• Tot i que inicialment la convocatòria era per a 40, s’ha incrementat en 10 per donar resposta a l’alta demanda, que ha estat de 111 centres

 

  • Ensenyament va crear el programa el passat juliol per potenciar l’interès de l’alumnat de primària i secundària vers les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques i aconseguir incrementar la presència de dones i d’alumnat socialment desafavorit en aquest àmbit

 

 

 
CATSKILLS MITJA
Un total de 50 centres s’han incorporat al Programa d’innovació pedagògica STEAMcat per fomentar els estudis i les professions cientificotecnològiques en l’alumnat d'Educació Infantil i Primària i d'Educació Secundària Obligatòria. El Departament d’Ensenyament ha publicat la resolució dels centres seleccionats, amb una previsió inicial de 40, que s’ha incrementat en 10 per donar resposta a l’alta demanda, que ha estat de 111 centres. Als centres que enguany no hi han pogut accedir, se’ls oferirà recursos i la participació en diverses activitats, i també podran participar en futures convocatòries.
 
Així doncs, la finalitat del programa, que va crear el Departament d’Ensenyament el passat mes de juliol, és generar i potenciar l’interès de l’alumnat de primària i secundària vers les ciències, la tecnologia i les matemàtiques i fomentar la creativitat mitjançant l’art i el disseny per incrementar la presència de dones i d’alumnat socialment desafavorit en els estudis i professions cientificotecnològiques. Ensenyament, a través d’aquest programa, pretén promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.
 
Els 50 centres seleccionats, vint-i-quatre d’Educació Infantil i Primària i vint-i-sis d’Educació Secundària Obligatòria hauran de dur a terme un projecte de centre STEAM amb una durada de 3 cursos, que haurà de preveure tres fases. La primera, el disseny del projecte de centre: diagnòstic i elaboració del projecte a partir de l’avantprojecte; la segona, implementació del projecte de centre: compliment de la planificació i seguiment de les actuacions; i, la darrera, finalització del projecte de centre: avaluació final i transferència.
 
El Departament proporcionarà als docents dels centres participants formació i assessorament per al desenvolupament i l’aplicació del projecte, recursos adients als objectius que es proposin, i alhora generarà una comunitat de centres per a l’aprenentatge i la millora mitjançant el treball en xarxa. També es potenciaran les sinèrgies i les aliances amb universitats, centres de recerca i empreses, especialment les vinculades l’entorn del centre.
 
El Programa d’innovació pedagògica STEAMcat vol incentivar la generació de projectes de centre que suposin un canvi metodològic cap a l’aprenentatge transversal amb interacció amb l’entorn potenciant les àrees STEAM. També es proposa impulsar l’orientació educativa integrada en el procés d’aprenentatge, portada a terme pels docents de les diferents disciplines, considerant-se clau per la millora de la percepció social de les STEAM.
 
 
Pla interdepartamental STEMcat
 
El Programa d’innovació pedagògica STEAMcat és una acció promoguda pel Departament d’Ensenyament dins del Pla STEMcat, elaborat per un grup de treball interdepartamental que el Govern de la Generalitat va crear el febrer de 2017, amb l’objectiu d’impulsar les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques en els estudiants de Catalunya (STEMcat).
 
Concretament, el nou programa d’innovació pedagògica s’emmarca en els dos primers eixos d’actuació del Pla STEMcat. L’eix 1, a través del qual es vol potenciar la formació dels professors en STEM, i l’eix 2, que busca potenciar les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques entre els estudiants de l'educació obligatòria i desenvolupar procediments per fer-ne l'avaluació.
 
 
17 de novembre de 2018

1  

Imatges

CATSKILLS

CATSKILLS 5237