- L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha presentat avui el Pla de màrqueting turístic 2018-2022 davant d’uns 400 professionals d’empreses i entitats del sector.
- D’altres objectius que marca el Pla són incrementar els viatges turístics a Catalunya durant els mesos de març, abril, maig i octubre; i augmentar la despesa mitjana per turista i dia situant-la prop dels 190 euros.
- Els Programes de Treball de l’ACT són una eina per facilitar l’acció comercial de les empreses i entitats catalanes vinculades al sector turístic i millorar la seva competitivitat.
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, ha inaugurat avui a Barcelona la Jornada Anual Programes de Treball de l’ACT davant d’uns 400 professionals d’empreses i entitats del sector turístic. En el marc d’aquesta trobada, s’ha presentat per primer cop el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 i els assistents han pogut conèixer els principals reptes que planteja pel que fa a la promoció turística del nostre territori.
L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. El director de l’ACT ha assegurat que “aquest Pla de màrqueting ens marca els reptes que tenim com a ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. És un bon document, concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic”.
El nou Pla presenta una vintena d’iniciatives que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:
- Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, Desestacionalització, Diversificació i augment de la Despesa.
- Oferir més experiències fora de la temporada alta.
- Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.
- Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.
- Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.
- Implementació del nou sistema de marques.
- Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i l’Ajuntament de Barcelona.
Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia i situar-la prop dels 190 euros; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.
Aquest instrument, treballat amb el sector turístic i els patronats de Turisme, es presentarà arreu del territori en els propers mesos.
Programes de Treball de l’ACT
Els Programes de Treball de l’ACT persegueixen facilitar l’acció comercial oferint experiències turístiques enfocades a la demanda amb l’objectiu d’atraure més clients i de major qualitat. La jornada d’avui, pensada especialment per a les empreses i entitats afiliades a l’ACT, vol fomentar el treball en xarxa i mantenir-les al dia de les últimes novetats.
Durant aquesta sessió, a més del nou Pla de màrqueting turístic, també s’hi presenta l’evolució dels Programes de Treball. A més, amb la voluntat d’impulsar la competitivitat del sector turístic, es duen a terme sessions sobre com millorar l’estratègia de negoci a partir de la informació que proporcionen les dades; i les claus que les empreses del sector poden aplicar per millorar el màrqueting digital de manera immediata.
David Font ha explicat que “ja comptem amb més de 1.250 empreses i entitats afiliades a l’Agència Catalana de Turisme que gaudeixen d’una sèrie de serveis que beneficien el seu negoci i el posicionament del seu producte turístic”. Entre d’altres avantatges, poden accedir a cursos de formació especialitzats, rebre suport a la comercialització dels seus productes, tenir accés a dades relatives als principals mercats emissors de turisme a Catalunya i gaudir de visibilitat als canals de difusió d’aquest òrgan turístic promocional.
El pla de treball de l’ACT divideix els programes en Marques que agrupen els afiliats en: Platja en Família, Natura i Muntanya en Família, Equipament Familiar, Cicloturisme a Catalunya, Ecoturisme, Senderisme a Catalunya, Actiu i Aventura, Turisme Esportiu, Golf a Catalunya, Enoturisme a Catalunya, Experiències Gastronòmiques, Hotels Gastronòmics, Arts i Cultura, Viles Marineres, Ciutats i Viles amb Caràcter, Pobles amb Encant, Catalunya Premium, Barcelona Medical Destination i Catalunya Convention Bureau.
- En aquest enllaç, es poden descarregar declaracions en vídeo i àudio del director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font: https://bit.ly/2LcOSNp
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa: https://twitter.com/empresacat
A Facebook: https://www.facebook.com/empresacat
Al canal de Youtube: https://www.youtube.com/user/sapscom