· El 7 a l’11 de març, Catalunya participa a la ITB de Berlín amb una trentena d’empreses i institucions del sector turístic català
· Els vídeos “La Ruta de l’Atzar” i “Catalonia by Oliver Astrologo”, produïts per l’Agència Catalana de Turisme, han estat premiats en el Golden City Gate Festival, el festival de cinema turístic que se celebra en el marc de la ITB
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa del 7 a l’11 de març a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques internacionals de referència. La delegació catalana, encapçalada pel director general de Turisme, Octavi Bono, viatja amb una trentena d’empreses i institucions del sector turístic català per continuar focalitzant esforços promocionals en aquest mercat emissor estratègic per a Catalunya.
En el marc d’aquesta fira té lloc el Golden City Gate Festival, el festival de cinema turístic, on el vídeo “La Ruta de l’Atzar”, produït per l’Agència Catalana de Turisme, ha guanyat el premi a la millor pel·lícula del festival. Un altre vídeo de l’ACT, “Catalonia by Oliver Astrologo”, també ha rebut un guardó. El director general de Turisme s’ha mostrat molt satisfet amb aquests guardons i ha destacat que “en un entorn tant competitiu, amb centenars de destinacions arreu del món que utilitzen instruments similars de promoció, que reconeguin la teva tasca és un indicador del grau de professionalitat dels que treballen per la destinació però també de l’excel·lència de la matèria prima amb la qual treballen, en aquest cas Catalunya, que demostra que és un territori que val la pena conèixer”.
Amb motiu de l’Any Europeu del Turisme Cultural, l’Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2018 com a Any del Turisme Cultural. En aquest context, l’Agència Catalana de Turisme té previst reunir-se amb Gebeco, l’operador turístic de cultura de TUI, per parlar de la promoció de Catalunya com a destinació de turisme cultural.
A més, l’ACT també té previst altres reunions amb importants operadors turístics alemanys com la trobada amb l’ADFC, el club de ciclisme alemany, que té més de 165.000 associats i amb el qual es parlarà d’un projecte de formació per als seus guies sobre les rutes ciclistes de Catalunya; la reunió amb ADAC, el club d’automobilisme que compta amb més de 18 milions de socis, per tractar la inclusió de l’oferta catalana de turisme familiar a la plataforma digital dels seus socis; o una trobada amb Secret Scapes, una plataforma de comercialització de turisme de luxe per promocionar Catalunya com a destinació de turisme exclusiu.
En aquest sentit, Bono ha declarat que “en aquest primer dia de fira i després dels primers contactes amb els agents turístics del mercat alemany estem tenint sensacions positives que ens permeten afrontar amb optimisme aquest exercici tot i la competència creixent en aquest mercat de les destinacions de la Mediterrània oriental”.
Pel que fa a productes, i al marge del turisme cultural, també es promocionaran el turisme actiu i de natura, el familiar, el gastronòmic, l’enoturisme, el cicloturisme i les rutes per tota Catalunya.
Catalunya, premiada
El Golden City Gate Festival ha reconegut el vídeo “La Ruta de l’Atzar”, amb el qual l’Agència Catalana de Turisme està promocionant l’Any del Turisme Cultural, amb el Diamond Award, el premi a la millor pel·lícula del festival. A més, la producció “Catalonia by Oliver Astrologo”, també de l’ACT, ha estat guardonada amb el segon premi en la categoria de regions. Podeu visualitzar els dos vídeos aquí: La Ruta de l’Atzar i Catalonia by Oliver Astrologo.
El Golden City Gate Festival és un festival de cinema turístic que forma part del CIFFT, un circuit de festivals turístics d’arreu del món que compta amb 16 membres, entre els quals es troben el Cannes Corporate Media and TV Awards, el New York Film Festival o el Festival Terres de Catalunya, entre d’altres. L’objectiu d’aquest circuit és mantenir i fomentar la consciència del treball audiovisual en la indústria del turisme internacional. Compta amb el suport de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), la Comissió Europea de Viatges (ETC), l’Organització de Turisme de Centreamèrica (CATA), i l’Organització del Turisme del Carib (CTO).
Enguany, a més, el municipi de Torroella de Montgrí-l’Estartit és finalista del premi World’s Best Sustainable Destinations que es concedeixen en el marc de la ITB de Berlín. Els finalistes han estat seleccionats d’entre un total de 100 destinacions sostenibles per un jurat format 12 organitzacions internacionals. Torroella de Montgrí-L’Estartit competeix en la categoria “Earth Award” que reconeix aquelles destinacions que combaten el canvi climàtic i la degradació mediambiental. Els guanyadors es coneixeran el mateix dia 7 de març per la tarda.
Catalunya a la ITB
La ITB és una de les fires turístiques més importants que se celebren a escala internacional. En l’última edició, hi van participar més de 10.000 expositors de més de 180 països i van passar uns 160.000 visitants, dels quals gairebé 110.000 van ser professionals del sector turístic.
Catalunya assisteix a la ITB amb tot el seu potencial turístic per consolidar la seva posició entre les preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 202 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes amb les seves propostes i novetats més destacades.
L’ACT disposa d’una Oficina de Promoció Turística permanent a Alemanya, amb seu a Frankfurt, des de l’any 2006.
Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
Alemanya és un dels principals mercats emissors de turistes del món, donat que el turista alemany té una forta cultura viatgera i un alt poder adquisitiu.
L’any 2017, Catalunya va rebre la visita d’1,5 milions de turistes alemanys (+0,9%), xifra que el situa com0 el tercer mercat emissor estranger en importància per a la destinació catalana. Aquests turistes van deixar 1.246 milions d’euros (+6%).
El perfil del turista alemany que visita Catalunya, a més de la costa i el bon clima, viatja atret, especialment, per la cultura, el turisme actiu (especialment el cicloturisme) i activitats en la natura, el golf, l’oferta de lleure i la gastronomia.
Cal destacar de manera especial el reconeixement que tenen els càmpings catalans entre el públic alemany. Any rere any, establiments catalans reben diferents guardons i reconeixements que es recullen en la guia de viatges que edita l’ADAC.
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a coexpositors:
Turisme de Barcelona
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Blanes
- Castelló d’Empúries-Empuriabrava
- Lloret de Mar
- Platja d’Aro
Diputació de Barcelona
- Calella
- Castelldefels
- Malgrat de Mar
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Cambrils
- El Vendrell
- L’Hospitalet de l’Infant i la vall de Llors
- Mont-roig del camp – Miami Platja
- Salou
- Tarragona
- Torredembarra
- Vila-seca, La Pineda Platja
Empreses
- Across Spain DMC & Leisure Travel
- Aquahotel
- Autocares Julià
- Barcelona & Costa Brava Boutique Hotels
- Circuit de Barcelona-Catalunya
- Família Torres
- H. Top Hotels & Resort
- Hotel Caddy Rooms
- Living Tours Spain
- PortAventura World
- Sercotel Hotels
- Serhs Tourism
- Set Travel Viatges
- Viajes Olympia
- Viatges Guitour
- Viatges Macuvi
Col·laboradors:
- Bodegas MiguelTorres
- Estrella Damm
- Freixenet
- La Fonda del Port Olímpic
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa: https://twitter.com/empresacat
A Facebook: https://www.facebook.com/empresacat