· A la presentació del Pla, que ha tingut lloc avui a Lleida, hi han assistit empreses de les comarques del Segrià, Pla d’Urgell, Urgell, Noguera, Segarra, Garrigues
· Una de les iniciatives que forma part del Pla és l’enfortiment de les relacions amb els patronats de turisme de les diputacions i Turisme de Barcelona
· El Pla també contempla incrementar els viatges turístics a Catalunya durant els mesos de març, abril, maig i octubre; i augmentar la despesa mitjana per turista i dia
· Una de les iniciatives que forma part del Pla és l’enfortiment de les relacions amb els patronats de turisme de les diputacions i Turisme de Barcelona
· El Pla també contempla incrementar els viatges turístics a Catalunya durant els mesos de març, abril, maig i octubre; i augmentar la despesa mitjana per turista i dia
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, ha presentat avui a Lleida el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, acompanyat del vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich. A l’acte també hi ha assistit el director dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement a Lleida, Ramon Alturo. A l’acte hi han assistit més de quaranta professionals d’empreses i entitats del sector turístic del Segrià, Pla d’Urgell, Urgell, Noguera, Segarra, Garrigues de la marca turística Terres de Lleida. Els assistents han pogut conèixer de la mà del director de l’ACT els principals reptes que planteja el Pla pel que fa a la promoció turística del nostre territori.
L’objectiu principal de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. Aquest Pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. Es tracta d’un document concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic.
Una de les principals iniciatives inclosa al Pla és la creació del Grand Tour de Catalunya, un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori. En aquest sentit, el director de l’ACT, David Font, ha destacat que “el Grand Tour de Catalunya, en què ja estem començant a treballar, serà especialment interessant per a les comarques de Lleida perquè recorrerà llocs emblemàtics d’aquest territori com ara la ciutat de Lleida, el Montsec i els Pirineus, entre d’altres indrets amb encant”. Font ha afegit que “amb aquest nou Pla de màrqueting busquem, entre d’altres objectius, la creació de productes que, com el Grand Tour, ens garanteixin el pre i la post temporada i una millor distribució del turisme en el temps i l’espai; i la incorporació al màxim de la digitalització i les tecnologies en el dia a dia de les polítiques turístiques.”
A més a més del Grand Tour de Catalunya (GTC), el nou Pla presenta dinou iniciatives més que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:
- Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, Desestacionalització, Diversificació i augment de la Despesa.
- Oferir més experiències fora de la temporada alta.
- Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.
- Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.
- Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.
- Implementació del nou sistema de marques.
- Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i de l’Ajuntament de Barcelona.
El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, ha explicat que “ens sentim plenament implicats i compromesos en aquest projecte i treballarem amb el nostre equip humà del patronat per adaptar-lo al nostre propi model de gestió i al nostre pla estratègic que pròximament presentarem, per tal de fer-lo nostre i contribuir a la seva execució”. Sabarich ha afirmat que “els objectius i les iniciatives que s’ha fixat aquest Pla són també objectius nostres perquè pretenen entre d’altres aspectes aconseguir un millor impacte del turisme amb un increment del nombre de viatgers, augmentar la despesa per turista al dia, millorar la nostra internacionalització i millorar també la demanda turística dels productes d’interior i de muntanya”.
Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa: https://twitter.com/empresacat
A Facebook: https://www.facebook.com/empresacat
Al canal de Youtube: https://www.youtube.com/user/sapscom