Empresa i Treball

EMC

TURISME

La Generalitat participa en el saló B-Travel per continuar consolidant la demanda turística del mercat català

query_builder   22 març 2019 14:12

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat participa en el saló B-Travel per continuar consolidant la demanda turística del mercat català

  • L’estand de l’Agència Catalana de Turisme mostra la diversitat del territori català i inclou una zona d’animació on els visitants poden jugar al joc VR (realitat virtual) “Legends of Catalonia”, epicentre de la campanya turística de Catalunya
 
  • Precisament, i en el marc del saló, aquesta campanya ha rebut el premi Alimara a la Innovació en Comunicació
 
  • El B-Travel té lloc des d’avui i fins diumenge 24 de març al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona
 
 
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha inaugurat avui el B-Travel, el saló del turisme d’experiències, que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge 24 de març al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. En la inauguració l’han acompanyat el president del B-Travel, Jordi Clos; el director general de Turisme, Octavi Bono; el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font i la directora del saló, Marta Serra, entre d’altres personalitats.
 
En el marc d’aquest acte, la consellera ha explicat que “la visió del saló B-Travel encaixa amb les polítiques que impulsem amb el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya del Departament d’Empresa i Coneixement, orientat a augmentar la despesa, a diversificar l’oferta i desestacionalitzar l’arribada de turistes”. La consellera també ha volgut expressar el seu reconeixement a “un sector clau de l’economia del país, que representa un 11% del nostre PIB i que té tot el suport del Govern davant d’aquells que diuen que no volen turisme. Nosaltres diem que ‘i tant que volem turisme’, però sabent quin tipus de turisme i com el volem orientar: un turisme socialment, culturalment i mediambiental sostenible i ben distribuït territorialment.”
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa al B-Travel amb l’objectiu de continuar consolidant la demanda turística del mercat català arreu del territori. Segons les dades del baròmetre de satisfacció 2018 elaborat pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) i per Turisme de la Generalitat, en el tres darrers anys els catalans han realitzat les seves vacances principalment a Catalunya (85,8%) seguida d’alguna destinació de l’Estat espanyol (63,4%), França (42,3%), Itàlia (29,9%) i Portugal (18,2%). I de cara als propers 2-3 anys, també es posiciona com la destinació de vacances més probable dels catalans (73,6%).
 
Pel que fa a la contractació de vacances (sense intermediari), un 61,2% ho fa un mes abans de la data del viatge. Si parlem de despesa, la mitjana se situa en 598 euros per una setmana de 6-7 dies i la diària se situa en 70 euros. Segons les dades, la principal motivació a l’hora de valorar què els ha impulsat a visitar la destinació són els pobles i ciutats interessants, els paisatge i el clima. La valoració mitjana de satisfacció és de 8,68 punts sobre 10. Per zones, l’interior de Catalunya és la més ben valorada amb un 8,96; la costa obté un 8,47 sobre 10.
 
L’estand de Catalunya
 
L’Agència Catalana de Turisme participa amb un estand de més de 900 m2, on es promociona tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana, especialment la cultural amb motiu de 2019 Any del Turisme Cultural, però també l’enogastronòmica i familiar, així com les principals novetats de les nou marques turístiques: Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona.
 
El fil conductor de l’estand és “La ruta de l’atzar”, la història d’un viatge per Catalunya per descobrir els racons més emblemàtics del territori, i inclou una zona d’animació on els visitants poden jugar al vídeojoc VR (realitat virtual) “Legends of Catalonia”, de PlayStation 4, epicentre de la campanya turística de Catalunya que, en cinc mesos, ja comptabilitza prop de 133.000 descàrregues als continents americà i europeu. Està protagonitzat per l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban; i els cuiners germans Roca i transcorre per indrets emblemàtics de Catalunya com ara l’amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat i el Cadaqués dalinià.
 
L’ACT també promociona en el saló la segona edició de la gran acció promocional del turisme familiar, el cap de setmana “Catalunya, Hola Família!” que tindrà lloc del 7 al 9 de juny 2019, i la quarta edició de “Benvinguts a Pagès” de l’1 al 2 de juny de 2019. Els visitants que s’apropin a aquests espais trobaran tota la informació per planificar uns caps de setmana per gaudir d’activitats en família arreu del territori així com la possibilitat de fer tallers pensats per als més petits.
 
A l’estand també hi té un paper destacat l’artesania. El centre d'Artesania Catalunya, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat estarà present per promoure el valor de l’artesania catalana, com també la marca i la botiga Empremtes de Catalunya entre els visitants i trobar nous clients empresarials entre els expositors del Saló. En el seu espai s’hi podrà veure una selecció de peces de la botiga i el cap de setmana es faran demostracions d’ofici de decoració de ceràmica a càrrec de la ceramista artesana Montse Ayala. La selecció de peces que es mostraran estan exposades a la botiga: Càntimplora, càntir d’Argentona, d’edició limitada; Simphony, joc de taula de porcellana de tres peces (safata, bol i copa) pensat per a càterings i per a restaurants d’alta gamma; i Gerra de vidre de Vimbodí.
 
Premi Alimara per a la campanya “Legends of Catalonia”
 
Enguany, la campanya “Legends of Catalonia”, de l'Agència Catalana de Turisme, ha rebut el Premi l'Alimara CETT-UB a la Innovació en Comunicació. En la decisió de concedir aquests guardons s’ha valorat el fet que “és una campanya de branded content molt potent i pionera a escala mundial”.
 
“Legends of Catalonia” és la campanya més innovadora feta mai a Catalunya ja que, per primera vegada al món, un organisme públic de promoció turística utilitza un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació. L’objectiu és crear una experiència totalment immersiva que doni a conèixer Catalunya i des de la “virtualitat” acosti els jugadors a la “realitat”. Pel llançament del vídeojoc, l’Agència Catalana de Turisme ha comptat amb la col·laboració de SONY i es pot descarregar gratuïtament des de la botiga online de PlayStation i jugar-hi utilitzant unes ulleres de realitat virtual. El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, va recollir aquest guardó en un acte presidit per la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ahir al vespre al CETT-UB.
 
Coexpositors a l’estand de Catalunya al saló B-Travel
 
L’Agència Catalana de Turisme participa al B-Travel acompanyada de:
 
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida – Terres de Lleida
Garrigues
Montsec
Pla d’Urgell
Segarra
Segrià
Urgell
 
Patronat de Turisme Costa Brava Girona – Costa Brava
Blanes
Girona
Palamós
Sant Hilari Sacalm
 
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
Altafulla
Calafell
Cambrils
Creixell
Cunit
El Vendrell
L’Hospitalet de l’Infant i La Vall de Llors
Mont-roig del Camp – Miami Platja
Reus
Roda de Berà
Salou
Tarragona
Torredembarra
Vila-seca, La Pineda Platja
Aquopolis Costa Daurada
PortAventura World
 
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Terres de l’Ebre
Alcanar
Amposta
Ascó
Camarles
Consell Comarcal de la Terra Alta
L’Ampolla
Sant Carles de la Ràpita
Tortosa
 
Foment Torisme Val d’Aran
 
Diputació de Barcelona – Costa Barcelona
Baix Llobregat
Garraf
Maresme
Penedès
Vallès Occidental
Vallès Oriental
 
 
Diputació de Barcelona – Paisatges Barcelona
Anoia
Bages
Moianès
Osona  
                   
Diputació de Barcelona – Barcelonès
Badalona
Hospitalet de Llobregat
Sant Adrià del Besós
Santa Coloma de Gramenet
 
Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona
 
Pirineus
Alt Empordà
Alt Urgell
Alta Ribagorça
Berguedà
Cerdanya
Garrotxa
Pallars Jussà
Pallars Sobirà
Ripollès
Solsonès
Val d’Aran


Agència Catalana de la Joventut - Xarxa Jove d’Albergs de Catalunya (Xanascat)

Centre d'Artesania Catalunya, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)

Estacions Nàutiques de Catalunya

Ferrocarrils de la Generalitat

Hotels Gastronòmics

Patrimoni Cultural de la Generalitat

Petits Grans Hotels de Catalunya

Ciutats AVE

Turisme Rural de Catalunya

Viles Florides

 
A més, fora del que és el seu estand, l’ACT participa en les experiències B-Travel Passport oferint als visitants l’oportunitat de viure una experiència única amb el videojoc de realitat virtual “Legends of Catalonia” i al B-Travel Cinema, amb la projecció de la ‘Ruta de l’Atzar’ i els videos dels advisors. 
 
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 

2  

Imatges

Foto de la consellera i la resta d'autoritats en l'acte d'inauguració

Foto de la consellera i la resta d'autoritats en l'acte d'inauguració 1647

Foto del lliurament del Premi Alimara a l'ACT per la campanya Legends of Catalonia que va recollir ahir al vespre el director de l'ACT, David Font, de mans del regidor de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom.

Foto del lliurament del Premi Alimara a l'ACT per la campanya Legends of Catalonia que va recollir ahir al vespre el director de l'ACT, David Font, de mans del regidor de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom. 1607

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia