Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Cardona acull la 7a celebració del Dia del Voluntariat de Protecció Civil de Catalunya

FOTO
·             La celebració ha estat presidida pel conseller d’Interior, Miquel Buch, i l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch
 
·             A l’acte s’han entregat 13 felicitacions al voluntariat i associacions per mèrits i trajectòria professional, 6 mencions honorífiques a les associacions que fa 10 anys que estan inscrites i 5 certificacions a les associacions inscrites durant l’any 2018
 
·             Actualment hi ha 138 associacions en actiu i 1.568 voluntàries i voluntaris en el Registre del departament d’Interior
 
 
L’Auditori Valentí Fuster de Cardona ha acollit aquest matí l’acte institucional de la 7a edició del Dia del Voluntariat de Protecció Civil de Catalunya 2019, organitzat per la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) conjuntament amb l’Ajuntament de Cardona i l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de la població.
 
El conseller Buch ha presidit la jornada que ha començat amb els parlaments de benvinguda de l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i de la directora general de Protecció Civil, Isabel  Ferrer, i tot seguit ha tingut lloc una ponència a càrrec de la Gerent de la Fundació Tutelar Santa Maria de Comabella d’AMPANS, Laura Vilagrà.
 
Buch ha destacat “el que volem és tenir un espai, una gestió de les emergències en que tots i cadascun dels catalanes i catalanes, visquin on visquin, tinguin els mateixos serveis preventius, durant i després de l’emergència”.
 
Per la seva part la directora general de Protecció Civil,  s’ha dirigit als assistents i els agraït la seva feina “el nucli medul·lar de la vostra tasca és l’ajuda desinteressada, el servei públic sense esperar res a canvi per fer una societat millor”.
 
Enguany s’han entregat sis mencions honorífiques a les associacions que fa 10 anys que estan registrades al registre especial de Protecció Civil del Departament d’Interior. També s’han lliurat 13 felicitacions a diferents associacions de voluntariat de Protecció Civil (AVPC) per mèrits i trajectòria professional, i s’han entregat les corresponents certificacions d’inscripció a les cinc  AVPC que al llarg de l’any passat es van inscriure al registre del departament d’Interior. En representació de totes les associacions que han rebut una felicitació, ha parlat el president de l’AVPC de Cardona, Manel Roca.
 
A l’acte d’avui hi han assistit al voltant de 200 persones, la majoria representants de les diferents associacions de voluntariat de Protecció Civil de Catalunya. També hi han assistit el secretari general d’Interior, Brauli Duart; la delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Alba Camps; la directora general de Protecció Civil de la Generalitat, Isabel Ferrer; la directora de Serveis del departament d’Interior, Sílvia Quesada; la regidora de Governació, Mobilitat, Protecció Civil i Entitats, Maite Barrera; i el director territorial d’Interior a la Catalunya Central, Eduard Freixedes; a més de responsables i comandaments dels cossos de seguretat i emergències, entre d’altres.
 
Certificacions a les noves AVPC
S’han atorgat cinc certificacions a les noves AVPC que s’han inscrit al Registre especial de Protecció Civil del Departament d’Interior durant l’any 2018:
 
·                  AVPC d’Òdena
·                  AVPC de Pont de Molins
·                  AVPC de Castellvell del Camp
·                  AVPC de Vallirana
·                  AVPC de Bellvei
·                  La inscripció és un requisit per poder actuar oficialment com a voluntari de Protecció Civil.
 
Mencions honorífiques
A l’acte d’avui s’han entregat sis mencions honorífiques a les diferents associacions de voluntariat de Protecció Civil que enguany fa 10 anys que estan inscrites al Registre especial de Protecció Civil del Departament d’Interior. Aquestes associacions són:
 
·                 AVPC de Sant Carles de la Ràpita
·                 AVPC de La Jonquera
·                 AVPC de Cardona
·                 AVPC de Vilanova del Vallès
·                 AVPC de Riba-roja d’Ebre
·                 AVPC de Sant Andreu de la Barca
 
Felicitacions per mèrits i trajectòria professional
També s’han entregat 13 felicitacions al voluntariat de Protecció Civil per mèrits i trajectòria professional. Amb aquestes felicitacions es posen en valor les accions i activitats més rellevants que algunes associacions i les seves voluntàries i voluntaris van desenvolupar durant l’any 2018, en especial pel que fa a la prevenció i la col·laboració i coordinació amb Protecció Civil de la Generalitat en situacions d’emergència.
 
1.     Cardona: En representació de diferents associacions i en reconeixement a la seva actuació durant l’episodi de nevades del 4 i 5 de febrer del 2018 a petició de la Direcció General de Protecció Civil per atendre als vehicles atrapats a la C-16, repartir avituallament i mantes i realitzar acompanyaments; i també amb motiu de l’organització del dia del voluntariat d’enguany.
 
2.     La Bisbal d’Empordà: En reconeixement als nombrosos serveis efectuats al seu municipi durant l’episodi d’inundacions del 15 al 18 de novembre del 2018, i en especial per les actuacions realitzades en relació al desbordament del riu Daró.
 
3.     Figueres: En reconeixement als nombrosos serveis efectuats al seu municipi durant l’episodi d’inundacions del 15 al 18 de novembre del 2018, i en especial per les actuacions realitzades en relació al desbordament del riu Manol.
 
4.     Viladecavalls: En reconeixement als nombrosos serveis efectuats al seu municipi durant l’episodi d’inundacions del 15 al 18 de novembre del 2018, i en especial per les actuacions realitzades en relació a les esllavissades que van tenir lloc al municipi.
 
5.     Creixell: En reconeixement als nombrosos serveis efectuats al seu municipi durant tot l’any i en especial durant l’episodi d’inundacions del 31 d’agost del 2018 que van afectar al seu municipi.
 
6.     Vacarisses: En reconeixement al servei en el Centre d’Atenció d’afectats i familiars de l’accident ferroviari del 20 de novembre al seu municipi.
 
7.     Begur: En reconeixement als serveis efectuats al seu municipi durant l’episodi d’inundacions del 15 al 18 de novembre, així com també en episodis d’estat de la mar, com el que va tenir lloc a finals d’octubre del 2018.
 
8.     La Pobla de Mafumet: En reconeixement a la diligent comunicació i coordinació de serveis amb la sala CECAT de Protecció Civil de la Generalitat.
 
9.     Torelló: En representació de totes les AVPC que realitzen serveis de prevenció en diferents activitats als respectius municipis, i en concret pel preventiu del Carnaval de Torelló.
 
10. Castellbell i el Vilar: En reconeixement als serveis efectuats al seu municipi durant els episodis d’inundacions de maig i d’octubre.
 
11. Badia del Vallès: En reconeixement a les tasques de sensibilització en el seu municipi i en especial per la campanya a les escoles.
 
12. Sant Vicenç dels Horts: En reconeixement a les tasques de sensibilització en el seu municipi i en especial per la campanya d’inundacions.
 
13. Pals: En reconeixement a les tasques de sensibilització en el seu municipi i en especial per la difusió de consells d’autoprotecció en càmpings. 
 
 
 
Les xifres del voluntariat de Protecció Civil a Catalunya
Actualment a Catalunya hi ha 138 associacions en actiu i 1.568 voluntàries i voluntaris al Registre especial de Protecció Civil del Departament d’Interior. Respecte a l’edició del Dia del Voluntariat de Protecció Civil de l’any passat hi ha set noves associacions registrades i 26 voluntàries i voluntaris més.
 
Les set AVPC que s’han inscrit durant l’any 2018 i principis de 2019, per demarcacions, són quatre de Barcelona: Òdena (Anoia), Vallirana (Baix Llobregat), Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) i Tordera (Maresme); dues de Tarragona: Castellvell del Camp (Baix Camp) i Bellvei (Baix Penedès); i una de la demarcació de Girona: Pont de Molins (Alt Empordà).
 
Per demarcacions, Barcelona és la demarcació que té registrades i en actiu més Associacions de Voluntaris de Protecció Civil (49 AVPC); seguida de Girona (40 AVPC); Catalunya Central (17); Tarragona (16); Terres de l’Ebre (9); Lleida (5) i Alt Pirineu i Aran (2). Per comarques, a Barcelona hi ha 7 AVPC del Maresme, 14 del Vallès Oriental, 12 del Vallès Occidental, 2 del Barcelonès, 2 de l’Alt Penedès i 12 del Baix Llobregat. A Girona hi ha 8 AVPC de l’Alt Empordà, 9 del Baix Empordà, 3 del Ripollès, 4 de la Garrotxa, 7 del Gironès, 7 de la Selva i 2 del Pla de l’Estany. A la Catalunya Central hi ha 7 AVPC del Bages, 4 de l’Anoia, 4 d’Osona i 2 del Berguedà. A la demarcació de Tarragona n’hi ha 8 del Tarragonès, 1 de l’Alt Camp, 4 del Baix Camp, 2 del Baix Penedès i 1 de la Conca de Barberà. A les Terres de l’Ebre n’hi ha 5 del Montsià, 2 del Baix Ebre i 2 de la Ribera d’Ebre. A Lleida hi ha 2 AVPC del Segrià i 3 de la Noguera, i a l’Alt Pirineu i Aran hi ha 1 AVPC de la Cerdanya i 1 del Pallars Jussà.
 
Podeu consultar el llistat de les associacions de voluntariat de Protecció Civil registrades a data d’avui al web https://bit.ly/2ETbVeD També hi trobareu les funcions del voluntariat, el procediment per inscriure una associació, entre altres.
1
Imatges
Imatges
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia