• Catalunya i Nova York han compartit experiències en polítiques innovadores d'impuls de les STEM

  • Coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la nena en la ciència,  el govern català, a través de la directora general de Societat Digital, ha intercanviat  informació amb les autoritats de Nova York sobre les vocacions STEM entre les noies i la presència de les dones en el sector TIC, en un viatge als EUA

  • El Pla STEMcat preveu també aprofundir en polítiques específiques dirigides a les nenes i dones per esperonant-les a cursar estudis tecnològics i científics per poder assumir posicions de lideratge en el sector

  • Només el 30% dels prop de set milions de persones que treballen a Europa en el sector TIC són dones, i des de l’any 2011 fins a l’actualitat ha disminuït el nombre de dones que es decanten per l’educació superior en TIC
Pla STEMcat

L’impuls de vocacions tecnològiques i en l’àmbit de les STEM (ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) és una de les prioritats del Govern.
 
Per a la Generalitat, és cabdal augmentar el nombre de persones graduades en els estudis de l’àmbit de les STEM i garantir que aquestes persones tindran oportunitats professionals que els siguin atractives a Catalunya. Per això impulsa difrentes accions dins el marc d’aquest pla:
 
·         Els “Fab Lab” són tallers de creació digital per a ús personal d’àmbit local i molt connectats al teixit social. El professor Paolo Blikstein va ser l’impulsor de l’aplicació d’aquesta filosofia en l’escola.
 
·         Actualment, la xarxa Fab Learn posa a disposició dels estudiants de primària i secundària recursos per treballar el disseny i la fabricació digital amb tecnologies d'avantguarda. La xarxa compta amb escoles de diferents països del món, entre els quals una de catalana, el Liceu politècnic de Rubí.
 
·         El Govern treballa perquè el Pla #DonaTIC esdevingui una estratègia de país que aglutini i coordini totes les accions destinades a apoderar les dones en l’àmbit tecnològic a Catalunya.