
· La proposta “Winter Ball Season” per a la tardor-hivern 2018/19 de la firma Sweet Matitos clourà aquest vespre a les 20.30h la jornada d’avui de la passarel·la de moda catalana que impulsa la Generalitat de Catalunya
· El dissenyador Pablo Erroz, amb la proposta “Goals” i la dissenyadora Krizia Robustella, amb “Trendy Flock”, han obert la sessió de tarda la passarel·la 080 Barcelona Fashion. També ha presentat col·lecció la creadora Miriam Ponsa, “La marxa de la Sal”, i la firma Antonio Miro, la proposta “Trekking”
· Demà dimecres obrirà la passarel·la la firma Lola Casademunt (11h), seguida de Punto Blanco (12.30h) i Escorpion Studio Barcelona (14.00h). A la tarda desfilaran Torras (16.00h), Wom & Now (17.30h), el dissenyador Miquel Suay (19.00h) i la firma Naulover que clourà la jornada
· De forma paral·lela a la passarel·la, demà a les 18h tindrà lloc la taula rodona “Innovació en la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències” by EPSON a les 18h a la Sala Francesc Cambó sobre les aplicacions de la digitalització al sector
La firma Sweet Matitos tancarà aquest vespre la segona jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion amb la col·lecció “Winter Ball Season”, una proposta que referma els principis estètics de la marca, ja presentats en la passada edició de la passarel·la amb la seva primera col·lecció. Winter Ball Season ens trasllada a una aristocràtica casa on la protagonista es prepara per al gran ball de Cap d’Any.
Amb aquest idíl·lic escenari, Sweet Matitos presenta una col·lecció amb quatre línies: Great Forest, amb tons ataronjats vermellosos i grocs que es converteixen en plomes; Winter Garden, amb flors hivernals sobre teixits d’espiga, de drap, que li donen un característic aire romàntic; Tea Room, la línia amb propostes més confortables; i Silver Night, amb les propostes més espectacular, vestits de nit en tons grisos, negres i platejats.
El dissenyador Pablo Erroz ha obert aquesta tarda la passarel·la amb la col·lecció “Goals”. Aquesta proposta per a la tardor-hivern 2018/19 tanca la trilogia formada per les seves predecessores “PANORAMA” (AW17) & “LEAVE TO LIVE” (SS18). Segons el propi dissenyador, “Goals” parla de les metes, de com arribar-hi, del més enllà, de l’esdevenidor, i dóna curs a siluetes que busquen reflectir un futur. Fidel al seu estil, que interpreten amb personalitat el sastre, Erroz ha presentat una col·lecció agender, amb 8 looks sobre dona i 16 sobre home, amb teixits com la pell, la pell i el cotó i amb formes oversize que combinen amb Slim i peces esportives.
Al seu torn, la dissenyadora Krizia Robustella ha presentat per a la tardor-hivern de l’any que ve la col·lecció “Trendy Flock”. En aquesta ocasió, ha volgut fer una crítica irònica sobre la joventut actual, l’estètica, les tendències i les falsificacions. Robustella ha comptat en aquesta col·lecció amb la col·laboració de la il·lustradora Susana López: els seus inconfusibles dibuixos i il·lustracions són el motiu de dessuadores i jaquetes en l’acolorida proposta de Robustella. Una nova oportunitat per gaudir de l’street style de la dissenyadora que en aquesta ocasió ha treballat amb patró digital sobre cotó i torna a apostar pels colors i divertits.
La creadora Miriam Ponsa ha volgut fer amb la seva col·lecció “La marxa de la sal” un “manifest no només estètic sinó també polític”. Inspirant-se en aquesta ocasió en la marxa de 300 kilòmetres que va liderar Mahatma Gandhi al 1930 i que va culminar amb el gest simbòlic d’agafar un grapat de sal de l’Oceà Índic, la pròpia dissenyadora reconeix la seva “necessitat de plasmar la lluita pacífica pel dret a decidir del nostre poble”. La col·lecció reflecteix la importància de la tradició i la innovació i reinterpreta les formes i estampats. El patronatge evoca formes oversize i s’ha treballat exagerant la forma dels pantalons i els abrics. L’estampat amb serigrafia s’aplica a les peces per recuperar missatges de Gandhi com “Your life is your message” i “Be the change you want to see in the world”. Ponsa experimenta amb la tècnica del transfer sobre peces de punt acabades i sobre teixits prisats que s’esquerden. Els colors són el negre, el blanc, el gris metal·litzat, i destaquen els colors morat, que suggereix l’oració, i daurat, l’ofrena.
“Trekking” és la proposta de la firma Antonio Miro per a la tardor-hivern 2018/19, una col·lecció nostàlgica que recupera la infantesa de molts nens i els valors descoberts al cau, com l’amistat, compartir, cantar i jugar. Jerseis de punt, capelines, pantalons de llana, gavardines, abrics i mitjons gruixuts vehiculen Trekking. Una col·lecció dinàmica, en què teixits nobles, com la llana, el caixmir o el cotó, juguen amb una paleta de colors contrastada i que hi aporta un caire juvenil. Els teixits de quadres combinen amb camises de ratlles i peces embuatades per donar a la col·lecció l’aire de sofisticació que caracteritza la firma.
Calendari passarel·la 080 Dimecres - 31 gener
Demà dimecres obrirà la passarel·la la firma Lola Casademunt (11h), seguida de Punto Blanco (12.30h) i Escorpion Studio Barcelona (14.00h). A la tarda desfilaran Torras (16.00h), Wom & Now (17.30h), el dissenyador Miquel Suay (19.00h) i la firma Naulover que clourà la jornada
11:00 / LOLA CASADEMUNT
12:30 / PUNTO BLANCO
14:00 / ESCORPION STUDIO BARCELONA
16:00 / TORRAS
17:30 / WOM & NOW
19:00 / MIQUEL SUAY
20:30 / NAULOVER
Activitats paral·leles 31 gener: Taula Rodona “Innovació en la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències” by EPSON
De forma paral·lela a l’agenda de desfilades, demà tindrà lloc a les 18h a la Sala Francesc Cambó, la taula rodona “Innovació en la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències” by EPSON, on s'abordarà com la digitalització de tendències en moda permet obtenir importants avantatges, des de la fase de disseny a la de producció. Epson també durà a terme un Taller Pràctic sobre el disseny digital de moda que contarà amb la col·laboració del dissenyador Zequi Roig. L'acte contarà amb la presència de Magí Besolí, Business Manager Commercial & Industrial Printing d'Epson España i Portugal; el dissenyador Zequi Roig, especialitzat en disseny digital aplicat a diversos sectors, així com especialistes en impressió i estampació tèxtil digital.
Open Area
La 080 Barcelona Fashion torna a instal·lar l’Open Area, la zona del certamen oberta a tots els públics. En aquesta edició, l’Open Area acollull el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, l’exposició amb les millors tesines dels alumnes de les escoles de moda, la mostra fotogràfica Neo2 Photo Shoot Exhibition, i la 080 Shop, entre altres continguts. És una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació a través de la web de la 080, on obtindran un codi QR.
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 9 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), Raffel Pages, EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), BCN Brand (uniformes oficials) i Tanqueray.
Més info i fotos a www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes:
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @empresacat
A Facebook: @empresacat



