Desfilada solidària ARED_080
D'esq a dreta, les models Martina Klein, Veronica Blume, Judit Mascó (pta de la Fundació ARED), i Vanesa Lorenzo. En segon pla, la xef Ada Parellada i el tenista Alex Corretja
·        Després de quatre dies de desfilades i activitats paral·leles, 080 Barcelona Fashion va posar ahir la vespre punt i final a la 23a edició del certamen. Al voltant de 30.000 persones, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general han passat per la setmana catalana de la moda
 
·        En el vessant comercial, el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial del certamen que impulsa la Generalitat en col·laboració amb el clúster català de la moda MODACC, ha tancat amb un volum de negoci d’uns 2 milions d’euros, amb una dotzena d’acords comercials i més de 300 interaccions
 
·        Avui, en el marc del programa off de 080 Barcelona Fashion, ha tingut lloc en el recinte de Sant Pau, la desfilada solidària de la Fundació Ared. Coincidint amb el seu 25è aniversari, l’entitat presidida per la model Judit Mascó, ha pujat a la passarel·la per presentar la col·lecció de moda laboral i uniformes confeccionada per persones en risc d’exclusió social
 
 
 
Després de quatre dies de desfilades i activitats paral·leles, 080 Barcelona Fashion va posar ahir la vespre punt i final a la 23 edició del certamen català de la moda. En aquesta 23a edició, prop de 30.000 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 1.500 professionals de la comunicació d’aproximadament 700 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers.
 
Del total de professionals acreditats, 90 han estat periodistes de mitjans internacionals com Vogue, Esquire, Cosmopolitan, Grazia (Itàlia), Schön, Notion i Drapers (UK) i també s’ha comptat amb la publicació de referència a nivell internacional Fashion Network. D’altra banda, 527 han estat de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 300 bloggers o mitjans digitals, 280 digital influencers, i 230 mitjans gràfics.
 
 
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion durant aquesta setmana (4 al 7 de febrer),  la plataforma ha registrat 18.755 usuaris únics, un 23,7% més que a l’anterior edició, que han generat més de 305.000 visites. La majoria de les visites han estat d’origen nacional i estatal, seguit per Estats Units, Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia, Holanda, Xina, Argentina. Durant aquesta 23a edició, la web ha rebut un 72,3% de visites de nous usuaris, mentre que un 27,7% ja l'havien visitat a les edicions anteriors.
 
080 Fashion Showroom: Més de 300 interaccions comercials, una dotzena d’acords comercials i prop de 2 milions d’euros de negoci
 
Pel que fa al vessant de negoci, la 7a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai comercial professional del certamen, ha tancat amb unes 300 interaccions comercials entre marques expositores i compradors. Segons el balanç provisional realitzat pel clúster Modacc –coorganitzador juntament amb 080- en el marc del Showroom s’han tancat en ferm una dotzena d’acords comercials. Modacc calcula que aquests acords suposen prop d’uns dos milions d’euros de volum de negoci, xifra similar a la d’anteriors edicions d’aquest trade show, i que podria incrementar-se en el “postshowroom”, el seguiment previst fer en les properes setmanes, dels contactes i concreció dels acords per a l’explotació de possibles negocis conjunts.
 
El 70% de les marques  expositores –totes centrades en moda de dona de segment alt- es consideren “molt satisfetes” dels contactes realitzats, i les valoracions més altes arriben de la mà de firmes com Nou Moscada, Teoh&Lea, Núria Serra o Munich. Així mateix, més del 80% dels expositors tenen intenció de repetir en noves edicions del Showroom, i la totalitat de les marques participants consideren interessant i útil fer aquesta acció comercial en el marc de 080 Barcelona Fashion.
 
Pel que fa a la trentena de compradors internacionals, han estat principalment agents, distribuïdors i cadenes de botigues provinents de països com Estats Units, Hong Kong, Rússia, Alemanya, Irlanda, Regne Unit o Itàlia, entre d’altres països. Aquests compradors han fet una valoració molt positiva de l’experiència viscuda a Barcelona, ja que han pogut gaudir de la moda catalana des de diferents punts de vista, assistint a desfilades i alhora entrevistant-se amb marques per explorar possibilitats de negoci. Així mateix, han destacat l’emplaçament del certamen, al Recinte Modernista de Sant Pau.
 
Off de 080 Barcelona Fashion: Desfilada solidària Fundació Ared
 
Avui, en el marc del programa off de 080 Barcelona Fashion, ha tingut lloc en el recinte de Sant Pau, la desfilada solidària de la Fundació Ared i la seva empresa d’inserció Salta.
 
Coincidint amb el seu 25è aniversari, l’entitat presidida per la model Judit Mascó, ha pujat a la passarel·la amb la seva col·lecció de moda laboral i uniformes confeccionats per un equip integrat, en la seva majoria, per dones en risc d’exclusió social procedents de centres penitenciaris i de serveis socials, que es troben en situació de vulnerabilitat per accedir al mercat laboral. La desfilada solidària, impulsada per la presidenta de la Fundació Ared, la model Judit Mascó, ha comptat també amb la col·laboració desinteressada d'altres destacades models com Marina Klein, Vanesa Lorenzo, i Veronica Blume, a més d'altres personalitats com la xef Ada Parellada i el tenista Alex Corretja.
 
La fira BSTIM, present a 080 Barcelona Fashion
 
A les portes d'una edició de BSTIM, el sector tèxtil ha estat present en la setmana catalana de la moda. Com en anteriors edicions de 080 Barcelona Fashion, la fira BSTIM ha comptat amb un espai promocional propi a l'espai en l'Open Area del certamen. Fa dos anys, BSTIM va reunir a Igualada una seixantena d'expositors i 1.400 visitants, una xifra que es preveu superar en aquesta nova edició que tindrà lloc els dies 6 i 7 de març al recinte l'Escorxador d'Igualada. La fira tèxtil BSTIM (Best Solutions in Textile Manufacturing) és l'única fira de producció tèxtil de l'estat espanyol i té com a objectiu estimular la fabricació tèxtil de proximitat i enfortir la indústria local. Està organitzada per Fira d'Igualada i l'agrupació tèxtil FAGEPI amb el suport de l'Ajuntament d'Igualada, i té periodicitat biennal.
 
 
Patrocinadors i col·laboradors de la 23a ed. de 080 Barcelona Fashion

Aquesta edició del 080 Barcelona Fashion ha comptat amb 5 patrocinadors-sponsors, i amb 8 firmes col·laboradores. Han estat sponsors SEAT (patrocini Premi Nacional SEAT 080 al Disseny Emergent; vehicle oficial i wifi), Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). De la seva banda, han participat com a firmes col·laboradores  Be Plus, Nestlé-Les Recettes d’Atelier,  Raffel Pagès, Rowenta (planxat i haircare), Thuya (manicura oficial), Habitat, Vibia i l’Hotel Barcelona Edition.
 
Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
Twitter Dept. Empresa i Coneixement:  @empresacat
 
 

1  

Imatges

D'esq a dreta, les models Martina Klein, Veronica Blume, Judit Mascó (pta de la Fundació ARED), i Vanesa Lorenzo. En segon pla, la xef Ada Parellada i el tenista Alex Corretja

D'esq a dreta, les models Martina Klein, Veronica Blume, Judit Mascó (pta de la Fundació ARED), i Vanesa Lorenzo. En segon pla, la xef Ada Parellada i el tenista Alex Corretja 302