Empresa i Treball

Imatge premi

TURISME

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou celebrant els 25 anys de la seva activitat de promoció turística en aquest mercat

query_builder   14 març 2018 12:08

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou celebrant els 25 anys de la seva activitat de promoció turística en aquest mercat

Imatge premi
·     Amb l’inici d’aquesta activitat, l’any 1993, Catalunya es va convertir en destinació pionera en la promoció turística en el mercat rus.

·     En aquests 25 anys, Catalunya ha rebut més de vuit milions de turistes russos.

·     Durant la fira, els responsables turístics de Catalunya es reuneixen amb alguns dels principals operadors turístics de Rússia: Anex Tour,  Coral Travel, TUI Rússia, Tez Tour, Natalie Tours i Pac Group.

·     Els organitzadors de la MITT han atorgat a Catalunya el premi al Millor Turisme Cultural.
 
El director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana que aquesta setmana assisteix a la fira internacional de turisme MITT que s’està celebrant a Moscou.
 
Enguany, l’ACT participa a la MITT amb una novetat molt especial: el 25è aniversari de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya als Països de l’Est. Amb motiu d’aquesta efemèride, la imatge turística de Catalunya protagonitza les acreditacions que es lliuren als milers de visitants professionals de la fira.
 
En aquests 25 anys de promoció a Rússia, el turisme procedent d’aquest mercat ha experimentat a Catalunya un gran creixement superant els vuit milions de turistes i uns ingressos estimats de més de 10.500 milions d’euros. El director general de Turisme, Octavi Bono, ha assegurat que “la relació de Catalunya amb el mercat rus ve de lluny, just en el moment en què el país es començava a obrir. La decisió de posar en marxa una oficina de promoció turística va tenir un caràcter pioner i de seguida es va veure que era un dels factors d’èxit pel que fa al creixement en aquest mercat. Aquest punt, sumat a la bona col·laboració amb l’empresariat i la solidesa de l’oferta catalana, expliquen aquesta història d’èxit.”
 
En el marc de la MITT, i amb motiu d’aquest aniversari, l’ACT organitza un acte de celebració amb operadors turístics russos i professionals del sector turístic català que suposa una bona oportunitat per posar-los en contacte i reforçar els seus vincles de treball.
 
I durant la fira, els responsables turístics de Catalunya també estan mantenint trobades professionals amb alguns dels més importants operadors turístics de Rússia: Anex Tour, TUI Rússia, Coral Travel, Tez Tour, Natalie Tours i Pac Group. L’Agència Catalana de Turisme assisteix a la MITT acompanyada d’una vintena d’entitats i empreses del sector turístic català. A l’estand, de 300 m2, s’hi promociona l’oferta de les 9 marques turístiques catalanes i, amb motiu de la declaració de 2018 com a Any del Turisme Cultural, les propostes culturals hi tenen un paper destacat. En aquest sentit, precisament Catalunya ha rebut el premi al Millor Turisme Cultural per part dels organitzadors de la MITT.
 
Turisme rus a Catalunya
 
Durant el 2017, gairebé 700.000 turistes russos van arribar a Catalunya, un 24,4% més que el 2016, i van generar una despesa per sobre dels 1.100 milions d’euros, un 15,5% més que l’any anterior. La despesa mitjana per turista se situa en 1.549,9 euros i la despesa mitjana diària, en 170,8 euros.
 
Cal tenir en compte que fa uns anys aquest mercat havia patit una forta davallada generalitzada a tot el món a causa de diversos factors de caire polític i econòmic. Així, l’any 2014 els visitants del mercat rus van caure un 14,9%, mentre que al 2015 la caiguda va ser del 35,3%. Per la seva banda, la caiguda de la despesa al 2014 va ser del 15%, mentre que al 2015 va ser del 33,1%. En tot cas, la tímida recuperació que apuntava el 2016 es va consolidar l’any 2017.
 
Tradicionalment Rússia ha estat un mercat majoritàriament controlat per operadors turístics, però actualment el 57,2% de viatgers que visiten Catalunya ho fan sense paquet turístic. Aquest canvi es deu sobretot a la popularització de l’ús d’Internet, l’obertura de centres de visats per tot el territori rus i l’expedició de visats múltiples.
 
Dintre del territori català, les estades dels turistes russos són llargues, superiors als 9 dies i, principalment en hotels. El turista rus acostuma a viatjar especialment en parella (31,6%), amb família amb fills (27,7%) i amb amics (12,3%). Les seves destinacions principals són el litoral i Barcelona ciutat. A banda del sol i platja, des de l’oficina catalana s’ha treballat per diversificar els productes turístics i actualment el mercat rus també viatja atret per la cultura, les escapades urbanes, el turisme de compres, el de salut i benestar, les visites a parcs temàtics i el turisme MICE.
 
Catalunya, pionera en la promoció turística als Països de l’est
 
El 1993, la Generalitat de Catalunya va obrir el Centre de Promoció Turística (CPT) a Rússia, un mercat emergent de gran potencial, amb l’objectiu de difondre l’oferta turística de Catalunya. La nova oficina es convertia en una de les primeres representacions estrangeres de turisme a Rússia. En aquells anys, Catalunya estava lluny de ser una destinació turística popular en aquell mercat i l’equip del nou CPT s’enfrontava a la tasca de promocionar el potencial turístic de Catalunya per fer-ne una destinació reconeguda i capdavantera.
 
Actualment, Catalunya forma part del Top10 de destinacions més visitades per part dels turistes russos. Segons les dades, més del 60% dels russos que viatgen a Espanya per passar les seves vacances escullen Catalunya i molts d’ells hi tornen repetidament. Les previsions indiquen que les tendències positives del mercat rus es mantindran aquest 2018 i des del CPT Països de l’Est es treballa activament per tal que així sigui.
 
L’increment significatiu del volum aeri entre Rússia i Catalunya -tant pel que fa a vols regulars com xàrters- per a aquesta temporada és un dels factors que contribuirà a aquestes bones perspectives. En aquest sentit, cal destacar l’obertura aquesta primavera de la ruta Sant Petersburg-BCN amb Siberian Airlines; i aquest estiu, Sant Petersburg-Girona amb Pobeda Airlines
 
25 anys de feina àmpliament reconeguda
 
Al llarg d’aquests 25 anys, l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya  als Països de l’Est ha estat distingida amb nombrosos guardons i reconeixements per part d’institucions, fires, touroperadors, agències de viatges i mitjans de comunicació que avalen la bona feina del seu equip, amb Josep Maria Perramon al capdavant, per donar a conèixer l’oferta turística catalana en aquests mercats.
 
Destaquen, entre d’altres, el premi al Millor Organisme de Promoció a l’Estranger del Govern d’Ucraïna (1997); Diploma d’Honor a tot l’equip de l’Oficina per l’Agència Federal de Turisme de la Federació de Rússia al millor Organisme de Promoció Estranger a la Federació de Rússia (2012); Diploma d’Honor concedit per Rostourism al Centre de Promoció català, per la contribució i desenvolupament a  les relacions entre Rússia i Catalunya (2012); Premi Especial atorgat pel  Comitè Turisme de Moscou a l’equip del CPT per la labor de difusió i el treball en el desenvolupament turístic dut a terme a Moscou (2012); Guardó de la Cambra de Comerç de la Federació de Rússia als 20 anys de Promoció de la Marca Turística Catalunya (2014).
 
A més, des de desembre 2017, l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya presideix ANTOR, associació internacional que agrupa les diferents oficines de turisme estrangeres ubicades a la Federació Russa. Ja el juliol de 2005, l’oficina catalana va ser escollida per ocupar la vicepresidència d’aquesta mateixa associació, l’objectiu principal de la qual és agrupar i defensar els interessos comuns de les oficines turístiques que funcionen en territori rus.
 
Participants dins de l’estand Catalunya
 
A la MITT de Moscou, acompanyen l’Agència Catalana de Turisme les següents empreses i entitats turístiques:
 
  • Diputació de Barcelona
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
  • Turisme de Barcelona
  • Abba Hotels
  • Barcelona Princess Hotels
  • Estival Park
  • iTravex
  • Karart Travel
  • Montserrat
  • Novovira/Viajes Ancodes
  • PortAventura World
  • Publintur
  • Rigat Park Hotel
  • Serhs Tourism&Hotels
  • Sol Vip Travel/ AVANT GRUP - Sustainable Mobility Solutions
  • Terramar Group
  • Viajes Olympia
 
La Roca Village i PortAventura World col·laboren en l’acte de celebració del 25è aniversari de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya a Moscou que organitza l’ACT.

4  

Imatges

Imatge de l'estand de Catalunya al MITT

Imatge de l'estand de Catalunya al MITT 238

Catalunya, present al MITT 2018

Catalunya, present al MITT 2018 223

El turisme cultural de Catalunya, guardonat al MITT

El turisme cultural de Catalunya, guardonat al MITT 116

Catalunya, present al MITT 2018 (2)

Catalunya, present al MITT 2018 (2) 252

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia