Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat presenta al·legacions a l'ampliació de la ronda Litoral (B-10) entre Zona Franca i el Morrot

  • El Departament planteja la construcció dels dos carrils addicionals per sentit fora del tronc principal, mitjançant una via lateral, per a distribuir els moviments més locals
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat al·legacions a l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de l’ampliació de la ronda Litoral (B-10) de Barcelona entre la Zona Franca i el Morrot impulsats pel Ministeri de Foment. En la documentació presentada, la Generalitat planteja que l’ampliació de la ronda Litoral s'executi fora del tronc principal, mitjançant una via lateral perimetral a la muntanya de Montjuïc que distribueixi els moviments més locals. 
 
El tram de la ronda Litoral entre el passeig de la Zona Franca i l’enllaç del Morrot registra un trànsit molt elevat i divers, en què es combinen el trànsit de pas i el de tipus més local. Actualment, les característiques de la ronda no s’adapten a la funcionalitat que té i, a més, discorre per un entorn industrialitzat amb grans pols generadors de mobilitat, com el Port de Barcelona.
 
D’altra banda, cal tenir en compte que en aquest àmbit es preveuen creixements urbanístics –el nou barri de la Marina del Prat Vermell--, la transformació i ampliació de noves empreses a la Zona Franca i una reconfiguració de les activitats del Port per assolir una major integració en la ciutat.
 
Per aquests motius, Territori i Sostenibilitat advoca per la construcció d’una via lateral pel costat muntanya, amb dues calçades de dos carrils per sentit, que donaria continuïtat al carrer Motors a la Marina del Prat Vermell amb el passeig de Josep Carner. Aquest vial està inclòs en una de les alternatives dels estudis del Ministeri de Foment, juntament amb l’ampliació de les calçades principals. La Generalitat considera que aquesta via lateral servirà per absorbir el trànsit més local  i que no és necessari ampliar el tronc principal, que recollirà la circulació més de pas.
 
Per a facilitar els moviments més locals, a més, s’inclou una al·legació per tal que es reestudiï la proposta de remodelació de l’enllaç del Morrot plantejada, amb la finalitat que quedin garantides les connexions directes de la ronda Litoral en ambdós sentits tant amb el Port com amb la ciutat. Al mateix temps, planteja millorar la connexió del vial d’accés a Montjuïc per Miramar i l’accés del Port amb la nova via lateral paral·lela de manera que permeti tots els moviments possibles.
 
Finalment, la Generalitat al·lega la conveniència de crear una comissió tècnica de seguiment al més aviat possible formada pel Ministeri de Foment, els òrgans que consideri adient, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Ajuntament de Barcelona i el Port de Barcelona.
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia