- El conseller Josep Huguet, i el president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Enric Vilert, han anunciat avui l’inici dels treballs del Pla Estratègic de Turisme de les comarques de Girona que fixarà les línies estratègiques per un període de cinc anys amb l’objectiu d’afrontar amb criteris d’innovació, competitivitat i rendibilitat, el futur del sector turístic gironí. El pla d’actuacions del Patronat per a l’any 2011 ja seguirà les directrius que fixarà el Pla Estratègic realitzat.
- L’encàrrec d’aquest Pla Estratègic, que té previst un termini d’execució de sis mesos, s’emmarca en el conveni de col·laboració entre el Patronat de Turisme i el Departament d’Innovació, Universitat i Empresa. El termini d’execució previst és de sis mesos. L’empresa ALS, Advanced Leisure Services, ha estat l’empresa adjudicatària per un pressupost de 95.000 euros.
- La Generalitat ha fet una aposta decidida per un model de turisme integrador, responsable i sostenible, que manifesti la seva singularitat i la seva identitat. En l’any 2005 es va elaborar el Pla Estratègic del Turisme de Catalunya 2005-2010, amb 10 programes i 48 grans accions que ha estat l’instrument d’orientació de la política turística en aquests darrers 4 anys. Actualment es treballa en el pla 2011-2014, que estarà enllestit aquest estiu.
El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i el president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Enric Vilert, han presentat avui els principals objectius del Pla Estratègic que fixarà les actuacions estratègiques en el període 2011-2015.
El Consell d’Administració del Patronat de Turisme ha adjudicat la realització del Pla Estratègic a l’empresa Advanced Leisure Services, ALS, una empresa catalana de consultoria i assessorament turístic. En total varen presentar-se 13 propostes que varen ser analitzades seguint el procediment normatiu de contractació.
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona reconeix que l’activitat turística és clau per al desenvolupament econòmic de les comarques gironines. En aquest sentit, la missió principal de l’entitat és la de promocionar turísticament la demarcació de Girona buscant la complicitat dels empresaris, involucrant-los directament en la planificació i execució de les accions promocionals dutes a terme en els mercats emissors de turisme per a les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona. El desenvolupament de l’activitat turística requereix també d’un pla estratègic que garanteixi la preservació dels valors ambientals, paisatgístics, social i culturals del territori.
L’any 1997 el Patronat de Turisme va impulsar el Pla de Desenvolupament Turístic de les comarques de Girona i, d’aleshores ençà, s’han produït molts canvis en els mercats turístics, els hàbits del consum, les destinacions competidores i en el propi territori i la seva oferta que fan necessari un nou instrument de planificació estratègic per afrontar amb criteris d’innovació, competitivitat i rendibilitat, el futur del sector turístic gironí.
Enric Vilert, president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Josep Huguet, conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, presenten la realització del Pla Estratègic de Turisme de les comarques de Girona 2011-2015. Amb anterioritat, Enric Vilert, president del Patronat de Turisme, manifesta “el Pla Estratègic que hem encarregat té com a principal objectiu proposar un model de futur sostenible per a l’activitat turística a les comarques de Girona”. El president fa palesa la voluntat que el pla sigui ben fonamentat i que tingui un procés d’execució àmpliament participatiu en el que intervinguin més enllà dels propis membres del Patronat de Turisme, els principals agents turístics del territori. En aquest sentit declara “ens interessen molt les propostes que ens faci el pla estratègic però ens interessa també el procés per arribar a aquestes propostes”..
El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha assenyalat que un cop finalitzat el Centenari de la Costa Brava “cal mantenir l’esforç i donar continuïtat als resultats obtinguts. És important, ha afegit, iniciar processos de reflexió estratègica de la situació i del futur del sector turístic en les marques turístiques i en el territori. Hem donat suport al Pla estratègic de les Terres de l’Ebre, en el Pla Estratègic de Lloret de Mar i ara en el Pla Estratègic de Costa Brava-Girona. La nostra voluntat és que les diferents marques turístiques iniciïn aquests treballs de reflexió i d’elaboració de plans estratègics de turisme a mig i llarg termini”.
“Des del Departament –ha dit el conseller– hem començat a preparar el balanç de les actuacions del Pla Estratègic del Turisme de Catalunya 2005-2010 i estem avançant en la redacció del Pla estratègic del Turisme de Catalunya 2011-2014 que estarà a punt de setembre d’enguany.
L’encàrrec d’aquest Pla Estratègic s’emmarca en el conveni de col·laboració que el Patronat de Turisme i la Conselleria d’Innovació, Universitat i Empresa han signat de manera que es comparteixin les línies estratègiques i el finançament del pla.
El cost d’aquest Pla Estratègic és de 95.000 euros i el termini d’execució previst és de sis mesos. El resultat del Pla Estratègic serà presentat a finals del proper mes d’octubre, de manera que el Pla d’Actuacions del Patronat per a l’any 2011 ja seguirà les directrius que fixarà el Pla Estratègic encarregat.
El Pla Estratègic de Turisme de les comarques de Girona 2011-2015
El Pla Estratègic de Turisme de les comarques de Girona que realitza el Patronat de Turisme fixarà les línies estratègiques de treball pels propers cinc anys. Aquest instrument de planificació estratègica contribuirà a:
- Millorar l’estructuració i la racionalització de la gestió i la promoció del turisme.
- Planificar el desenvolupament turístic del conjunt de les comarques gironines.
- Potenciar el posicionament de les nostres marques turístiques, diferenciant-les en el mercat.
- Identifica les diferents ofertes turístiques territorials.
- Generar una estratègia de promoció conjunta.
- Millorar la competitivitat de la destinació turística -generant una major rendibilitat dels negocis turístics.
- Atraure inversió en el territori, mantenint i creant nous llocs de treball.
- Innovar i incorporar avenços tecnològics en el sector.
- Satisfer i fidelitzar els clients, avançant-se a les seves necessitats i exigències.
Els treballs del Pla Estratègic parteixen de l’anàlisi de la realitat turística de les diferents comarques gironines, de l’anàlisi de destinacions competidores i, conseqüència de les anàlisis anteriors, d’una diagnosi estratègica.
Aquests treballs ens han de definir com volem fer evolucionar la destinació, quins són els nostres productes i mercats estratègics, com hem d’implementar les propostes que sorgeixin i com hem d’organitzar les diferents administracions i les administracions amb el sector privat per aconseguir els objectius fixats.
L’empresa Advanced Leisure Services, ALS.
ALS és una empresa catalana especialitzada en els sectors del turisme, oci i entreteniment que ofereix serveis de consultoria, disseny i desenvolupament de projectes.
Al capdavant d’ALS hi ha Ángel Diaz, consultor turístic. Formen part també de l’equip de treball d’aquest la Pla Estratègic l’Institut Cerdà, l’expert en estratègia turística, Albert Moré, i l’empresa IWS, especialitzada en màrqueting on-line. Integrats també en l’equip hi figuren Josep Chias, especialista en màrqueting turístic, Raimon Martínez Fraile, ex-director de Turisme de Barcelona i ex-secretari d’Estat de Turisme, i Josep Maria Civit, dissenyador i creatiu.
Treballs en els que ha participat ALS
Pla Estratègic de turisme de Catalunya, Pla Estratègic de Turisme de Terres de l’Ebre, Pla Estratègic de Turisme de Costa de Barcelona- Maresme, Pla Estratègic de Turisme d’Osona, Pla Estratègic de Turisme del Vallès Oriental, equip assessor del Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de Barcelona.



