DEPARTAMENT D’ACCIÓ EXTERIOR, RELACIONS INSTITUCIONALS I TRANSPARÈNCIA
 
Victòria Alsina Burgués, delegada del Govern als Estats Units
 
Nascuda a Barcelona l’any 1983.
 
És doctora en Ciències Polítiques i Socials per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Actualment és Research Professor a la Tandon School of Engineering de la New York University, Senior Fellow a The Governance Lab i Democracy Fellow a l'Ash Center for Democratic Governance and Innovation de la Harvard Kennedy School.
 
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra, disposa d’un màster en Gestió Pública per la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, i un màster en Direcció Pública per ESADE Business School.
 
Les seves especialitats són la reforma del sector públic, la col·laboració público-privada i la regeneració democràtica.
 
Daniel Camós Daurella, delegat del Govern a França
 
Nascut a Barcelona l’any 1980.
 
És doctor en Economia per la Paris School of Economics i la Université Libre de Bruxelles i enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Especialitzat en infraestructures, compta amb més de deu anys d’experiència en la gestió de projectes públics, l’anàlisi de polítiques públiques i la recerca en països en vies de desenvolupament.
 
Ha treballat al Banc Mundial, la Comissió Europea, les Nacions Unides i a altres àmbits acadèmics i organitzacions no governamentals. Disposa també d’un màster d’Administració Pública en Desenvolupament Internacional per la Harvard Kennedy School i d’un diploma internacional d’Estudis Polítics per l’Institut d’Études Politiques Sciences Po de París.
 
Les funcions principals dels delegats seran representar el Govern de la Generalitat als Estats Units i a França en cada cas, dirigir i impulsar l’activitat de la Delegació, elaborar i coordinar l’acció exterior del Govern i mantenir les relacions amb altres òrgans o organitzacions internacionals del seu àmbit territorial.
 
DEPARTAMENT DE TREBALL, AFERS SOCIALS I FAMÍLIES
 
Georgina Oliva i Peña, secretària d’Infància, Adolescència i Joventut
 
Nascuda a Barcelona, l’any 1980.
 
És llicenciada en Sociologia per la Universitat de Barcelona i ha realitzat cursos d’especialització en Mètodes qualitatius aplicats a l’avaluació de les polítiques públiques (Ivàlua) i l’Ètica en els serveis socials (Dra. Begoña Román, presidenta del Comitè d’Ètica dels Serveis Socials de Catalunya).
 
Des del 2017 ha estat directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Anteriorment, des del 2008, havia treballat al Consorci de Serveis Socials de Barcelona, primer com a tècnica d’Infància i Dona i després com a  coordinadora del Model Integral d’Atenció a la Infància i Adolescència a la ciutat de Barcelona.
 
Entre 2006 i 2008 va ser diputada al Congrés dels Diputats, on va ser ponent entre d’altres de la Llei d’adopcions internacionals (54/2007) i de la Llei orgànica d’igualtat entre homes i dones (3/2007). Anteriorment, va col·laborar amb l’Institut Català de les Dones com a consultora.
 
També ha estat ponent de jornades i conferències sobre infància i violència masclista a Les Palmes de Gran Canària i Bogotà (Colòmbia).
 
Alhora, ha coelaborat les publicacions “Intervenció amb adolescents víctimes de relacions abusives de parella o altres manifestacions de violència sexista des del sistema públic de serveis socials de la ciutat de Barcelona” (Ajuntament de Barcelona, 2014); “La participació d’infants i adolescents. Projecte de bones pràctiques en centres residencials d’acció educativa i centres d’acollida” (Consorci de Serveis Socials de Barcelona, 2014) i “Intervenció amb infants i adolescents en situacions de violència masclista des del sistema públic de serveis socials de la ciutat de Barcelona” (Ajuntament de Barcelona, 2012).
 
Meritxell Benedí i Altés, directora general de Serveis Socials
 
Nascuda a Barcelona, l’any 1977.
 
És llicenciada en Història per la Universitat de Barcelona (UB). Té un màster-DEA en Estudis del Món Contemporani per la UB i un màster en Direcció Pública per l’ESADE-Universitat Ramon Llull.
 
Des del 2018 és cap de l’Àrea d’Apoderament Personal de la Fundació Surt. Anteriorment, durant els anys 2016 i 2017 havia estat responsable de Projectes Estratègics i assessora del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Entre el 2013 i el 2016 ha estat tècnica de gestió a l’Agència de Qualitat i Avaluació de la Salut del Departament de Salut. També ha treballat de consultora a la Fundació Surt i a l’Ajuntament de Barcelona.
 
Entre el 2009 i el 2011 ha estat cap de l’Àrea de Coneixement i Formació de la Secretaria per a la Immigració del Departament d’Acció Social i Ciutadania i directora del Pacte Nacional per a la Immigració (2005-2007), també al mateix Departament. Entre el 2002 i el 2005 va exercir de responsable de gestió al Grup de Recerca “Multiculturalisme i Gènere” de la Universitat de Barcelona.
 
També ha estat investigadora al projecte R+D del Ministeri de Ciència y Tecnologia La construcción de la identidad europea a través de identidades urbanas: nuevos sujetos sociales, diversidad cultural y políticas públicas en espacios urbanos, durant el període 2002-2005.
 
Ester Sara Cabanes i Vall, directora general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència
Nascuda a Tortosa, l’any 1971.
 
És diplomada en Treball Social per l’Escola Universitària de Treball Social de Tarragona. Ha realitzat un curs d’especialització en abusos sexuals i altres maltractaments infantils a la UB i un postgrau en Traumateràpia Infantil al centre IFIV Barcelona. Té un màster en logopèdia per la Universitat de Vic i és educadora social habilitada.
 
Des del 2003 és responsable de l’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència a les Terres de l’Ebre. Anteriorment, durant el període 1999-2003 havia estat educadora a la Unitat Bàsica d’Atenció Social Primària (UBASP) de l’Ajuntament de Tortosa. També ha estat responsable d’un pis assistit de l’Àrea de Suport als Joves Tutelats i Extutelats (ASJTET) i educadora en un centre residencial d’acció educativa (CRAE).