· Avui s’ha presentat el detall d’aquesta acció corresponent a la demarcació de Girona, on participen les 9 destinacions i més de seixanta empreses del territori certificades en turisme familiar per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del departament d’Empresa i Coneixement.
· Les destinacions gironines oferiran més de 50 activitats per gaudir en família: el cap de setmana del 20 al 22 d’abril, a les destinacions de costa, i del 18 al 20 de maig, a la destinació d’interior i muntanya.
· En aquesta primera edició de la gran acció promocional del turisme familiar a Catalunya participen en total 24 destinacions turístiques i més de 220 empreses d’arreu del territori que ofereixen més de 150 activitats.
El director general de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, acompanyat del director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, ha presentat avui a Girona la gran acció promocional del turisme familiar “Catalunya, Hola Família!”. Han estat acompanyats de l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan; l’alcalde de Sant Pere Pescador, Agustí Badosa; l’alcalde de Calonge-Sant Antoni, Jordi Soler; l’alcalde de la Vall d'en Bas, Lluís Amat; l’alcalde de les Preses, Pere Vila; i d’altres representants dels municipis i empreses de Girona.
“Catalunya, Hola Família!” consisteix en la celebració de dos caps de setmana pensats especialment pel públic familiar arreu del territori. Les destinacions de costa celebren aquesta acció del 20 al 22 d’abril, i les de natura i muntanya, del 18 al 20 de maig. Municipis i empreses participants han preparat uns caps de setmana plens de sorpreses i activitats pels seus visitants: descomptes en l’allotjament, gratuïtats, tallers, sortides, menús especials als restaurants...amb l’objectiu que les famílies amb infants gaudeixin de tot el que ofereixen les destinacions familiars catalanes.
Avui s’ha presentat el detall d’aquesta acció corresponent a la demarcació de Girona on participen més de 60 empreses i els 9 municipis certificats en turisme familiar (a la costa i a l’interior) que organitzen més de 50 activitats: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Roses, Sant Pere Pescador, Torroella de Montgrí–l’Estartit i la Vall d’en Bas-les Preses.
A més de promocionar un dels productes clau en l’estratègia turística catalana, amb l’acció “Catalunya, Hola Família”, l’ACT vol contribuir a la desestacionalització, destacar la qualitat i la diversitat de l’oferta especialitzada en famílies que hi ha arreu del territori i incrementar la visibilitat dels adherits als seus segells familiars.
Per a aquesta primera edició, el tema escollit ha estat «Llegendes en Família», amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà buscar i “caçar” durant aquests dos caps de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. En el cas de les destinacions de Girona, aquests éssers són: el Guerrer Invencible de Blanes, el Fantasma de la Carbassa de Sant Antoni-Calonge, la Serpent de Castell-Platja d’Aro, les Encantades de Roses, el Dimoni sense Banya de Lloret de Mar, el Peix Mular de Sant Feliu de Guíxols, la Comtessa de Molins de Sant Pere Pescador, la Reina de les Sirenes de Torroella de Montgrí-l’Estartit i l’Home Escorça de la Vall d’En Bas-les Preses.
Per primer cop i de manera conjunta, en col·laboració amb els ens de promoció territorials, 24 destinacions de turisme familiar certificades per l’ACT a Catalunya participen en aquests dos caps de setmana amb més de 150 activitats lúdiques i culturals per gaudir en família. Hi estan implicades 223 empreses i equipaments turístics familiars d’arreu de Catalunya.
El primer cap de setmana familiar (20-22 d’abril) estarà centrat a les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.
El segon cap de setmana (18-20 de maig) se celebra a les destinacions d’interior i muntanya: Berga, Els Ports, Vall d'en Bas-Les Preses, Vall de Boí, Valls d'Àneu i Muntanyes de Prades.
Turisme Familiar, un segment clau
El director general de l’ACT, Xavier Espasa, ha explicat que “portem 12 anys treballant per promocionar el turisme familiar, un dels nostres projectes estratègics. Per aquesta raó, des de l’Agència Catalana de Turisme hem esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional”.
Per la seva part, el director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, ha destacat que “el familiar és un producte molt transversal a la nostra destinació i que ens permetrà consolidar futurs productes turístics”.
Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. L’any 2017, el 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya va ser famílies amb canalla que van generar prop de 4.000 milions d’euros. Els francesos i britànics són els mercats que més turisme familiar aporten a Catalunya (34%), amb el 23% i l’11% respectivament. D’altra banda, les famílies nòrdiques són les que fan una despesa més elevada.
Segons dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme sobre sis dels principals mercats emissors (Benelux, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia i Rússia), les famílies planifiquen els seus viatges entre un i sis mesos abans de realitzar-los. Per exemple, tres de cada quatre italians comencen a planificar tres mesos abans de viatjar, mentre que els alemanys ho fan, com a mínim, amb sis mesos d’antelació. Les famílies que planifiquen amb menys temps les seves vacances són les procedents de Rússia.
La recomanació d'amics és un dels factors més importants a l’hora de triar per primer cop Catalunya. I l’opinió dels nens també juga un paper destacat a l’hora de triar destinació. Cal destacar que, un cop fet el viatge, italians, russos i francesos són els que més comparteixen les seves vacances en xarxes socials.
Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme
Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
A Catalunya, a més de les sis destinacions amb el segell Natura i muntanya en família, i de la vintena de destinacions certificades amb el segell Platja en família, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-la Molina-Masella, La Vall de Camprodon, i Sort-Rialp-Port Ainé.
Aquestes certificacions suposen més de 650 empreses implicades en la promoció del turisme familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa: https://twitter.com/empresacat