titellaire’, amb pel·lícules restaurades per la Cinémathèque de Brussel·les
- El cicle dedicat al director taiwanès es presenta en el marc de l’Asian Film Festival. Barcelona, amb la col·laboració de Casa Asia

D’origen xinès, Hou Hsiao-Hsien va marxar amb la seva família de ben petit, el 1948, fugint de la guerra civil xinesa. Potser per això la seva filmografia està impregnada d’Història i d’històries. La seva obra il·lustra la complexa i dramàtica història del seu país, un Taiwan que no sap si ser xinès, japonès o taiwanès i que troba una identitat en el creixement econòmic, amb una dimensió autobiogràfica i l’experimentació amb les formes narratives i un interès sincer pels canvis morals i de costums que aporten els joves.
Hou Hsiao-Hsien ha creat un estil minimalista i impregnat d’una poètica molt personal que té com a influència declarada Yasujiro Ozu, i que s’ha guanyat l’admiració de directors com Jim Jarmusch o Aki Kaurismaki. Un estil calidoscòpic però amb una gran coherència interna, que l’ha fet una presència imprescindible als festivals internacionals de cinema des de la dècada dels 90 del segle passat, especialment al de Cannes, on es va donar a conèixer el 1993 amb El mestre de titellaire i va deixar empremta amb títols com Homes bons, dones bones, Les flors de Xangai o Millenium Mambo. Després d’estrenar Le voyage du ballon rouge el 2007, es va allunyar dels platós per concentrar-se en la direcció del Festival de Taipei i aixecar el seu darrer i ambiciós projecte, The Assassin, la seva primera i estilitzada incursió en el cinema d’arts marcials, que li va valer el premi a la millor direcció a Cannes el 2015.
L’extensa retrospectiva que ara presenta la Filmoteca de Catalunya permet descobrir algunes de les primeres i menys conegudes obres de Hou Hsiao-Hsien, que ha participat personalment en la restauració que n’ha fet la Cinemateca Reial de Bèlgica, així com els títols reconeguts internacionalment que l’han convertit en un autor de culte.
El cicle forma part de la programació de l’Asian Film Festival. Barcelona, organitzat per Casa Asia.
Sessions del cicle Hou Hsiao-Hsien:
|
Feng gui lai de ren Els nois de Fengkuei 1983
|
Dijous 2 de novembre / 20.00 h
Diumenge 5 de novembre / 19.30 h
|
|
Dong dong de jia qi Un estiu a ca l’avi 1984
|
Divendres 3 de novembre / 19.30 h
Dimarts 21 de novembre / 21.30 h
|
|
Tong nien wang shi Temps de viure, temps de morir 1985
|
Dissabte 4 de novembre / 19.30 h
Dimecres 8 de novembre / 21.30 h
|
|
Lian lian feng chen Pols al vent
1986
|
Dimarts 7 de novembre / 20.00 h
Divendres 10 de novembre / 22.00 h
|
|
Ni luo he nu er La filla del Nil
1987
|
Divendres 17 de novembre / 17.00 h
Dissabte 18 de novembre / 22.00 h
|
|
Hao nan hao nu Homes bons, dones bones 1995
|
Dimecres 22 de novembre / 21.30 h
Diumenge 26 de novembre / 19.30 h
|
|
Beiqing chengshi La ciutat de la tristesa 1995
|
Dijous 23 de novembre / 17.00 h
Dissabte 25 de novembre / 21.30 h
|
|
Xi meng ren sheng El mestre titellaire 1993
|
Dimarts 28 de novembre / 18.30 h
Dijous 30 de novembre / 17.00 h
|
|
Hai Shang hua Flors de Xangai
1998
|
Dimarts 1 de desembre / 17.00 h
Dissabte 2 de desembre / 22.00 h
|
|
Nan guo zai jia, nan guo
Adeu Sud, adeu 1996
|
Dissabte 2 de desembre / 19.00 h
Diumenge 3 de desembre / 21.30 h
|
|
Millenium mambo
1996
|
Dimarts 5 de desembre / 18.30 h
Divendres 8 de desembre / 21.30 h
|
|
Kôhî jikô Cafè Lumière
2004
|
Dimecres 6 de desembre / 17.00 h
Diumenge 10 de desembre / 19.00 h
|
|
Zui hao de shi guang Tres èpoques
2005
|
Dijous 7 de desembre / 17.00 h
Dissabte 9 de desembre / 19.30 h
|
|
Le voyage du ballon rouge 2007
|
Dijous 14 de desembre / 17.00 h
|
|
Nie yin niang L'assassina
2005
|
Divendres 15 de desembre / 17.00 h
Dissabte 16 de desembre / 19.30 h
|



