· El joc està protagonitzat per Carles Puyol, Edurne Pasaban i els germans Roca, i transcorre en indrets emblemàtics de Catalunya, com ara l’amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, el Cadaqués dalinià, i el Mercat de Sant Antoni i la Sagrada Família a Barcelona
· Al voltant del joc “Legends of Catalonia” s’ha construït una campanya per promocionar Catalunya als Estats Units, ja que és un dels mercats turístics que més ha crescut en els darrers anys i un dels que major despesa genera
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presentat avui la nova campanya de promoció turística “Legends of Catalonia”, acompanyada pel director general de Turisme, Octavi Bono, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font.
Durant la presentació, la consellera ha destacat que “Legends of Catalonia és una campanya pionera a nivell mundial, i la més innovadora feta mai a Catalunya, ja que per primera vegada al món, un organisme públic de promoció turística com és l’Agència Catalana de Turisme, del Departament d’Empresa i Coneixement, utilitza un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació turística”. L’objectiu és crear una experiència totalment immersiva que doni a conèixer Catalunya i des de la “virtualitat” acosti els jugadors a la “realitat”.
Chacón ha afegit que “en un món canviant, on les fórmules tradicionals han de conviure amb les noves tecnologies, la nostra destinació i la nostra indústria turística necessiten utilitzar eines com la intel·ligència artificial, la realitat augmentada, la gamificació o la realitat virtual per diferenciar-se i apropar-se als mercats mundials”.
El joc està protagonitzat per cinc personatges coneguts arreu del món: l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban; i els cuiners germans Roca. El repte és desbloquejar les sis medalles que donen accés al diari secret de Sant Jordi, però per aconseguir-ho el jugador, amb l’ajuda d’aquests personatges, haurà de superar sis proves que transcorren en sis indrets emblemàtics de Catalunya: l’amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, el Cadaqués dalinià, i el Mercat de Sant Antoni i la Sagrada Família a Barcelona.
La consellera ha volgut destacar que “avui presentem una forma de projecció de Catalunya que conjuga el nostre patrimoni material, natural i paisatgístic, però també el nostre patrimoni humà; un nou exemple de col·laboració per donar suport a la promoció del nostre país”.
El joc té una durada de 50 minuts i està disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès).
Pots accedir al tràiler del videojoc a través d’aquest enllaç: https://youtu.be/sr6gU-A8p0Q
Per al seu llançament, l’Agència Catalana de Turisme ha comptat amb la col·laboració de SONY. Així, a partir del proper mes de novembre el joc es podrà descarregar gratuïtament des de la botiga online de PlayStation i jugar-hi utilitzant unes ulleres de realitat virtual. Posteriorment, el joc estarà també disponible des d’un ordinador a través de la plataforma Steam.
Per crear aquest joc un equip internacional de Catalunya i l’Estat Espanyol, Colòmbia, Estats Units i Regne Unit ha estat treballant intensivament durant 3 mesos, utilitzant les tècniques més innovadores per capturar paisatges, escenaris i personatges famosos de forma hiperrealista. Per exemple, la fotogrametria (fotografies que capturen entorns reals i els converteixen en imatges en 3D) ha servit per reproduir la fisonomia dels protagonistes i convertir-los en personatges de llegenda; la captura facial mitjançant “iphone x Facial capture” ha permès recrear les expressions dels personatges; i la captura en moviment s’ha utilitzat per donar vida als personatges dins del joc.
Per saber més sobre com s’ha creat el joc “Legends of Catalonia” podeu visualitzar aquest vídeo https://youtu.be/FAoS4Zr2J5o
Una campanya per arribar al mercat d’Estats Units
Al voltant del joc, l’Agència Catalana de Turisme ha desenvolupat una ambiciosa campanya de promoció turística, amb l’objectiu de promocionar Catalunya als Estats Units, i més concretament a Nova York i Nova Jersey.
L’ACT ha decidit enguany focalitzar aquesta campanya internacional en els Estats Units ja que és un dels mercats que més ha crescut en el darrers anys (621.000 visitants al 2015, 864.000 al 2016 i 1,1 milions al 2017) i un dels que més despesa genera (1.183 milions d’euros al 2015, 1.593 milions al 2016 i 2.110 milions al 2017).
El pressupost d’aquesta campanya ha estat d’1,4 milions d’euros, dels quals el 70% s’ha destinat a difusió en mitjans i el 30% a la producció integrada per a tots els canals i a la creativitat.
La campanya de promoció de Catalunya s’ha estructurat en una sèrie d’accions:
- Publicitat digital i impresa en mitjans d’Estats Units (New York Times, Wall Street Journal, The New Yorker, etc.). Les gràfiques han estat realitzades per Chamo San, un il·lustrador català molt reconegut a nivell mundial que ha realitzat treballs per a les companyies més prestigioses.
- Un anunci publicitari de 30 segons que es visionarà del 5 al 18 de novembre a les mítiques pantalles de Times Square, i més concretament a les cantonades de 42nd Street & 8th Avenue, 1515 Broadway & West 44th Street, i Broadway & W. 45th Street.
- Dos murals d’art urbà als carrers de Nova York (concretament un a Canal Street & Lafayette Street, al Soho, i l’altre a Kent Avenue & Grand Street, a Williamsburg Brooklyn) que han estat dissenyats per Sergio Mora, un prestigiós artista amb gran repercussió internacional.
- Una acció de publicitat segmentada que utilitza la geolocalització. Qualsevol persona que es trobi a Nova York navegant per internet en un radi de 2 quilòmetres d’aquests murals pot rebre un impacte que li indicarà la ruta cap al que té més a prop.
- Una aplicació de realitat augmentada que permet a l’usuari creuar una porta virtual i visitar els escenaris del joc.
- Creació del web www.legendsofcatalonia.com amb informació sobre la campanya i el joc, i creació de diverses landing pages a diversos mitjans de comunicació online. També es personalitzarà el web www.catalunya.com amb motiu de la campanya.
- Difusió de la campanya a través de les diferents xarxes socials (Facebook, Instagram, YouTube, etc.).
A més, el joc de “Legends of Catalonia” ja es va presentar en la secció de Realitat Virtual del 51è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que va tenir lloc a Sitges del 4 al 14 d’octubre. I del 18 al 21 d’octubre també vam disposar d’un espai preferencial a la fira Gaming Experience de Madrid, on diverses persones van poder provar el joc gràcies a SONY y a PlayStation.
L’Agència Catalana de Turisme ha apostat per una nova campanya amb els següents punts forts:
- La innovació d’utilitzar un format, un videojoc de realitat virtual, que no s’havia fet servir mai abans en promoció turística.
- Uns continguts que busquen un equilibri entre entreteniment i divulgació, i integren Catalunya com a part imprescindible del relat.
- Adreçada tant als usuaris de realitat virtual com a aquells que no ho són.
- Amb un pla de mitjans 360 graus que maximitza tant la cobertura de la campanya com l’afinitat dels usuaris a la qual va adreçada.
- Amb un aliat, SONY, que és el principal actor de la indústria dels vídeojocs i entreteniment a nivell mundial.
-----------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa: https://twitter.com/empresacat