Direcció General de Comunicació

El Govern aprova la reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

El Govern aprova la reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

query_builder   23 octubre 2018 14:55

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies


 
·       Amb la reestructuració es crea la Secretaria d’Infància, Adolescència i Joventut i la nova Direcció General de Serveis Socials
 
El Govern ha aprovat aquest dimarts el Decret de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Amb aquesta reestructuració s’ha volgut donar més rellevància a les polítiques d’infància i joventut i, per això, es crearà la nova Secretaria d’Infància, Adolescència i Joventut. L’objectiu és millorar la gestió i la coordinació d’aquestes àrees per tal de promoure la protecció dels infants i els adolescents, el seu benestar social, el desenvolupament comunitari, la seva inclusió social i participació, tot això d’acord amb la normativa vigent i per a la protecció especial de l’interès superior de l’infant.
 
Sota el paraigua d’aquesta nova Secretaria s’inclourà la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) i la Direcció General de Joventut, a la qual continua adscrita l’Agència Catalana de la Joventut.
 
D’altra banda, també s’inscriu en aquesta Secretaria, l’Institut Català de l’Acolliment i l’Adopció (ICAA).
 
Entre altres, la nova Secretaria té encarregades les funcions de:
 
·       Planificar polítiques per promoure els drets dels infants i els adolescents que es trobin a Catalunya, especialment el seu dret de participació com a ciutadans actius i la promoció del seu benestar.
·       Elaborar propostes de directrius i coordinar les polítiques d’infància, adolescència i joventut.
·       Planificar les polítiques en les matèries gestionades per les unitats que en depenen i fer el seguiment de l’execució de les línies d’actuació en aquestes matèries.
·       Planificar i impulsar el foment i promoció d'iniciatives, programes transversals i actuacions en els àmbits que li són d’interès.
·       Dirigir, impulsar i coordinar actuacions i programes de caràcter transversal en matèria d’Infància, Adolescència i Joventut que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies pugui realitzar en col·laboració amb altres departaments i altres administracions públiques.
·       Coordinar la planificació, l'execució i l'avaluació de polítiques i programes d'infància, adolescència i joventut.
 
 
 
Es crea la Direcció General de Serveis Socials
 
Amb aquesta reestructuració també es produeixen canvis a la Secretaria d’Afers Socials i Famílies, a la qual s’incorpora la nova Direcció General de Serveis Socials. L’objectiu és anar adaptant progressivament l’estructura departamental per facilitar la transitorietat cap a la creació de la futura Agència Catalana de Protecció Social. A aquesta Direcció General li corresponen les funcions següents:
 
a) Promoure l’estudi i el disseny d’eines de planificació estratègica, programació i avaluació del sistema de serveis socials, a través dels òrgans competents del Departament.
b) Impulsar i implementar les polítiques necessàries per prevenir, atendre i promoure la inserció social en les situacions d’exclusió social, en coordinació amb les diferents unitats del Departament, administracions i les entitats d'iniciativa social en tot el territori de Catalunya.
c) Impulsar l’elaboració d’instruments i estudis que permetin desenvolupar i implementar polítiques dels àmbits propis de la Secretaria d’Afers Socials i Famílies, a través dels òrgans competents del Departament.
d) Planificar i coordinar informes, estudis i estadístiques en les matèries pròpies de la Secretaria d’Afers Socials i Famílies.
e) Promoure l’avaluació de les necessitats d’atenció dels col·lectius vulnerables, amb dificultats especials, així com dels models d’atenció actuals per vetllar per la seva correcta adequació.
f) Impulsar l’avaluació de la implementació de la programació territorial dels recursos d'atenció social bàsica i especialitzada a Catalunya.
g) Impulsar l'elaboració, el manteniment i l'actualització de la Cartera de serveis socials juntament amb les unitats del Departament.
h) Impulsar la col·laboració amb altres departaments de la Generalitat de Catalunya per tal de garantir el contínuum assistencial de les persones usuàries de serveis socials.
i) Participar en el disseny, el desplegament, la coordinació, l’accés  i el seguiment del sistema d'informació en l'àmbit dels serveis socials entre les unitats del Departament, les administracions públiques, i entre aquestes i el sector privat, a través dels òrgans competents del Departament.
 
Per exercir aquestes funcions la Direcció General de Serveis Socials incorporarà la Sub-direcció General d'Anàlisi i Programació, que anteriorment depenia de la Direcció General de Protecció Social.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia