
El conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, ha assistit aquesta tarda a la inauguració de BCN Vanguardia, que ha anat a càrrec de la Ministra de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM).
Durant la presentació, el conseller Llena ha volgut agrair als cuiners catalans que estiguin marcant la tendència de la cuina arreu del món. Segons el responsable del DAR, la seva feina s’ha viure com un art perquè no s’ha d’interpretar sinó sentir. Durant la seva intervenció també ha demanat consell als cuiners per aconseguir que el sector agroalimentari tingui la notorietat i visibilitat que han aconseguit els cuiners catalans arreu del món. Segons el conseller “tenim el sector industrial més potent de Catalunya, Espanya i Europa però és pot notori per al conjunt de la societat”.
Finalment, el conseller ha trasllat als cuiners catalans presents a l’acte que tenen una gran responsabilitat donat que són els millors del món i aquesta projecció internacional ha de durar molts anys. “Els cuiners tenen una gran autoconfiança i això els ha permès anticipar-se en el temps i ser forts de cara al futur”, ha dit el conseller.
D’altra banda, aquest migdia durant la inauguració de la fira Alimentària 2010, el responsable del DAR ha lloat la capacitat de resistència que té el sector de l’agroalimentació en moments de crisi com l’actual i ha destacat que el propi saló Alimentaria parla per si sol. Segons Llena, 4.000 empreses, 75 països presents al saló i 140.000 visitants són xifres que demostren la fortalesa del sector.
En la mateixa línia que el comitè organitzador d’Alimentaria, el conseller Llena ha dit que una indústria com l’agroalimentària només es consolida amb una aposta clara per les marques. “Tothom busca la referència de les marques quan va a comprar, ja que equivalen a recerca i innovació”. En aquest sentit, l’alcalde de Barcelona, Jordi hereu, també ha lloat la potència del sector i ha destacat que Alimentaria té efectes directes en l’economia local com és el fet que generarà un impacte econòmic a Barcelona i la seva àrea d’influència de 125M€.
22 de març de 2010



