L’actual immersió dels infants en la societat de la informació fa de les noves tecnologies el seu canal habitual de consum cultural. El 96,9% dels infants catalans de 6 a 14 anys veuen la televisió habitualment, el 68,9% usen l’ordinador i el 45,2% juguen amb videojocs, segons es desprèn de l’enquesta duta a terme pel Departament de Cultura i Mitjans de comunicació, el Departament d’Educació i l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat).
El consum cultural de les noies és més elevat que el dels nois excepte en lectura de revistes, ús d’ordinador i de videojocs. Les diferències més significatives entre gèneres les trobem en l’ús habitual de videojocs, en què les taxes de participació dels nois superen les de les noies en gairebé 30 punts, i en l’assistència a espectacles de dansa, on les noies superen els nois en 21 punts. En el cas de l’audiència de televisió i ràdio i l’assistència al cinema, que són les pràctiques culturals més esteses entre els joves, no hi ha diferències significatives.



