· L’Agència Catalana de Turisme (ACT), en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha organitzat a París el SomCultura Tour, una de les accions de promoció més potents de l’Any del Turisme Cultural que impulsa la Generalitat de Catalunya.
· Els turistes francesos suposen el 23,5% del total d’internacionals que arriben a Catalunya, amb gairebé 4,5 milions de turistes l’any 2017, que van generar una despesa de 2.452 milions d’euros (+4,9%).
· A París, aquesta acció de l’ACT ha comptat amb l’assistència de més d’un centenar d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors francesos, institucionals i prescriptors de l’àmbit cultural, intel·lectual i turístic. Després de passar per Washington, Hamburg i París, l’última parada de SomCultura Tour ,en aquest 2018, serà Sidney.
En el marc de l'Any del Turisme Cultural, la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha presentat a París el llegat cultural de Catalunya amb la celebració del SomCultura Tour en l’emblemàtic recinte Gran Palais de la ciutat francesa.
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, ha presidit aquesta acte, que és una de les accions més potents que es realitzen en el marc d’aquest any temàtic dedicat a la cultura.
Davant de més d’un centenar d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors francesos, institucionals i prescriptors de l’àmbit cultural, intel·lectual i turístic, Font ha explicat el patrimoni cultural, artístic i les tradicions castelleres catalanes. El director de l’ACT ha assegurat que “des de l’Agència Catalana de Turisme seguim apostant pel que és el nostre primer mercat emissor, i un dels més fidels a la nostra destinació i especialment amant de la cultura”. Els francesos suposen el 23,5% del total de turistes internacionals que arriben a Catalunya amb gairebé 4,5 milions de turistes l’any 2017. Aquests turistes van generar una despesa de 2.452 milions d’euros (+4,9%).
En el marc del SomCultura Tour a París, s’hi ha pogut veure el vídeo “La Ruta de l’Atzar”, amb el qual l’ACT està promocionant l’Any del Turisme Cultural. Aquest vídeo ha rebut nombrosos guardons internacionals, l’últim, lliurat ahir mateix a Viena, com a Millor film turístic del món.
El punt final de l’acte l’han posat els castellers de Vilafranca i de París, un tast de gastronomia catalana representada per Jordi Guillem, xef de l’hotel Le Meridien Ra Beach Hotel & Spa, i pel Col·lectiu de Cuina Terra i Taula (Baix Penedès), amb la col·laboració dels cellers Mas Roig, Capçanes, Scala Dei i Adernats; i una visita guia a l’exposició de Joan Miró, que acull fins el 4 de febrer de 2019 aquest prestigiós espai, amb més de 150 obres de l’artista català. En aquest sentit, la Fundació Miró i la Fundació Mas Miró també han pres part en l’acte.
SomCultura Tour: promoció internacional de la cultura catalana en clau turística
El SomCultura Tour a París també ha comptat amb el suport de la Fondation Good Planet i amb la presència del seu fundador, el fotògraf Yann Arthus Bertrand, que ha presentat el seu llibre “Catalogne Vue du Ciel”, reeditat per l’editorial la Martinière amb el suport de l’Agència Catalana de Turisme.
Washington, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, i Hamburg, juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, ja han acollit el SomCultura Tour per promocionar l’oferta catalana de turisme cultural per tot el món. L’última parada d’aquest any 2018 serà Sidney (Austràlia), amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Un dels productes destacats en aquesta acció són les sis grans rutes de Catalunya, uns itineraris que proposen recórrer el territori utilitzant com a fil conductor la seva cultura. De fet, en els diferents SomCultura Tour, els assistents poden jugar a un petit “quiz” on han de triar entre dues opcions contraposades (mar o muntanya, trinxat o gamba, etc.). Segons les respostes, el sistema els proposa una d’aquestes sis grans rutes, aquella que millor s’adequa al seu perfil segons les opcions triades.
Més informació sobre aquestes accions i d’altres que es duran a terme per promocionar l’Any del Turisme Cultural en aquest enllaç.
----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’Empresa: https://twitter.com/empresacat