- El Servei Català de la Salut envia una carta a les gerències d’entitats proveïdores de l’atenció primària concertada per avaluar conjuntament els equips, detectar necessitats i proposar solucions de millora
El Departament de Salut vol assegurar que tota la ciutadania a Catalunya sigui atesa amb el mateix nivell de qualitat en l’atenció primària: en tot el territori i sigui quin sigui el centre i l’entitat proveïdora que presti el servei de salut. És per aquest motiu que, després d’haver acordat el passat mes de novembre un seguit de mesures per millorar l’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS), ara ha instat a adequar aquests acords a la primària del sector concertat.
El Servei Català de la Salut (CatSalut) ha enviat avui una carta a les gerències d’entitats proveïdores de l’atenció primària concertada perquè conjuntament avaluïn cadascun dels equips d’atenció primària, detectin què necessiten i, si cal, proposin millores per a seguir garantint una atenció de màxim nivell.
La idea és que aquest procés culmini durant el primer trimestre de l’any: el mes de gener es recollirà la informació per avaluar la situació de cada equip; el febrer s’analitzaran les propostes de solució, si s’escauen, i, finalment, el mes de març s’implantaran les accions proposades. “El Departament de Salut i el CatSalut han de garantir que tots els ciutadans siguin atesos amb mateix nivell de qualitat en l’atenció primària, evitant que es poguessin arribar a produir diferents nivells de servei en funció del proveïdor sanitari que el prestés”, destaca la carta, que també recorda que “assegurar aquesta qualitat en tot el país, no vol dir haver d’homogenitzar els models de gestió de tots els proveïdors, cal mantenir el respecte a l’autonomia de gestió de les empreses proveïdores”.
La missiva també subratlla que l’atenció primària “és un àmbit al qual s’ha de prestar una especial dedicació, fins aconseguir situar-lo en la centralitat del sistema de salut” i “potenciar-lo” perquè sigui capaç d’oferir el “millor servei sanitari en l’àmbit de la comunitat”.
Aquesta carta arriba setmanes després que l’ICS, que és el principal proveïdor de l’atenció primària a Catalunya, de comú acord amb el CatSalut, plantegés un conjunt mesures a curt, mitjà i llarg termini per permetre recuperar millors condicions per prestar el servei i situar l'atenció primària com un àmbit clau en el sistema de salut català.
Salut s’ha marcat com un dels objectius de la legislatura potenciar l’atenció primària i en el sector concertat, a banda d’aquest procés que ara s’inicia, a finals de l’any passat ja es va signar el II Conveni del SISCAT, que permet equiparar la retribució entre els professionals de l’atenció primària i de l’atenció especialitzada, entre moltes d’altres millores.