· La Generalitat hi estarà representada per Octavi Bono, director general de Turisme, i per David Font, Director de l’Agència Catalana de Turisme.
· En el marc de la fira, s’entregaran els premis Green Destinations on tres demarcacions catalanes opten a alguns dels guardons: Terres de l’Ebre, Berguedà i Torroella de Montgrí-L’Estartit.
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participarà del 6 al 10 de març a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa. La delegació catalana, encapçalada pel director general de Turisme, Octavi Bono, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, viatjarà a la fira amb més d’una trentena d’empreses i institucions del sector turístic català.
La inauguració de l’estand es durà a terme el mateix dimecres 6 de març amb una trobada amb el sector i els mitjans alemanys que estarà acompanyada amb una mostra de la gastronomia catalana a càrrec del restaurant Cinco del xef Paco Pérez.
En el marc de la fira, hi ha programades diverses reunions amb empreses i entitats del sector turístic alemany com per exemple, ADAC, per parlar de la nova plataforma anomenada PINCamp i que està enfocada als càmpings o una reunió que es durà a terme amb Forum Anders Reisen, l’associació de turoperadors de turisme sostenible més gran d’Alemanya.
En aquesta edició d’enguany Catalunya promocionarà especialment el turisme cultural, amb motiu de l’any temàtic que impulsa l’Agència Catalana de Turisme per promoure aquest producte, sobretot centrada en sis grans rutes dissenyades per a l’ocasió. Paral·lelament però, també es donarà importància al turisme actiu i de natura, al turisme gastronòmic i als viatges pel territori que puguin fer-se a la tardor i a la primavera sobretot en zones amb menys concentració turística.
Guardons Green Destinations amb tres candidats catalans
Per segon any consecutiu, en el marc de la fira es lliuraran de els premis Green Destinations on enguany tres demarcacions catalanes opten als premis: les Terres de l’Ebre, optant la categoria Best of Europe, el Berguedà, a la categoria del Best of Cultures & Communities, i Torroella de Montgrí-l’Estartit al Best of Seaside.
De moment les tres destinacions catalanes ja es troben al Top 100 de destinacions escollides per aquest 2019 i formen part de les destinacions turístiques reconegudes per un millor desenvolupament sostenible al llarg dels últims anys.
La gala d’entrega dels premis on es coneixeran els guanyadors se celebrarà el dimecres 6 de març, dia inaugural de la fira.
Catalunya a la ITB i a Alemanya
La ITB (Fira Internacional de Turisme de Berlín) és una de les més importants que es celebren cada any a nivell mundial. L’any 2018 va rebre més de 10.000 empreses del sector provinents de 186 països diferents, fet que va estar acompanyat per l’arribada de més de 110.000 professionals del sector turístic d’arreu i, aproximadament, uns 60.000 visitants de fora el sector.
El mercat alemany segueix sent un dels punts emissors de turistes referent per a Catalunya, i per tant l’assistència a la ITB és d’una importància cabdal per seguir consolidant a Catalunya dins d’aquest mercat. En aquesta fira, Catalunya comptarà amb un estand de 254m2 i estarà situada al pavelló 2.1/203.
De fet, des de l’any 2006 l’Agència Catalana de Turisme compta amb un Centre de Promoció Turística permanent a Alemanya i que té seu a Frankfurt, per poder seguir de primera mà el desenvolupament d’aquest mercat emissor.
Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
Alemanya és un dels principals mercats emissors de turistes del món i, en relació a Catalunya, és el tercer emissor en nombre d’arribades després de França i Regne Unit. La forta cultura viatgera del turista alemany i el seu alt poder adquisitiu afavoreixen aquesta posició dins del sector turístic.
L’any 2018, Catalunya va rebre la visita d’1,4 milions de turistes alemanys que van deixar més de 1.200 milions d’euros. Tot i que aquestes dades es troben lleugerament per sota respecte el 2017, un any que va tenir uns registres molt elevats, el 2018 ha augmentat la despesa mitja per turista situant-se als 855€, un 6,4% més respecte l’any anterior.
El perfil del turista alemany que visita Catalunya, a més de la costa i el bon clima, viatja atret per la diversitat de l’oferta cultural, el turisme actiu i la gastronomia de primer nivell, que es troben envoltats d’un entorn natural variat.
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a coexpositors:
Turisme de Barcelona
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Blanes
- Castelló d’Empúries-Empuriabrava
- Lloret de Mar
- Platja d’Aro
Diputació de Barcelona
- Calella
- Castelldefels
- Malgrat de Mar
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Calafell
- Cambrils
- El Vendrell
- L’Hospitalet de l’Infant i la vall de Llors
- Salou
- Tarragona
- Torredembarra
- Vila-seca, La Pineda Platja
Empreses
- Across Spain
- Alábriga Hotel
- Aqua Hotel
- Avoris Travel
- Evenia Travel Service
- H. Top Hotels & Resorts
- Itravex - Viajes Libratur
- PortAventura World
- Sagalés
- Set Travel Viatges S.A.
- Shoko Barcelona
- Viajes Olympia
- Viatges Macuvi
Col·laboradors:
- Estrella Damm
- Codorniu
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
Al canal de Youtube de Turisme: https://www.youtube.com/turismecat
A Twitter d’Empresa i Coneixement: https://twitter.com/empresacat