Sala de premsa

event_note Nota de premsa

President Torra: "Als judicis no ens hem de defensar de res perquè Europa ens ha donat la raó"

  • El president de la Generalitat participa a l’homenatge al conseller Forn a Lledoners organitzat per Omnium i l’Assemblea
  • “Hem d’iniciar una marxa pels drets civils i socials d'aquest país fins a fer efectiva la república
El president Torra acompanyat de Laura Masvidal a l'acte d'homenatge a Quim Torra i els cossos de seguretat a Lledoners (Fotografia: Ruben Moreno)
El president Torra acompanyat de Laura Masvidal a l'acte d'homenatge a Quim Torra i els cossos de seguretat a Lledoners (Fotografia: Ruben Moreno)
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha participat aquesta tarda a l’acte d’homenatge al conseller Quim Forn que s’ha celebrat a les immediacions del Centre Penitenciari de Lledoners, on ha assegurat que “als judicis no ens hem de defensar de res perquè Europa ens ha donat la raó”. En aquest sentit, ha citat el president d’Òmnium, Jordi Cuixart, també empresonat a Lledoners, recordant que “no ens anem a defensar, anem a atacar aquest estat espanyol injust”. “Puc dir que aquest és un compromís de tot el Govern i també de la majoria sobiranista del Parlament”, ha sentenciat.
 
Durant l’acte, el president ha reivindicat els presos polítics i els exiliats i  ha mostrat el compromís del Govern per lluitar per la seva llibertat tot fent una crida a “iniciar una marxa pels drets civils i socials d'aquest país fins a fer efectiva la república”.  Abans de l’acte, el president s’ha reunit amb Quim Forn al centre penitenciari de Lledoners, una trobada a la qual després s’hi han afegit els presos polítics Jordi Cuixart, Jordi Sánchez, Oriol Junqueras, Jordi Turull i Josep Rull. El cap de l’Executiu ha estat acompanyat del vicepresident del Govern, Pere Aragonès; la consellera de la Presidència, Elsa Artadi; el conseller d’Interior, Miquel Buch, i la consellera de Justícia, Esther Capella.
 
Coincidint amb el primer aniversari dels atemptats de Barcelona i Cambrils, el president ha reivindicat la tasca del conseller Forn, així com dels cossos de seguretat i sanitaris de Catalunya. El cap de l’executiu ha tingut paraules de record a les víctimes i les seves famílies, amb qui s’ha reunit avui al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.  “Hem pres el compromís d’estar al costat de les persones, perquè un govern ha d’estar al costat de les persones”, ha explicat. El president ha reivindicat també “l’esperit de Ripoll” i ha volgut situar “la convivència i fraternitat al cor del poble”. “Hem d’acabar contra els intents d’acabar amb la pau i la convivència al nostre país”, ha sentenciat.
 
El president Torra ha tingut també paraules per al públic assistent a l'acte: "gràcies per mullar-vos". I ha afegit: "gràcies per mullar-vos cada dia pels drets humans, pels drets nacionals, per l'autodeterminació i per la independència"."En els moments més foscos  de l'article 155, de la presó i de l'exili la vostra veu hi va ser sempre", ha explicat tot afegint que "la vostra veu ens ha guiat".
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia