Un total de 90 centres de primària i secundària s’incorporen aquest curs al programa d’innovació Generació Plurilingüe. Es tracta d’un programa que promou l’aprenentatge de llengües a través de diverses matèries i promou l'aplicació de metodologies per a l'aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE).
La iniciativa fomenta el desenvolupament de projectes interdisciplinars en llengua estrangera i ofereix pautes per a l'organització educativa i el disseny curricular. L’objectiu és incrementar el grau d'exposició de l'alumnat a les llengües estrangeres i acompanyar els centres educatius en el procés de consolidació del seu projecte lingüístic plurilingüe. Des del curs 2013-14, moment en què el programa va engegar en format experimental, hi han participat gairebé 500 centres educatius de primària, secundària i formació professional inicial.
Aquest matí, per presentar el programa als centres de nova incorporació, s’ha celebrat una trobada pedagògica adreçada als equips docents que en formaran part fins el curs 2020-2021. El director general d’Educació Secundària Obligatòria, Josep Vallcorba, ha inaugurat la jornada. Posteriorment, ha tingut lloc la conferència a càrrec de la doctora Carballo, especialista en neurociències, i així com la conferència de la doctora Escobar sobre l’ensenyament d’una llengua estrangera a través de continguts de diverses disciplines.
També ha tingut lloc la presentació d’experiències de centres que anteriorment han participat en edicions prèvies del programa, l’Escola Gaspar de Queralt-Amer de Girona i l’Institut Aubenç-Oliana de Lleida.
25 de setembre de 2018