• També dona suport a projectes relacionats amb la veu digital en català, actualment en desenvolupament, com Common Voice de Mozilla i Col·lectivat
Google
La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura està col·laborant amb Google en la creació d'un model acústic multilocalitzador, multilingüe i uniforme per a la síntesi estadística paramètrica del llenguatge en català; és a dir, una veu parametritzada en català de la més alta qualitat. Política Lingüística ha donat suport al projecte lingüístic de Google, col·laborant-hi, junt amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, durant deu jornades.
 
El món digital i les tecnologies mòbils són una oportunitat i un repte per al català. Les marques digitals globals com Google, Microsoft, Twitter, Apple o Facebook n’ofereixen l’ús en els seus principals productes i serveis. En la seva agenda d'acció, la Direcció General de Política Lingüística ha projectat iniciatives per incidir tant en les tecnologies lingüístiques com en la disponibilitat de productes i serveis digitals en català. Amb aquest objectiu, convoca anualment una línia d'ajuts per a la incorporació del català en apps i videojocs.
 
El Departament de Cultura dona suport altres projectes relacionats amb la veu digital en català, actualment en desenvolupament. Així, ha promogut la participació ciutadana en el projecte de reconeixement de veu Common Voice de Mozilla. Impulsat a Catalunya per l'associació Softcatalà, aquest projecte servirà perquè tot tipus de productes digitals puguin reconèixer el català, entre d'altres Mozilla i l'assistent de veu de codi obert Mycroft. D'altra banda, el Departament de Cultura ha atorgat una subvenció al projecte de model de reconeixement de veu obert i lliure en català impulsat per l'entita Col·lectivat amb tecnologia CMUSphinx.
 
La Direcció General de Política Lingüística també posa a disposició dels ciutadans el CercaApps, un cercador d'apps en català que en aquest moment inclou 270 apps de 15 àmbits diferents de indexades i porta a terme accions de sensibilització sobre els avantatges que té utilitzar el català tant en l'àmbit específicament digital com l'econòmic en general, amb la difusió d'argumentaris com 50 raons per fer marca en català o 10 raons perquè els productes digitals parlin català. Aquestes i altres iniciatives es poden trobar al web http://llengua.gencat.cat/digital.