El dirl de l'ACT, Xavier Espasa, en la presentació
El dir de l'ACT, Xavier Espasa, en la presentació
 
·         L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat tres workshops a Washington, Nova York i Toronto on una vintena d’empreses catalanes s’han reunit amb més de 200 operadors turístics d’aquestes ciutats per promocionar i comercialitzar l’oferta catalana de turisme cultural.
 
·         Una altra de les grans accions organitzades als Estats Units ha estat el SomCultura Tour, que ha presentat davant d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors les sis grans rutes de Catalunya, uns itineraris que proposen  recórrer el territori utilitzant com a fil conductor la cultura catalana.
 
·         Aquests actes formen part de les accions que l’ACT ha organitzat per donar a conèixer l’Any del Turisme Cultural arreu del món.
 
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha participat a Nova York en un workshop on una vintena d’empreses catalanes s’han reunit amb norantena d’operadors turístics d’aquesta ciutat per promocionar i comercialitzar l’oferta de turisme cultural de Catalunya. La trobada també s’ha realitzat a Washington i Toronto, on les empreses s’han reunit amb una seixantena d’operadors turístics a cada ciutat.
 
Durant el desenvolupament de l’acte, Espasa ha declarat que “Estat Units és el mercat que al 2017 més va créixer en despesa a nivell percentual i el que es va situar com el primer mercat en despesa diària per turista” i ha afegit que “aquest creixement s’explica en gran part per les millores de la connectivitat aèria amb els Estats Units i l’obertura de nous vols”. El director general de l’ACT també ha volgut destacar que “des de l’Agència Catalana de Turisme hem volgut apostar per aquest mercat perquè aporta un turisme de qualitat que busca gaudir d’experiències notòries molt vinculades a la cultura i la gastronomia”.
 
L’any 2017 més de 1,1 milions d’estatunidencs van visitar Catalunya (un 29,1% més que al 2016), generant una despesa de 2.119 milions d’euros (+33%).
 
Aquest workshop forma part de les diverses accions que l’Agència Catalana de Turisme ha organitzat aquest 2018 arreu del món per promocionar l’Any del Turisme Cultural i l’oferta turística catalana de cultura, i de fet la mateixa acció es repetirà a Austràlia i Nova Zelanda del 19 al 23 de novembre.
 
El SomCultura Tour promociona les Sis Grans Rutes de Catalunya
 
Però els workshops no són les úniques accions que l’ACT ha organitzat per promocionar l’oferta catalana de turisme cultural als Estats Units. El passat 23 d’abril va tenir lloc a Washington el primer SomCultura Tour, una de les accions més potents que es realitzen en el marc de l’Any del Turisme Cultural. En col·laboració amb la Diputació de Barcelona, el SomCultura Tour va presentar davant d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors estatunidencs les sis grans rutes de Catalunya, uns itineraris que proposen  recórrer el país utilitzant com a fil conductor la seva cultura.
 
El SomCultura Tour s’inicia en un túnel on s’hi projecten imatges de diferents icones de la cultura catalana així com de les marques turístiques catalanes. També s’hi pot veure el vídeo de “La Ruta de l’Atzar”, amb el qual l’ACT està promocionant l’Any del Turisme Cultural i que va rebre el Diamond Award en el Golden City Gate Festival que va tenir lloc a la fira ITB de Berlín. Un cop travessat el túnel, els assistents arriben a una zona en la que hi ha un petit “quiz” on han de triar entre dues opcions contraposades (mar o muntanya, trinxat o gamba, etc.). Segons les respostes que donin, el sistema els oferirà una de les sis grans rutes de Catalunya, la que millor s’adequa al seu perfil segons les opcions que han triat. L’activitat finalitza amb una trobada de treball durant la qual els assistents poden ampliar la informació.
 
Washington ha estat la primera parada d’aquesta acció que promocionarà l’oferta catalana de turisme cultural per tot el món. Altres ciutats que acolliran el SomCultura Tour són Hamburg (Alemanya), on s’organitzarà en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, París (França), on es farà de la mà del Patronat de Turisme de Costa Daurada, Valparaíso (Xile) en col·laboració amb Turisme de Barcelona, i Melbourne (Austràlia), amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
 
La Festa de Sant Jordi tindrà un paper destacat en tots els SomCultura Tour, ja que en cada una de les accions es muntarà una paradeta amb llibres i roses per explicar als presents com es viu la Diada de Sant Jordi a Catalunya. I és que la Festa de Sant Jordi és una de les icones culturals catalanes més conegudes i reconegudes a nivell internacional com demostra la candidatura de “Sant Jordi a Catalunya, festa del llibre i la rosa” per ser declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.
 
Per a més informació sobre aquestes accions i d’altres que es duran a terme per promocionar l’Any del Turisme Cultural es pot consultar el web http://act.gencat.cat/2018-any-del-turisme-cultural/
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa:  https://twitter.com/empresacat
Al canal de Youtube: https://www.youtube.com/user/sapscom              
 
 

1  

Imatges

El dirl de l'ACT, Xavier Espasa, en la presentació

El dirl de l'ACT, Xavier Espasa, en la presentació 236