- Serà la quarta presència consecutiva al congrés, acompanyant 13 empreses emergents catalanes de cultural digital
- És un dels congressos d’empreses emergents de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, i enguany se celebra entre el 25 i el 27 de febrer, amb la previsió de superar els 20.000 assistents

El 4YFN (Four Years From Now), un dels congressos d’empreses emergents de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, arriba a la seva sisena edició a Barcelona, entre el 25 i el 27 de febrer, amb més de 18.000 metres quadrats, més de 700 expositors i una assistència prevista de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors.
El 4YFN –que va néixer en paral·lel Mobile World Congress– té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de treball en xarxa, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) hi serà present per quart any consecutiu amb un estand que, sota la seva marca d’internacionalització Catalan Arts, estarà a disposició de les empreses catalanes de cultura digital per impulsar la seva notorietat a nivell internacional. Les empreses catalanes que hi assistiran han obtingut un Préstec Participatiu Digital, l’ajut financer que l’ICEC va posar en marxa ara fa quatre anys per ajudar a la creació d’empreses emergents en el camp de la cultura digital.
Entre les tretze empreses que seran presents a l’estand de l’ICEC al 4YFN hi ha estudis i desenvolupadors de jocs i vídeojocs en línia, diverses plataformes per al desenvolupament i/o la recomanació de continguts audiovisuals, empreses emergents especialitzades en transmèdia i monetització de continguts digitals, empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per a la difusió musical, desenvolupadors d’apps educatives i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art. El llistat de les companyies és el següent:
- Antidote: plataforma que uneix jugadors i empreses de vídeojocs per analitzar l’experiència dels usuaris.
- Filmarket Hub: mercat en línia per al desenvolupament de sèries i pel·lícules.
- Garage 51: estudi especialitzat en RPG i videojocs d’acció per mòbil.
- Giantfox: estudi indie que presenta el seu primer videojoc, Rise of Titans.
- Herobeat Studios: estudi de videojocs independent amb productes que contenen un fort missatge ecològic i mediambiental.
- isnotTV: plataforma de cerca i recomanació de continguts audiovisuals adreçada a mitjans de comunicació.
- KOYAC: plataforma en línia que vol encoratjar la creació i el col·leccionisme artístic.
- MonkingMe: aplicació per la reproducció de música per streaming, gratuïta i sense restriccions.
- Petoons Studio: estudi independent de videojocs i jocs per a infants i famílies pioner en l’art de l’storyplaying.
- Playmoss: eina digital que permet crear llistes de reproducció d’àudio i vídeo amb música de YouTube, Vimeo, Spotify i Bandcamp.
- Tap Tap Tales: desenvolupadora de videojocs educatius basats en llicències amb reconeixement global que ha obtingut un Préstec Participatiu Digital, l’ajut financer que l’ICEC va posar en marxa ara fa 3 anys per ajudar a la creació d’empreses emergents en el camp de la cultura digital.
- Tviso: servei per trobar series, pel·lícules i programes de televisió que puguin veure’s de forma legal per internet.
- Unison: entitat de gestió que ofereix un seguiment de l’ús de la música utilitzant la tecnologia més avançada.
Durant els dies de la fira, aquestes empreses podran mostrar als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, així com les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les empreses emergents culturals en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement. El 4YFN els ofereix una gran ocasió per guanyar visibilitat i per establir connexions internacionals amb possibles socis i inversos d’arreu del món, i l’estand de Catalan Arts posa a la seva disposició espais per a reunions per explorar oportunitats de cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional.
Alhora, en el mateix estand, els tècnics de l’ICEC presentaran les polítiques de suport i els instruments financers del Departament de Cultura per a les empreses creatives i treballaran per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les startups catalanes. L'ICEC, sota la seva marca d’internacionalització Catalan Arts, ha publicat també un llibret de startups per oferir una difusió més àmplia de la seva participació.
La participació al 4YFN s’emmarca dins l’estratègia de l’ICEC de donar impuls al creixement i acceleració de les empreses emergents catalanes del sector cultural, contribuint al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat mitjançant l’Àrea de Cultura Digital i les oficines de l’ICEC a Europa, així com l’acompanyament a fires i esdeveniments internacionals com el 4YFN.



