Direcció General de Comunicació

El Govern modifica el Decret d'admissió d'alumnat per afavorir la igualtat en l'accés al sistema educatiu

El Govern modifica el Decret d'admissió d'alumnat per afavorir la igualtat en l'accés al sistema educatiu

query_builder   5 febrer 2019 15:16

event_note Nota de premsa

El Govern modifica el Decret d'admissió d'alumnat per afavorir la igualtat en l'accés al sistema educatiu


 
·       S’elimina la puntuació per malaltia crònica que afecta el sistema digestiu, endocrí o metabòlic i la puntuació per pare, mare, tutors o germans que han estat escolaritzats al centre
 
El Govern ha aprovat el decret de modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, d’admissió de l’alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics. Amb aquesta modificació s’elimina la puntuació per malaltia crònica que afecta el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosa la celiaquia, i la puntuació per a pare, mare, tutors o germans que han estat escolaritzats al centre: l’objectiu és afavorir la igualtat en l’accés al sistema educatiu.
 
En aquest sentit, el Departament d’Educació considera que l’escolaritat ha de ser equilibrada i el fet que un alumne passi per davant gràcies a aquests punts complementaris va en contra de l’equitat i de la igualtat en l’accés al sistema educatiu. A més, en el cas dels punts per malaltia crònica, actualment els menjadors escolars ja incorporen menús específics per a alumnat amb aquestes malalties digestives, com ara celíacs. Cal recordar que en ambdós casos es tracta de criteris complementaris de puntuació en la preinscripció.
 
De fet, el passat 30 d’octubre el Govern ja va obrir un procés de consulta prèvia a la modificació del Decret per garantir la participació ciutadana, especialment per tal de comprovar l’opinió de la comunitat educativa i dels diferents sectors afectats, i també per garantir-ne la transparència.
 
Aquesta actuació s’emmarca en el règim de millora de la qualitat normativa i dels principis de bona regulació que ha impulsat el Departament d’Educació, en particular, dels principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. Amb això, Educació persegueix la millora del sistema educatiu com a interès general, sempre tenint en compte les necessitats detectades en l’alumnat per poder lluitar contra la segregació escolar.